Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 6 november 2018

Mycket bra läge vid stranden (som dock är lite stenig).
Bra gym med bra AC.
Bra pool-områdesed väldigt bekväma solstolar, Detsamma gäller stranden. Dock lite för få.
Väldigt bra lekrum med mycket olika leksaker och spel.
Liten men bra lekplats, mestadels i skugga vilket är mycket bra.
Fina rum, men lite väl begränsad köksutrustning om en vill laga mat själv.
Sköna sängar, men inte extrasängen som var väldigt hård.
Bra AC i rummen
Serviceinriktad hotellpersonal, men hotellet tar INTE kort!!

1  Tack Jan S
Omdömet skrevs 24 oktober 2018 från mobil enhet

Väldigt rent och snyggt här. Hotellet vid havet och fina pooler på området. Som så ofta är det för lite köksateraljer, men vi lagade både frukost, lunch och middag. Lidl ligger 500 meter bort med ett bra sortiment, även färsk fisk. Kommer gärna tillbaka hit.

Tack GrandTour175666
Omdömet skrevs 22 oktober 2018 från mobil enhet

Besökte Platanias och bodde på Santa Helena Beach.Ett fint hotell. Rent och städat. Vill man gärna sitta på balkongen skall man ta reda på vilken utsikt man har , man kan lätt få en utsikt på baksidan. Vi stördes inte av det eftersom vi inte var där på kvällarna utan strövade runt.Skulle varit trevligt att få något ätbart när man checkade in 02.30 på natten. Endast en vattenflaska fanns i kylskåpet. Rummen var väldigt lyhörda, väckning klockan 7 när städerskorna kom i jobb. Ett stort plus var att solstolarna vid stranden var gratis. Men solstolarna vid poolen reserverades som vanligt ,trots ingen var där på flera timmar, dessutom står det att efter en halv timme tas handdukarna bort , men något sådant hände inte. Trots några negativa saker så skulle vi gärna åka dit igen.

1  Tack SusanneFinland
Omdömet skrevs 16 september 2018 från mobil enhet

Ett jättefint hotell som ger full pott hos mig och min familj. Dock var vi bara vuxna. Lite tveksam till att ta med små, leksugna barn hit. Lite dåligt med aktiviteter för dom, men det var bara som vi vuxna tolkade det. Underbar personal, fint läge som ger många möjligheter att utforska restaurangerna omkring därför var vi glada att vi inte tog halvpension. Frukosten däremot var jättebra. Superfin lägenhet med bra städning. En grej dock, när vi var här i september var det otroligt mycket mygg! Inget som hotellet kan rå för men jag rekommenderar att ta med myggmedel! En annan sak...räkna inte med att kunna laga nån mat i lägenheten. Den utrustning som finns är obefintlig.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack Marie F
Omdömet skrevs 10 september 2018 från mobil enhet

Santa Helena beach är ett riktigt fint och lyxigt hotell. Frukosten var riktigt god och även varierande. Personalen var trevlig och läget var helt fantastiskt.

På detta hotellet kan man inget annat än att slappna av. Härliga solstolar vid pool och strand, man behöver aldrig trängas utan man får alltid plats. Poolerna är stora och fina allt runt omkring är rent och fräscht och vacker natur. Jag skulle säga att hotellet kunde varit ett vuxen hotell då det inte finns mycket för barn.

Vi fick rummet i samma hus som receptionen alltså längst bort från stranden. Det var inga problem eftersom hotellet ligger precis vid havet vilket var helt underbart.

Nästan alla på hotellet pratade danska, norska, finska eller svenska. Även i byn Platanias pratar nästan alla svenska och man får även menyer på svenska på restaurangerna. Om man tycker om detta är det perfekt för dig men själv skulle jag endast åka tillbaks på grund av det underbara hotellet men inte byn. Det var dock nära till Chania och det kostade ca 4€ för två personer med buss.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack FeliciaZieme