“Underbart läge. Härligt familjärt”
Omdöme om Restaurant Meteoron

Restaurant Meteoron
Rankad som nr 56 av 155 Restauranger i Platanias
Omdömet skrevs 25 juni 2017

Åt här två gånger. Första gången gick vi dit (istället för till Cosmos) efter dels en rekommendation från en reseguide och dels efter en stark rekommendation från en butiksägare som vi frågade om vägen.

Blev inte besvikna. Underbar utsikt över hela Platanias. Vad vi tyvärr upptäckte när vi satte oss var att vi inte hade några kontanter på oss. Frågade om de tog kort innan vi beställde och det gjorde de så klart inte. Men de försäkrade oss - "vi fixar det, bara ät ni". KÄndes väl kanske lite olustigt, men valde att tro på att de var mer måna om att inte förlora oss till Cosmos eller någon av de andra restaurangerna där uppe än de ville skinna oss på pengar på ett eller annat sätt.

Rätt av oss att tro på dem. Efter väldigt god mat och trevligt bemötande och dessert på köpet fick jag skjuts ner av ägaren i hans skraltiga gamla bil. Hade en trevlig pratstund på vägen och sen kunde jag plocka ut pengar och betala en ganska modest nota på €33.

Datum för besöket: juni 2017
Tack Bobo W

Omdömet skrevs 17 juni 2017

Glöm Cosmos som försöker vara ett Stureplanshak men inte lyckas, ta i stället vänster när du kommit upp till toppen och du kommer inte att bli besviken! Pork Orange och en flaska vin och du förstår varför du åker till Kreta. Underbart!

Datum för besöket: juni 2017
1  Tack sedfeldt
Omdömet skrevs 17 september 2016

Vi besökte denna restaurang för några år sedan och blev helt sålda på maten och även ägaren. Återvände nu och förväntningarna var höga. Vi åt pork with orange, som förra gången. Maten var god, men upplevelsen blev inte lika bra denna gång. Vi beställde även tsatziki och bröd till förrätt, samt en flaska vin. Det var tydligen några stamgäster och vänner där samtidigt och vi blev lite "glömda" när de fick mycket uppmärksamhet. Vinet fick vi säga till om när varmrätten hade kommit in, det hade de glömt. Toaletten saknade lås och det fanns ingen sits på toalettstolen. Plus var att vi bjöds på en mycket god kaka som frun hade gjort, efter maten, och den obligatoriska rakin förstås.

Datum för besöket: september 2016
Tack ullis652015
Omdömet skrevs 6 juli 2016 från mobil enhet

Denna restaurang har allt. Bra mat, fin utsikt och väldigt bra service. En liten restaurang där ägaren finger som ställets enda servitör. Han är väldigt passionerad över restaurangen vilket gör att det blir ännu trevligare. Väldigt familjär miljö. Kan vara svårt att hitta men är ett måste om man befinner sig på Kreta!!

Datum för besöket: juli 2016
Tack Oskar J
Omdömet skrevs 6 september 2015 från mobil enhet

Var tre gånger på denna restaurang under vår vistelse båda med familj o vänner. Alla tre gångerna super nöjda, grym utsikt suveränt mat med bra kvalité. Man ska gå på deras rekommendationer. Sista gången vi var där hade de grekisk afton, det går knappt att få en bättre avslut på sin semester. De hade flera sångare som även sjöng internationella sånger mycket mycket bra. Liten familj restauran.

Datum för besöket: augusti 2015
Tack lellle15

Resenärer som tittade på Restaurant Meteoron tittade också på

Platanias, Chania Prefecture
Afrata, Platanias

Platanias, Chania Prefecture

Besökt Restaurant Meteoron? Berätta vad du tyckte!