Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 4 september 2019

Ligger 1 minut från Windy beach, som är en mkt bra strand där det som namnet antyder brukar blåsa. Detta var mkt skönt då det vissa dagar gick upp mot 37gr. Badskor rekommenderas. Två solsängar m parasoll €10. Hotellet är rent o fräscht, frukosten bra. AC:n utmärkt. Dock lite hårda sängar. Ligger i början/slutet av bargatan, men inget som störde oss alls faktiskt. Vi hade ändå balkong ut mot gatan. Kanske för att vi åkte i slutet av augusti... Många jättebra (icke turistiga) restauranger alldeles i närheten t.ex Tamam och Kerasma. Jättebra o prisvärd moppe/biluthyrare mittemot hotellet med svensktalande personal.

Rumstips: Högt upp nära pool m så får du tystare rum med havsutsikt
Datum för vistelsen: augusti 2019
1  Tack Swedtrust
Omdömet skrevs 10 juli 2019 från mobil enhet

Vi bodde på hotellet åtta dagar genom en sista minuten resa med TUI.
Incheckning i den luftkonditionerade receptionen gick snabbt. Hotellrummet, med havsutsikt på sjätte våningen, har hög klass och städningen är utomordentlig. Iskall kyl för svalkande drycker. Ovanligt bra TV och kanalutbud på ca 30 kanaler även om det verkade vara mycket nyheter, flera på engelska. Sängarna var hårda på ett bra sätt. Luftkonditioneringen var effektiv, en natt lade den dock av men det kan vara en engångshändelse. Bra toalett med dusch som städades noga.
Balkong med bord och två stolar, mysigt på kvällen. I korridoren utanför fanns inte luftkonditionering men tack vare öppna dörrar i varje ände blåste det härligt.
Frukosten är bra, samma omfattning som ett svenskt större hotell, med lite grekisk knorr, serverades 7-10. Det skall finnas en buffé på kvällen men nr vi var dit var det stängt, vet ej varför.
Poolen har två djup, ett för barn. Fräscht vatten och bra temp. Det finns solstolar och en loungedel samt barstolar vid poolen. Antalet solstolar är begränsat pga ytan så var ute i tid.
Det är otroligt nära till stranden där man lan hyra solstolar för runt 10€, olika delar av stranden har mer eller mindre sand där man går ner i vattnet, färskvattenduschar finns. I hotellets omgivning finns massor med restauranger, flera minimarkets och badaffärer med allt som behövs. Tvärs över gatan till hotellet finns en mycket bra liten italiensk pizzarestaurang som rekommenderas!
Gatan framför hotellet och söderut är ganska sunkig, det finns striptease, klubbar, ”svenskpubbar” osv. Där är det ofta livat på nätterna, ungdomar som är glada och högljudda.

Så vi tyckte allt var bra, men packa med öronpluggar av någon sort.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack matsekberg
Omdömet skrevs 17 juni 2019 från mobil enhet

Under sista timmarna före hemfärd gjorde en okänd man intrång i vårt hotellrum mitt i natten. Jag var ensam i rummet och i duschen då intrånget skedde. Mannen bröt sig in via balkongdörren som var olåst men stängd, hotelldörren var låst. I panik rusade jag ut i korridoren för att få tag på hjälp. Mannen försvann via korridoren. Jag fick också veta senare att han varit in i andras rum via balkongerna. Balkongerna är dåligt planerade eftersom det är väldigt lätt att klättra mellan dem.

Ett stort minus får också den äldre mannen i receptionen som inte tog problematiken på allvar och försökte skämta bort situationen. Han vägrade ringa polisen och göra något åt situationen.

Jag kände mig väldigt otrygg på hotellet efter det här och tänker inte återvända fast hotellet i sig var trevligt med bra frukost.

Tilde från Finland

Datum för vistelsen: juni 2019
1  Tack tilde119
Omdömet skrevs 17 februari 2019

Rummet var jättefint den äldre lilla kvinnan som städade var helt fantastisk
Receptionisterna var vänliga och vi gick på spa på hotellet där två underbara tjejer tog hand om oss
Fin frukost buffe
Hotellet låg väldigt centralt tyckte vi och nära till restauranger
Blåste en del på den sida mot stranden som låg närmast
hotellet,
men tog bara 10 minuter att gå över till andra sidan där det blåste mindre på stranden.
Kommer definitivt att bo här om vi åker till Rhodos igen

Rumstips: Vårt rum låg in mot gården så det var tyst och lugnt även på kvällen
Datum för vistelsen: september 2018
Tack Britt-Marie W
Omdömet skrevs 10 februari 2019

Bra läge i Rhodos stad, nära till båda stränderna. Hade tur och blev inte störd av närliggande bargatan. Trevlig personal - särskilt i frukostmatsalen! Rent och fräscht, god frukost. Vid incheckning fick man 15 minuters gratis massage att boka i spaavdelningen och gratis drink att hämta ut när man ville under vistelsen. En fin liten gest och bra personal även där. Mindre pool som det ofta är i städer, men bra poolområde med fräscha loungemöbler. Godaste drinkarna intogs på hotellet! Gott om bra restauranger i närheten. Totalt sett bra värde för kostnaden.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack upnorthSkellefte_