Omdömet skrevs 1 oktober 2017 från mobil enhet

Ett väldigt fint hotell som inger en lyxig känsla. Trevlig och tillmötesgående personal. Personalen vid poolbaren, receptionen, buffén och inomhusbaren på våning 11 skall ha ett extra tack för fin service.
Reste med familjen och var där en vecka, ljuvligt varmt och soligt väder under hela resan. Hotellet är stort och välplanerat, även om de har några år på nacken så känns det fint och trevligt. Vi hade ett vanligt rum med havsutsikt och ett familjerum, båda väldigt fina, men i synnerhet familjerummet inhyste en viss charm; och en fantastisk havsutsikt!
Rummen är väl inredda, klassisk lite äldre hotellstil, men det är inget som stör oss. Grundutrustade. Och utsikten är otrolig från både rum och våning 10 och 11.

Hotellområdet är stort och välskött, det finns flere olika pooler så det blev aldrig fullt, vi föredrog gräsmattan. Och så himla fin växtlighet! Enda minuset var att poolen var mycket kall, så det svalkade en ordentligt i alla fall. Stort plus för tunneln under vägen som gjorde det lätt för en att gå till stranden. Stranden var fin med hotellets egna solstolar. Stranden är sandig med en remsa av småsten där man går i, efter det är det vanlig sandbotten. Det blåser lätt hela tiden, vilket vi tyckte var uppfriskande i värmen och det gjorde också luften väldigt fräsch och inte särskilt fuktig. Regeln är att man inte får reservera solstolar på området men det ändå vissa som gör det och även om personalen borde ta bort handukarna så gör de inte det, men det gjorde oss inget det fanns alltid gott om rum men det känns dumt att de inte följer egna regler. Handukar får man från spa-avdelningen.

Frukosten var perfekt, det var varierande innehåll och det fanns allt man kunde önska sig. Det är stort och rymligt och blev aldrig kö eller trångt.
Buffén hade god mat och vi åt middag på hotellet 2 gånger, båda gångerna var vi mycket nöjda.
Även barernas lätta luncher och lunchbuffén på våning 11 kan rekommenderas.
Drinkpaketet (P/P) erbjuds då man checkar in, och det lönade sig för oss. Det är ett paket som kostar 15e/person/dag man betalar för antalet nätter man bor på hotellet och då får man dricka hur mycket man vill för 15e/dag. Det är ett brett utbud och det enda som vi saknade på listan för en i vårt sällskap var alkoholfri öl, annars är det läsk, öl, drinkar och olika kaffedrycker som det finns att välja mellan.
Området Ixia utanför hotellet är dock rätt sunkigt, det mesta har stängt och förfallit. Det ser inte särskilt trevligt ut och är inte direkt turistinriktat. Det finns dock en remsa med lite butiker och restauranger som var riktigt trevliga och bra. Inkastarna är dock väldigt påträngande både i Ixia och Rhodos stad.
Vi gjorde några utflykter till gamla stan i Rhodos och det kan rekommenderas, gick smidigt med taxi, enkelresa kostade 9e. Och söker man shopping är gamla stan det rätta stället.

Men för att sammanfatta är vi mycket nöjda med Amathus hotell, stort, lyxigt och serviceinriktat och vi kan definitivt tänka oss att åka hit igen!
Tack för en fin semester.

Datum för vistelsen: september 2017
Tack Olledingdong
Sofia M, Director of Sales på Amathus Beach Hotel Rhodes, svarade på det här omdömetSvarade 13 november 2017

Dear Maria P,

Thank you very much for choosing our hotel for your holidays and for sharing yout detailed review on tripadvisor. We are very happy to read that you've had a wonderful stay with us and we hope to welcome you again next year!

Omdömet skrevs 29 augusti 2017

Jag och min fru var på bröllopsresa i mitten av juli. Utan att nämna att vi var på bröllopsresa så blev vi behandlade som att dem visste. Personalen bryr sig, ibland kanske lite för mycket. Buffén är överlägsen, finns något för ALLA. Det finns flera poolområden att välja på. En som är endast för vuxna vilket kan vara ganska skönt om du vill ha lugn och ro. Sedan finns det en spaavdelning som kostar 12 euro per dag (juli 17). Spa rekommenderas då du får komma undan från resten av hotellet en heldag och bara njuta av utomhuspool eller jacuzzi bla.
Vi köpte all inclusive och det är vi glada för. Skulle allt inte ingå så kan det bli dyrt. Plus att det är så skönt att allt är betalt.
Hit åker vi garanterat igen!

