Ermis Suites(Platanias)(Mycket prisvärt!)
Blue Dome Hotel(Platanias)
  • Pool
Indigo Mare(Platanias)
Omdömet skrevs 14 maj 2018 från mobil enhet

Vi besökte detta hotell under föregående vecka och hade en fantastisk upplevelse. Underbar service i både reception och restaurang.

Hotellet ordna att vi fick ett nytt rum då det första inte passa på grund av lite olika faktorer. Bra och varierat utbud i restaurangen.

Ett litet minus var att wi-fi teckningen inte fungerade i rummet.

Ett hotell vi definitivt kommer besöka igen. Rekommenderas starkt.

Bodde här: maj 2018, reste med familjen
Tack JakobA00
Sofia K, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων på Porto Platanias Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 15 maj 2018

Dear JakobA00,

First of all we would like to thank you for your preference towards our hotel and moreover for your time posting your review in trip advisor.
Your comments makes us really happy and so we hope to have the chance to accomodate you and your family again in one of our premises.

Thank you,
Kind regards,

Lefaki Maria
Guest Relations Manager.

Omdömet skrevs 12 maj 2018 från mobil enhet

Sämsta servicen jag varit med om. Receptionisten såg knappt på mig när jag skulle checka in och misstog mig för att ha gått fel. Bokade med halvpension men fick inte ens dricka vatten till maten utan att lägga till extra, försökte även samtala med personalen om min bror fick äta med mig och betala sin måltid men ingen förstod eller hade ett pris för buffén utan schasade iväg oss båda. Deras spa som man fick betala extra för var fullt med flugor, både i poolen och i frukten. Fick ett rum nere i källaren även om jag bokade mot vattnet. Detta är under all kritik.

Bodde här: maj 2018, reste ensam
4  Tack Joel S
Omdömet skrevs 10 maj 2018 från mobil enhet

Vi är ett medelålders par som bodde på hotellet en vecka i maj. Rent och fräscht överallt och väldigt trevlig personal. Vi åt lunch på hotellet tre gånger i poolbaren och maten var mycket god. Även frukosten var riklig och smaklig. Ett enda minus var att solstolarna blev uppbokade direkt på morgonen och var man sent ute fick man ingen stol. Hotellet borde vara hårdare med att styra upp där eftersom man inte fick boka stolarna. Annars var allt till belåtenhet och vi kan tänka oss att komma tillbaka även med barnen.

Bodde här: maj 2018, reste som ett par
Tack Tuija J
Sofia K, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων på Porto Platanias Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 11 maj 2018

Dear Tuiija J,

Vi skulle vilja tacka er för att ni har delat dina tankar med andra resenärer på Tripadvisor och för att välja vårt hotell att tillbringa er semester i Chania! Vi är glada att höra att allt var upp till era förväntningar och att ni lämnade från hotellet med de bästa minnena!

Vi ser fram emot att välkomna er tillbaka snart i Porto Platanias!

Med vänliga hälsningar!

Grammatopoulou Alexia
Guest Relations

Omdömet skrevs 28 april 2018 från mobil enhet

Stort hotell som inte håller måttet för den klass som man påstås vara!
Vassa armbågar krävs vid frukost och sittplatserna räcker inte till utan man hänvisas till våningen ovanför, lite väl långt och många trappor för att nå buffén! Nattsömnen förstörd då folk bankar på dörren och skriker i korridoren! Barens mål verkar vara drick tills du stupar!
På plussidan fina rum och bra utsikt över havet!

Bodde här: april 2018, reste med familjen
Tack Bosse L
Sofia K, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων på Porto Platanias Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 28 april 2018

Dear Bosse L,

we would like to thank you for dedicating your valuable time to share your review regarding your recent stay in our hotel!
Further to your review, we are happy on one hand ,that you are satisfied with our renovated rooms and beautiful surroundings of the hotel.
On the other hand, we would like to apologize for not meeting your expectations in regards to our restaurant and premises generally
but please have in mind that Porto Platanias Beach Resort & Spa is built in a sublime area of 30,000sq.m and our restaurant accomodates everyday nearly 600 guests.
We are sorry for the inconveniences during your stay but we would like to mention and point out that our major goal is to treat our customers right and secure that they will have an enjoyable stay .
We really hope that we will have the chance to welcome you back in Porto Platanias Beach Resort & Spa!

Kindest regards

Alexia Grammatopoulou
Guest Relations

Omdömet skrevs 10 oktober 2017

Vi var ett sällskap på sex personer, alltifrån 2,5 år till 60+. Vi bodde på hotelldelen på ovansidan vägen och hade alltså ett par hundra meter till stranden, men det var inga problem. Stranden var utmärkt, härligt långgrund och varmt vatten. Med lite besvär rafsade vi ihop tillräckligt med solstolar. Strandbaren hade alla typer av törstsläckare men de ingick inte i All-Inclusive. Solstolarna på stranden kostade 8 euro per par och dag vilket är normalt. Vi lämnade dock inte hotellet mer än två gånger då vi hade allt där!
Det fanns en pool för barn och en för de stora. De gränsade till varandra så hela vårt sällskap kunde vara tillsammans och nyttja de sköna solstolarna. Håller med en skribent som upplevde drinkarna i poolbaren blaskiga, men ölen var god och barpersonalen synnerligen trevlig. Poolhandukar fås mot deposition och byts varannan dag. God mat i överflöd. Någon gnällde över att det var samma mat varje dag, men det var så många olika rätter att vi inte hann gå igenom alla på en vecka. Frukost kunde man få på tre olika ställen och middag på två. Däremellan snacks och förfriskningar.
Vårt och de andras rum var alldeles utmärkta. Utan att vi beställt det så bestod vårt rum av både ett vardagsrum och ett sovrum, båda med balkong. Att vi dessutom bodde högst upp med utsikt över havet var grädden på moset. Sängarna var alldeles lagom hårda men gled iväg över golvet om man bullade upp kuddarna mot väggen för att ligga och läsa (I-landsproblem eller hur?). Glöm inte att ta med schampo och balsam för det finns inte i rummen. Personalen var alltid hjälpsamma och glada, speciellt om man hälsade godmorgon på grekiska: "Kalimera!"
Om ni någon gång äter ute så kan jag rekommendera restaurang "Panorama". Den ligger bara några hundra meter från hotellet och bjuder på strålande utsikt, mat och personal. Sammantaget var detta hotell och ort exakt vad vi hade hoppats på och lite till. Det skadade inte att det var mellan 30-35 grader varmt varje dag!

Tips för att välja rum: Hotelldelen mot berget (södra sidan) verkar mycket stillsammare än den andra.
  • Bodde här: september 2017, reste med familjen
1  Tack Per-Åke W
Sofia K, Γενικός Διευθυντής på Porto Platanias Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 11 oktober 2017

Dear Per-Åke W,

We would like to warmly thank you for your kind feedback regarding your last stay in Porto Platanias!

It is more than a pleasure to read that everything was up to your desires and that your stay in our hotel was one to remember!

We are looking forward to seeing you again in Porto Platanias during your next visit in Crete!

Kind regards,

Angeliki Sgouromalli