Omdömet skrevs 29 maj 2017

Otrolig anläggning för speciellt barnfamiljer, massor av olika områden, pooler, lekhörnor, biografer, aktiviteter osv för barn. Även mycket bra och varierad mat för dessa på all-inclusive restaurangerna.
Mycket bra även för vuxna med lätt att ha uppsikt över barnen, allt möjligt inom bra avstånd, fina och otroligt rena rum, fantastisk mat, något seg wifi men man är ju inte där för att surfa hela tiden!
Mycket nära till stranden med alla aktiviteter där.
Kanske dock bäst av allt den personal från främst Italien som jobbade med aktiviteter hela dagen ute vid poolerna och i det stora leklandet. Fortsatte sen på kvällarna med allt möjligt för både stora och små. Mycket engagerade ungdomar och trots att vi varit runt jorden på flera dylika hotell så var nog dessa de bästa vi upplevt.

Tips för att välja rum: Spelar inte så stor roll om man får rum i huvudbyggnad eller annex bara man väljer balkong med havsutsikt-fantastiskt!!
  • Bodde här: maj 2017, reste med familjen
1  Tack Gunnar L
Omdömet skrevs 28 juni 2016

Blev inkvarterade här när vår flygresa blev försenad i över ett dygn. Är förvånad att Fritidsresor har något med det här hotellet att göra. Inga madrasser i sängarna,de är stenhårda och du kan inte sova. Du hör grannarna hela tiden, ohyra i form av myror och andra kryp på rummen, ingen wifi överhuvudtaget. Inredning från 1800 talet. Personalen trevlig men de gör ju sitt jobb och har inget med hotellet att göra. Fy skäms på alla som gör reklam för detta hotel att vara 4stjärnigt. Det skulle ha en stjärna.

• Bodde här: juni 2016, reste som ett par
1  Tack brinkthestar
Kostas S, Marketing på Esperides Beach Family Resort, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2016

Dear guest,
We are sorry to hear that you were not satisfied with your stay in Esperides. Regarding your comment about finding insects inside the room, we would like to assure you that the hotel has taken all the neccesary measures but because of the climate and the location of the hotel it is not something that we can control 100%. Some of the hotel rooms have not been renovated recently as you mention but with the range of services and activities that are offered along with the food variety that you can find here and the staff's friendliness we hope that we offer a memorable experience to our guests and especially to families visiting.

Kind Regards,
Kostas, Marketing Department of Esperia Group
Esperiagroup.gr
instagram.com/esperiagroup/
facebook.com/esperiagroup/
pinterest.com/esperiagroup/

Omdömet skrevs 27 juni 2016

Vi blev inkvarterade här när vår hemresa blev uppskjuten på grund av problem med flygplan. Vi upplevde att det kändes 70-tal över anläggningen, fint fräscht badrum, rent dubbelrum med gammaldags inredning och stenhårda sängar, dessutom väldigt lyhört. Fint bemötande i receptionen och bra organisation av hundratals gäster som anlände helt oplanerat. Stenålders att inte kunna erbjuda gratis wi-fi!

• Bodde här: juni 2016, reste med familjen
Tack Ingbritt G
Omdömet skrevs 18 maj 2016 från mobil enhet

Här har man allt man kan önska och det med supertrevlig personal!
Väldigt rent, god & varierad mat, fint poolområde & mycket för barn att göra när de inte badar.
Vi kan varmt rekommendera detta hotell.

Bodde här: maj 2016, reste med familjen
5  Tack Eva N
Omdömet skrevs 25 oktober 2014

har nästan precis kommit hem från 2 härliga veckor på esperides beach. vi var lite oroliga att spendera 2 veckor på ett all inklusive hotell, men här hade vi kunnat stanna ännu längre.
Vi bodde i en familjelägenhet, mycket fräscht o fint ngt lyhört från korridoren men annars inget att anmärka. hotellet var rent o fräscht hela tiden och all personal var väldigt trevlig. ett extra plus till animation teamet som kväll efter kväll levererade shower med klass. och på dagarna var de supertrevliga o inte alls sådär på som de kan vara ibland. barnen älskade dem och den ena (7år) grät tom när vi skulle resa hem för han skulle sakna dem. Poolerna kunde kanske varit någon grad varmare. men så blir det ju när man åker i okt. områdena på hotellen var kanonmysiga. fräscht o fint överallt. kan hålla med om tidigare resenärer att matsalen kunde bli ngt högljudd men så är det nästan överallt när man har all inklusive. men ute på tavernan kunde man sitta ute o det var betydligt lugnare. maten var kanon, ständigt nya grejer o mycket fräscht. Extra plus för frukosten från min sida. där fanns tom 2 alternativ med hemma gjord barnmat för de allra minsta. fanns alltid ngt o göra eller bara sitta o slappa om man ville. vattenland bara ett stenkast från hotellet o busshållplats som tog dig till faliraki på 5 min eller till Rhodos stad på ca 30. kan rekomendera detta hotell varmt och kommer definitivt åka dit igen :)

• Bodde här: oktober 2014, reste med familjen
Tack ihelenahh