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack westblom89
Sofia M, Director of Sales på Amathus Beach Hotel Rhodes, svarade på det här omdömetSvarade 2 september 2017

Dear Svensson89,

We really appreciate you taking the time and sharing your positive experience at Amathus Beach! We are very happy to read that you were pampred by our team and it will be a great pleasure to welcome you back next year for your first wedding anniversary!

Omdömet skrevs 8 augusti 2017 från mobil enhet

Vi är väldigt nöjda med vår vistelse på hotellet. Frukosten är väldigt bra, det är buffé som är stor, finns både lagad mat, bröd, frukt, yoghurt osv, snacks m.m.

Stranden ligger väldigt nära, det är bara att gå under en tunnel som dom har (så slipper man gå över vägen). Det är stenstrand, med parasoll+stolar som tillhör hotellet, handdukar får man gratis från spat. Fanns 1 pool på taket, och sen 1 ute ovanför stranden.

Hotellet är lyxigt, stort och väldigt fint. Trevlig personal, städat och rent. Mer av ett "vuxenhotell", men finns även grejer för barn på underhållningsschemat! Dom har en barnklubb som är öppen från 15-17.30.

När vi kom till hotellet förklarade receptionisten som visade oss runt att all dricka kostar ganska mycket, så man kunde betala 105 Euro per person, och då fick man dricka hur mycket man ville, när man ville från menyn (dom drinkarna som ingick i detta erbjudande stod det PP bredvid, så inte alla ingick).
Vi valde att ta det och det var smidigt då kan kunde ta hur mycket vatten & juice, och drinkar till maten man ville!

Vi rekommenderar detta hotell starkt och är väldigt nöjda!

(Det enda negativa vi hade att säga om detta var att det kom in mycket myror i rummen, som kröp in i väskor och på kläder. Vi sa till om det och dom sprayade med spray, men det hjälpte in helt. Vi fick inte byta rum..)

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack baverstig
Sofia M, Director of Sales på Amathus Beach Hotel Rhodes, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2017

Dear baverstig,

Thank you very much for sharing your review on tripadvisor! We are very glad that you've had a fabulous holiday here at Amathus beach and thank you for all your positive comments.
We hope to have the chance and welcome you again soon!

Omdömet skrevs 14 juli 2017

Ett jättebra hotell och det är en perfekt plats för alla, från barnfamiljer till äldrepar som bara vill njuta. Passar alla helt enkelt! Hotellet är jätterent och fräscht och personalen är så proffsiga och trevliga.

Vi är en barnfamilj med 2 småbarn på 1 och 3 år. Vi bokade en all inclusive via hotellets egna hemsida med pick up från flyg och bodde där i 2 veckor. Vi är nöjda och rekommenderar detta hotell. Det är stort och ni (barnen) kommer inte ha tråkigt.

Utflykt
Vi åkte in till Rohdos city med buss och hade barnvagn med på bussen. Det går en buss precis utanför hotellet typ två gånger i timman och kostade 1,80euro för hela familjen. Taxi tog vi tillbaka och det kostade typ 9 euro. Det går även att hyra bilar via hotellet. De står parkerade utanför.

Internet
Fritt överallt och barnen kunde se netflix och annat felfritt. Perfekt!

Lekrum och barnunderhållning
Det finns ett barnrum som är öppet under dagen, på förmiddagen och även efter lunchen.
Det enda jag har att klaga på är minidiscot som är på kvällarna kl.20:45, månadg till lördag. Kul för barnen att dansa men musiknivån är så pass hög att det inte går att ropa på sitt barn och musiken hörs ner till våning 8. Musiken är på tok för hög och även när jag sa till dj:n svara han hur ska vi dansa då? Otrevligt! Men resterande personal som jobbar på barnrummet och underhåller dem med sånger på discot är såååå underbara. Kan inte nog berätta hur fina och engagerade personalen är. Barnrummet har många roliga underhållande saker bollhav och små hus och barnen kan få pyssla, spela spel, och mycket annat. Alla åldrar är välkomna där men om du har barn under 4 år så måste du vara med därinne. Vilket är bra. Viktigt att detta finns om man inte vill bada hela dagen. Solen skiner överallt på hotellet. Härligt!

