“God mat och vacker utsikt”
Omdöme om Cosmos

Cosmos
Rankad som nr 4 av 155 Restauranger i Platanias
Bra för: Vacker utsikt, Romantiska möten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Beskrivning: Restaurang Cosmos ger möjlighet till en kombinationsmiddag med utsikt. Du kan njuta av en unik middag bort från gatubullret, över den mest fantastiska stadsutsikten på hela Kreta under vår svagt ljusmiljö och loungemusik. Serviceteamet är redo att välkomna de foodies som letar efter perfektion och lovar dem en livstidsupplevelse. Eftersom restaurang Cosmos vill fokusera på mycket höga standarder riktar den sig uteslutande till vuxna och tyvärr är ingången för våra mycket unga vänner inte tillåten. Saftiga biffar, färska fiskar, äldre viner, franska cognacs, Cubas cigarrer och exklusiva whisky- och rommärken, tar dig till en värld av oändlig smak, rustika smaker och gör besöket till ett "måste" på Kretas område.
Omdömet skrevs 16 augusti 2021 från mobil enhet

God mat och hög standard på den här restaurangen. Den ligger uppe på berget vid Platanias, så det var fantastisk utsikt från deras terass. Åt flera saker från deras meny och vår favorit var ankan.

Se till att ha bokat ett bord till den här restaurangen. Den är väldigt populär och man vill inte ha gått upp för berget för att sedan inte få ett bord. Det var tydligen viktigt att boka bord på deras hemsida. De ville inte ta emot bokningar på plats eller att man ringde in och bokade.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Rebeckaemma
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 320)

Omdömet skrevs 9 juni 2021 från mobil enhet

En lång väg upp till denna resturang, högsta punkten
Utsikten var helt enastående
Tyvärr hade dom väldigt dåligt utbud på maten under dessa förhållanden med covid
Personal väldigt trevlig

Datum för besöket: juni 2021
Tack Lena Ä
Foodtraver, Γενικός Διευθυντής på Cosmos, svarade på det här omdömetSvarade 10 juni 2021

Good evening and thank you for taking the time to review in our topic.

Please accept our vision as well as we accept yours. So you entered in the restaurant 4 persons without even looking our entrance menu. You demanded a “chicken souvlaki with fries”, you didn’t get it (as our “compressed” menu does not include chicken souvlaki with fries), you paid for your drinks and you left. Of course and our menu at “soft opening” on COVID days is compressed. Full menu starts after the 15th of June. Plenty of restaurants thought with 30 course dinner lists.

So friendly advise. Always check the entrance menu before you enter a restaurant. You do not protect yourself by checking the menu…you protect the restaurant.

Ending we would like to thank for your nice words about the staff and the view and you are welcome to Greece again for vacation:)

Thank you in advance.

Cosmos General Manager
Dimitris Proimakis

Omdömet skrevs 8 september 2020

Blev rekommenderad pepparbiffen av kypparen och ger den rätten fullpott! Otroligt mört kött med godsås och fina tillbehör! Samt en otrolig utsikt! Rekommenderas starkt

Datum för besöket: september 2020
Tack 261magnusi
Omdömet skrevs 16 augusti 2020 från mobil enhet

Fantastisk kväll! Underbart god mat, högklassig service och otroligt vacker utsikt. Se gärna solnedgången därifrån en extra bonus till en härlig upplevelse. Tredje gången jag varit där och återvänder gärna igen.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack SannaHbg
Omdömet skrevs 15 oktober 2019

Vi var där och fick se solnedgången, en fantastisk utsikt. Vi åt moussaka och den var OK, servicen var bra.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack CrilleBerg

Resenärer som tittade på Cosmos tittade också på

Platanias, Chania Prefecture
Platanias, Chania Prefecture

Besökt Cosmos? Berätta vad du tyckte!