Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“blev lurad..äckligt, gammalt, bilderna stämmer aldrig med verkligheten!”
Omdöme om Hotel Matina

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Hotel Matina
Rankad som nummer 67 av 70 hotell i Faliraki
Omdömet skrevs juli 2 2015

När vi kom till hotellet så blev vi ganska förvånade eftersom det var mycket avlägset från centrum/city. Vi bokade ''superior studio'' och på internet står det att det ska vara plasma tv, wifi, air condition och diskvrå med matbord och stolar men vi blev erbjudna ett trångt och smutsigt rum med fyra sängar utan matplats. Det som syns på bilderna är inte alls likt som det är i verkligheten. Gubben som var i receptionen försökte få oss att betala 6£/dag för AC, när det står klart och tydligt att det ska ingå i priset som vi betalade. När personalen såg att vi blev missnöjda så erbjöd dem oss två olika rum bredvid varandra fastän vi har två barn som inte kan sova själva så vi var tvungna att dela på oss. I det ena rummet står det ett gammalt kylskåp som är trasigt, en tjock Nokia tv som inte fungerade, småkryp (såsom spindlar, myror och kackerlackor) var överallt. Sängarna var gamla och det låg hårstrån och döda flugor över kuddarna. Toaletten var liten och det fanns myror överallt, det fanns varken tvål eller schampoo och handdukarna var använda/smutsiga. Poolen stämmer inte med bilderna och det fanns knappt några andra gäster. Man får inte bada i poolen innan kl 10:00 och efter 19:00 fastän det är jättevarmt. Det stinker rök i hela receptionen och det finns endast wi-fi vid baren och ingen annan stans i hela hotellet.

Tips för att välja rum: Kom aldrig till detta hotell, en enda stor besvikelse!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2015, reste med familjen
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Service
Tack Reda A
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skriv ett omdöme
Omdömen (263)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

15 av 263 omdömen

Omdömet skrevs juni 25 2014

Vi fick ett rum som var fler sängar i än vi behövde så golvytan försvann. Det låg på bottenvåningen och när vi hade öppet så hoppade katter in. Myror på balkongen och städerskan städade inte mer än golvet i rummet. Sängkläderna efter fyra nätter var svettiga och skrynkliga. Vi bad första dagen om att byta rum och de sa att vi kunde byta om två dagar och att vi skulle göra det kl 11.00. Den morgonen blånekade chefen att hans personal lovat det. Han sa att dom inte kunde bestämma det och att han är chef. Jag stod bredvid när hand anställda frågade honom. Chefen far omkring i matsalen och flyger på folk och frågar efter rumsnummer. Folk ser ut att känna obehag. De försökte lura på oss en moppe. Vi frågade lite och han kom senare och sa att han bokat åt oss:/ som tur är sa han fel rumsnummer så det var ett försök bara. Han berättade att det bara var därifrån man kunde hyra annars kunde man komma i fängelse om man krockade. Sammanfattningsvis okey hotel om man får ett rum som inte är på botten och baksidan. Men en personal som är obehaglig. Dock är tjejerna i restaurangen och baren trevliga.

  • Bodde här: Juni 2014
    • Standard
    • Läge
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack Atisga
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs juni 27 2013

Det viktigaste med detta hotell är att inte köpa någon form av mat från hotellet, du lär bli besviken. Det enda som kvällsbuffén bestod av var i stort sett pasta och bröd med tomatsås. Frukosten bestod likaså av bröd, varm och klumpig youghurt som stått framme länge, marmelad och enstaka pålägg. Det fanns en maskin med apelsinjuice men den var slut, som så mycket annat.

Varning för hög volym (musik) från baren mellan cirka 11.00-00.00. I övrigt en ganska trevlig vistelse med ett dugligt och enkelt rum, städning varje dag, mycket fint poolområde och trevlig personal.


Plus/Minus Matina Hotell

+ gratis WiFi i receptionen
+ alla rum har balkong
+ hjälpsam personal
+ daglig städning
+ fint poolområde
+ billigt vatten i deras egna supermarket

- mycket mygg
- ej inkopplad radio (sladden gömd under sängen)
- nakna sladdar som sticker ut från väggen
- kallvattnet var varmt under dagen
- varmvattnet var slut på kvällen
- obekväma sängar
- underlakan till täcken som vissa nätter var cirka 150 cm långa
- fläckiga gardiner
- hög musik från baren
- inga bestick eller tallrikar trots lägenhetshotell (kokvrå)
- glasen var smutsiga

Tips för att välja rum: Rum som vätter med poolen bjuder på fin utsikt men högljutt ljud från baren fram till 00.00.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juni 2013, reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack LudvigLindell
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs maj 14 2013

På sin höjd ett 3-stjärnigt hotell. Underhållet (det rum vi hade) var något eftersatt i form av löst sittande elkontakter, icke fungerande radioanläggning, pentry-inventarier saknades till stor del, droppande kranar, läckande toalett, sporadisk tillgång på varmvatten.

Städningen var mycket bra & regelbunden liksom byten av handdukar & sänglinnen.

Ett hotell att hoppas på då det öppnats i ny regi bara ett par veckor innan vi anlände. De som tagit över driften verkade ha högt satta mål som jag tror det kan leva upp till. Dock kommer det att ta lite tid.
MYCKET MYGG!!! Tyst läge, 2 km till centrum & strand.

  • Bodde här: Maj 2013, reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack Appcon
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Language Weaver
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det?
Visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs augusti 19 2016

  • Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Falirakihotell
0.4 km bort
Moscha Hotel
Moscha Hotel
Nr 27 av 70 i Faliraki
136 omdömen
0.5 km bort
Elpida Beach Studios
Elpida Beach Studios
Nr 30 av 70 i Faliraki
82 omdömen
0.3 km bort
Tassos Apartments
Tassos Apartments
Nr 18 av 78 i Faliraki
24 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser
0.5 km bort
Bright Star Aparthotel
Bright Star Aparthotel
Nr 8 av 37 i Faliraki
44 omdömen
0.4 km bort
Paradise Studios
Paradise Studios
Nr 40 av 78 i Faliraki
8 omdömen
0.3 km bort
Ingen bild tillgänglig
Vasilina Condo Hotel
Nr 48 av 78 i Faliraki
4 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser

Besökt Hotel Matina? Berätta vad du tyckte!

Skriv ett omdöme Lägg till bilder

Ytterligare information om Hotel Matina

Adress: Profitis Amos | Kalithea, Faliraki 851 05, Grekland
Region: Grekland > South Aegean > Dodekanesos > Rhodos stad > Faliraki
Bekvämligheter:
Bar/lounge Pentry Restaurang Swimmingpool
Typ av hotell:
Rankad som nummer 67 av 70 hotell i Faliraki
Prisklass: 298 kr - 847 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:2-stjärnigt — Hotel Matina 2*
Antal rum: 82
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Expedia och TripOnline SA så att du tryggt kan boka med Hotel Matina. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Matina Hotel Faliraki

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig som ägare av ditt objekt