Gym, frisör, spa
Det finns ett fullt gott gym som vi nyttjade varje dag och allt man behövde fanns. Likaså frisören gick vi till bra pris och bra produkter. Spa är lite pricey så vi hoppade det denna gång. Såg väldigt lyxigt ut!

Kvällen
Ett helt ok band spelar gammal popmusik. De kanske måste vara lite mer showiga för att få igång kvällen och få gästerna att dansa annars kändes det mer som lounge musik. Kan inte klaga på det hela taget för jag är nöjd med lounge.

Maten
Middag/Lunch. Supergod! En stor applåd till köket som gör mat som passar många. Bra variation och vi lärde känna andra familjer vars barn var mer petiga och personalen i köket var hjälpsamma att ordna mat till griniga småttingar. Det finns flera restauranger för er som tröttnar och vill ha variation. Om jag inte minns fel har hotellet hela 4 stycken restauranger. Vi fick en gratismiddag som man får om man bor fler en 7 nätter på a la carte restaurangen på takterrassen. Det var supermysigt och personalen är super proffsiga vi åt med utsikt och solnedgång var helt underbar! Barnen fick också vara med.

Fruskoten är välorganiserad och det finns allt, verkligen allt. Personalen som jobbar där är grymma. Evangela, Lydia och Dimetria deras kollegor var några av de som mötte oss i entrén som verkligen charmade våra små blyga pojkar. Toppen service och vi åt frukost med utsikt varje dag. Man kan sitta både inne och ute och forfarande ha havsutsikt. Vi satt länge varje morgon :)

Pooler och hav.
Det finns 5 pooler. För att vara ett sånt stort hotell så är det inte så galet vid poolerna och solstolar finns det alltid. De har infört en regel att man inte får paxa stolar alls vilket är toppen så de gäster som har missat det brukar oftast förlora sin plats. Bra insats hotellet fortsätt med det! Det finns pooler där bara vuxna är välkomna vilket är bra och så finns det pooler där barn kan ha kul också vilket är toppen. Slipper man störa, vilket man gör som barnfamilj när man har kul. Hotellet har sin egna stranddel där du kan beställa dricka, det står personal där. Om du vill vindsurfa är detta en bra spot. Det blåser 7 av 10 dagar. Ett problem som kanske hela Rhodos har men mest detta hotell är syrsor. Jösses vad många det var detta år. De är tusentals och syns inte men hörs och låter lika högt som en motorväg.

Rumstips: Se till att ha havsutskt. Har du inte det kommer du får titta in i berget och lyssna på syrsor.
Datum för vistelsen: juli 2017
Tack SimmoAB
Sofia M, Director of Sales på Amathus Beach Hotel Rhodes, svarade på det här omdömetSvarade 15 juli 2017

Dear SimmoAB,

Thank you very much for taking the time and sharing your sentiments on Trip Advisor and please know it was a true pleasure to have you and your family at our hotel. I have already taken the liberty to share your review with our entire team who were delighted. Your feedback continues to fuel our ambition to provide excellence and create memorable experiences. We would very much welcome the opportunity to have you and your family back at Amathus Beach again in the near future!

Omdömet skrevs 8 maj 2017

Ett hotell med allt man kan önska, rum med fin utsikt över havet och en del av polområdet. Goda bussförbindelser med hållplats vid hotellinfarten.
Inte en sur min från en mycket vänlig personal både i receptionoch restaurang städ
Samt wellnes avdelning där du byter obegränsat med bad handdukar. Gratis solstolar vid havet ett extra plus,.

Rumstips: Har allt som behövs för en trevlig semester
Datum för vistelsen: maj 2017
Tack Karl-Erik B