Omdömet skrevs 18 oktober 2016

Bra hotell . Rena utrymmen . Vänlig personal . Mycket smaklig mat . Rent runt poolen . Rent på stranden . Buss till gamla stan utanför hotellet . Waterpark mitt emot hotellet . Möjlighet att använda grannhotellets Lazy River att flyta i med ringar .

Rumstips: Rum med havsutsikt är toppen!
Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack marlenen51
Omdömet skrevs 7 oktober 2016

Vi valde att åka tillbaka efter 3 år och vi blev inte besvikna!
Ett jättebra hotell med trevlig personal
God och varierad All inclusive
Bra rum som städades varje dag. Dock väldigt lyhört..
Hotellet skulle behöva byta ut många solstolar då dessa var trasiga och i allmänt dåligt skick. Skulle inte skada med lite fler stolar , lite svårt att få plats vid poolen eller stranden om man inte gick upp tidigt och "bokade" plats. Lite tråkigt faktiskt..
Vi var nöjda förra gången och var minst lika nöjda denna gång

Datum för vistelsen: september 2016
3  Tack Susanne L
Omdömet skrevs 11 september 2016

Detta är ett av flera hotel i samma kedja som ligger bredvid varandra. Hotellet är renoverat 2012. Rummen var mycket trevliga med olika inredningar beroende var det låg. Stor buffé med stort utbud av förrätter, sallader, huvudrätter, ostar och efterrätter. Dryck serverades vid bordet, morron, middag och kväll. Vi bokade en kväll i "den grekiska restaurangen" vilket inte var någon höjdare. Några förrätter stog uppdukade på ett buffébord. Därefter kom någon i med ett stort fat med 4-5 rätter på. Vad det var vet vi inte för han som ställde fatet sa inte ett ord. Vi vet att det ena var korv och så fanns det något liknade köttbulle/pannbiff. Så det är ingen ide att gå dit för buffé var bättre.
Trevlig personal, rent och snyggt över allt. Baren som låg poolside var jättebra där man även kunde äta en bra lunch. Trevlig personal. Runt hotellet finns inte så mycket att göra men man kan ta bussen till stan. Hållplats direkt utanför. Hyra bil kunde man gör direkt på hotellet. 40 - 70€/dygn. Kanske åker vi tillbaka till våren.

Rumstips: Alla rum har havsutsikt.
Datum för vistelsen: september 2016
1  Tack Staffan413
Omdömet skrevs 1 september 2016

Rummen ser inte ut som på bilderna, men är ändå okej. Städning varje dag. Väldigt lite att göra i närområdet, knappt inga restauranger eller butiker, men taxi är hyfsat billigt.
Poolområdet under all kritik, väldigt eftersatt, smutsigt vatten, fattas kakelplattor och den ena trappan ner saknade räcke. Mitt i poolen fanns en liten ö med halvt ruttna växter som spred en otrevlig doft över poolområdet. Solstolarna i väldigt dåligt skick, flera är sönder och madrassen är i stort behov av tvätt. Även gratis solstolar på stranden, dessa var i ännu sämre skick. Finns ingen dryckesmaskin i restaurangen (inte ens med vatten), man är tvungen att beställa dryck hela tiden och servicen är inte jättesnabb. Middagen som ingick i a la carte restaurangen var ännu sämre än i bufférestaurangen. Wifi fungerar endast i receptionen. Misstänker att vissa av bilderna som annonseras är tagna på grannhotellet Esperos Palace som var något "lyxigare".

Datum för vistelsen: augusti 2016
1  Tack liek165
Kostas S, Marketing på Esperos Mare, svarade på det här omdömetSvarade 7 september 2016

Dear guest,
Thank you for visiting Esperos Mare and for your review. We are sorry to hear that you were not satisfied with the hotel. We want to apologise if some of our facilities were not well maintained. We try to keep a high level of cleaning and maintenance of our garden and facilities but during high season probably it was overlooked, something that we will try not to happen again in the future. At last, I would like to assure you that the room photos are totally representative and from the rooms of Esperos Mare and not from Esperos Palace, also member of Esperia Group, except of the facilities that are shared between the two hotels.
We hope that you enjoyed your stay here.

Kind Regards
Kostas, Marketing Department of Esperia Group
Esperiagroup.gr
instagram.com/esperiagroup/
facebook.com/esperiagroup/
pinterest.com/esperiagroup/

Omdömet skrevs 6 augusti 2016 från mobil enhet

Starka drinkar och generösa med dryck och mat. Maten var varierad och olika teman. All dryck serverades vid borden av servitörer.

Gratis solstolar både på stranden och vid poolen. Stranden har blandat med sand ich stenar och rekommenderar att ha badskor när det badas i havet.

Finns spa vid hotellet mot avgift för behandlingar.

Trevlig underhållning såsom vattengympa, zumba,vattenpolo vid poolen flera gånger om dagen.

Minus
Hårda sängar och väldigt lyhörda rum. Städerskorna förstod inte engelska och började dammsuga och ha sig ute i gångarna redan vid 7 tiden. Det smälldes med dörrarna under väldigt tidig morgon vilket gjorde det svårt att sova.

Inte många andra restauranger eller affärer med smycken osv inom gångavstång. In till Faliraki kostar ca 8 euro, in till Rhodos kostar ca 20 med taxi.

Receptionisten berättade inget om mattider (hade all inclusive) samt var restaurang osv fanns vid incheckning.

Solstolarna var av trä och benen var lösa på de flesta vilket resulterade i att flera knäcktes på flera besökare under vår vistelse.

Mitt i poolen var en liten ö med högt gräs . Detta var halft ruttet och spred en märklig doft av marijuana över hela poolområdet.

Ingen dryckesmaskin för gäster i restaurangen.

Standarden i rummet är inte lik den på bilderna. Sämre i verkligheten.

Minibaren har inga snacks endast dryckvä vid ankomst.

A la carte middagen som ingick var av låg kvalité och köttet bestod mestadels av fett. Servitören visste inte om det var lamm eller kyckling.

Datum för vistelsen: augusti 2016
1  Tack Daniella L

Dear Daniella,
Thank you for your visit here and for posting your review. We are glad to hear that you were satisfied with the drinks, our themed menus amd the daily activities in the hotel. We are sorry if the time that our cleaners were working disrupted your stay. Unfortunately during the high season where there is high work load the schedule is not flexible so its necessary to start early. We will try to improve that. We will keep in mind your comments especially when we will be preparing for next season .
We hope that you will visit Rhodes and one of the hotels of our group again in the future!
Kind Regards
Kostas, Marketing Department of Esperia Group