TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 6 juli 2019

Fint hotell, som tyvärr saknar det där lilla extra som man förväntar sig av ett sunprimehotell. ( jämför med Sunprime Miramare på Rhodos)

Mycket bra läge direkt på stranden. Badskor är nästan ett måste och hotellets privata strandremsa skulle med ganska enkla medel kunna göras trevligare om man t ex rensade bort lite drivved och bytte ut trasiga parasoll / handdukar. Fanns alltid gott om solstolar då övriga besökare verkade föredra att ligga vid poolen.

Vi hade ett rum med privat, delad pool vilket var värt pengarna! Speciellt de första dagarna då det tyvärr var rödflagg på stranden.

Rymligt rum, bra ac, bra kylskåp, mycket skön säng och ordentligt med kuddar. Tyvärr var rummet konstant fuktigt så sängkläderna kändes råa och väggarna var fläckvis ommålade ( mögel?) Hade varit trevligt med någon välkomnande dryck, eller i alla fall kaffe / te tillsammans med vattenkokaren.

Frukosten var helt okej, inget jätteutbud men tillräcklig.
Testade aldrig hotellets lunch / middag.

Lidl ligger på andra sidan gatan, perfekt för att köpa hem vatten.
Vill man till någon roligare affär så ligger dessa bara några minuters promenad bort.

Många bra restauranger i Platanias, vi testade ett flertal under veckan och gick inte hem besviken någon gång!

Väldigt bra service att kunna checka in och lämna bagaget direkt på hotellet innan avresa!

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack Karlsson-C1
Omdömet skrevs 14 juni 2019

Bra rum, vi hade 'pool access', egen pool, det var toppen. Hotellet trevligt, pool-baren var bra med bra utbud. Vi hade frukostbuffe. Kaffet är aldrig bra, men annars är vi nöjda. När vi var där i början av juni så blåste det från väster, men vid rummet var det inga problem, men på stranden var det jobbigt. Senare under veckan, så mojnade det och sista dagen var bäst.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack kolarn2
Omdömet skrevs 15 mars 2019 från mobil enhet

Var här i maj 2018.
Bra rum, fräscht, verkade nyligen renoverat. Bra garderober och upphängning. Morgonrock och poolhanddukar ingick.
Fin balkong med bord och stolar.

Hotellet ligger precis vid stranden med tillhörande solsängar och parasoll.

Rymligt vid poolen och inga bekymmer med solsängar. Fräsch och ren pool. Fina och välskötta omgivningar.

Frukosten helt ok. Inte jättestort utbud, men helt tillräckligt. Lugn miljö, och bord både inne och ute.

Tvärs över gatan fanns det en Lidlaffär. Helt perfekt!

Trevlig och hjälpsam personal. God mat i strandrestaurangen.

Nöjda med resan och hotellet och kommer gärna igen.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack Susanne N
Omdömet skrevs 10 november 2018 från mobil enhet

Frukosten är under all kritik gällande utbud och kvalitet. Det mesta är halvfabrikat och dryper av billig olja. Jucien smakar artificiellt och är direkt motbjudande. Med sunprime som "träningshotell" förväntar jag mig att kunna göra hälsosamma val till frukosten. Jag saknar veg-, mjölk- och glutenfria alternativ. Frukten och grönsakerna även det ett skämt. Torra apelsinklyftor som legat uppskivade i dagar, övermogen mosig kiwi, bruna vindruvor, äppelbitar i söt äppellag, torra gurkskivor, mosiga tomatskivor samt enstaka salladsblad. Vart är melonen, annanasen, avvocadon? Vart är den stora fruktkorgen där man kan ta sig en banan till youghuthen? Vart är de färskpressade fruktsmoothisarna i små glas? Vart är alla diverse frööer och nötter att ha i yogurthen? Vart är diverse ostar och kex? Vart är cavan/ prossecon? Det hela känns mycket billigt och utan minsta känsla för kvalitet. Jag förstår att under lågsäsong är det svårt att ha stort utbud men då ska man heller inte betala fullpris. Ska tillläggas att jag besökte både sunprime på cypern och mallorca under lågsäsong där man hade fantastiska frukostar!

Gällande hotellet i allmänhet är det slitet och smutsigt. Slitna, smutsiga och trasiga möbler och parasoll. Slitna badhandukar som lagats och lappats.  Receptionspersonal som ej bemödar sig med att le eller ens titta upp när man går förbi. Trött och hängig personal i spaet gör det inte inbjudande att prova på eller boka en behandling. Saknade även handukar i gymmet och vattenbehållare att kunna fylla på sin flaska med.

Möttes vid incheckning kl 23, inte av något vatten på rummet. Möttes heller inte av något litet välkomstmeddelande eller en liten flaska vin som på de andra sunprimehotellen. Möttes däremot av ett kylskåp som lät som ett flygplan och gjorde det mycket svårt för en god natts sömn efter resan. Påtalade detta för receptionen dagen efter och fick kylskåpet utbytt, dock var det nya inte rengjort och det fanns rester från föregående gäster. Under min vistelse har även toaletten gått sönder 2 gånger, dock fått det fixat snabbt med det höjer inte helhetsbetyget. Näst sista dagen slutade mitt keycard fungera, gick till receptionen där de menade på att det slutat funka för att jag ska åka hem. Skulle åka hem dagen därpå. Att inte ens få en hel broschyr ang spa behandlingarna på rummet känns sunkigt och snålt. Inget av ovanstående andas sunprime eller den "lyx" man hoppas på i och med sunprime konceptet och fyra vingar!

Kontaktade ving på plats och blev konpenserad, mycket nöjd med den servicen!

Dock ska träningsinstruktören Cathrine, städpersonalen och tjejerna i frukostmatsalen och vid strandresturangen ha en eloge för fantastisk service och engagemang!

Datum för vistelsen: oktober 2018
Restyp: Reste ensam
4  Tack fmaj7
Omdömet skrevs 8 november 2018

Mkt fint place när du bara vill ha lugn o ro för att njuta. Alla bekvämligheter på plats. Dock ska tilläggas att poolerna inte är uppvärmda vilket var synd eftersom vi bokade med egen pool och det blev inget bad i det isvattnet.

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack Niclas A