Omdömet skrevs 28 juli 2018 från mobil enhet

Vi hade hört mkt gott om Korsika och Langley och blev kanske därför lite extra besvikna. Resan startade mindre bra, flyget blev nästan ett dygn uppskjutet på grund av oljeläckage. Det blev en fars, där vi fick gå av planet för att gå på två timmar senare, sitta på planet i 30-40 minuter för att sedan gå av planet igen med besked att vi åker nästa dag istället. Så kom vi äntligen fram till L’Ile Rousse och hotellet. På utsidan väldigt fin, men redan i receptionen fick vi andra vibbar. Rumsnyckeln hade en egentillverkad (?) nyckelring av ståltråd. Hissen stank av mögel och var nedgången. Rummen var nergångna, kaklet i badrummet var sprucket/höll på att ge med sig. Badkaren saknade på sina ställen emalj. Belysningen fungerade inte helt (tändes inte/blinkade oroväckande). Flera uttag fungerade inte. Fuktfläckar i tak (även mögel på vissa ställen som i baren) och en heltäckningsmatta som kändes uråldrig, fläckig och levande. Middagen starkt medelmåttig (skolmat enl ungdomarna), mycket väntan på att få ett bord. Vi hyrde bil och blev oangenämt överraskade av att inte kunna köra in och parkera vid hotellet när vi kom hem kring 20-tiden eftersom alla gator var avstängda. Den enda info vi hade fått var att vi inte skulle köra in på baksidan, då det är stängt för alla utom bussar. Vi fick köra mot enkelriktat och fick veta dagen efter att på kvällen kan man bara köra in från baksidan...
Plusset - hotellets läge. SAMT Korsika, väl värd ett besök med dess slingriga vägar, storslagna natur och vänliga befolkning. Hit kommer vi att återvända.

Bodde här: juli 2018, reste med familjen
10  Tack HeidelbergBtt
Kristian D, General Manager på Langley Resort Napoleon Bonaparte, svarade på det här omdömetSvarade 30 juli 2018

Hej!
Tack för att du tagit dig tid att ge ett omdömme om oss.
Flygförseningen är inte ett bra sätt att starta en semester på, det förstår vi! Vi förstår också att det påverkar hela semestern efterföljande. Det är inte bra för någon part när det strular, Vi som jobbar här på Hotellet vill ju helst att allt med resan skall gå så smidigt som möjligt så att vi får gäster som är nöjda när dom kommer hit. Väldigt tråkigt när det uppstår en händelse som denna.

Hotellet består av tre avdelningar Chateau (1831), Annexe (1930) och Residence. Recidencet stog klart 2011 och har stora frächa rum och en behaglig inredning. Annexet är precis nyrenoverat med parkett golv nya möbler och gardiner. Chateau är delen som står på tur att renoveras det är 24 rum samt lobby och reception. Vi har tagit hänsyn till detta i vår prissättning. Den extrema luftfuktigheten runt om medelhavet och Korsika gör att byggnader ofta och snabbt kan få svamp reaktioner. Ofta gärna runt AC anläggningar som avger kondensvatten, till ex i Baren som du nämnt. Detta försöker vi hela tiden påbättra.

Hotellet är fullbokat och det är klart att det finns vissa peaktider i restaurangen. Vi går mycket upp i vår mat och försöker hela tiden ta till oss våra gästers feedback och kommentarer. Din kommentar är inte tillräckligt konkret för oss att förstå helt vad du häntyder till . Vi försöker att tänka något för alla i ett eget tempo, Inte för mycket fett, utan vi använder de fina lokala råvarorna och låter dom komma fram i en fräsh tidsriktig tappning. Vi serverar varje dag en variant av tre rätter fast det är så mycket mer än det. Kockarna lägger upp maten framför våra gäster och förklarar gärna hur vi har tänkt och lagat maten. vi har alltid utöver detta en stor variation av olika sallader en dagens pasta samt ett fint dessert bord med flera olika desserter. Vi stödjer de lokala vinbönderna och har ett brett korsikanskt utbud av vit,rosé och röda viner.

Kommunen har bestämt sig för att stänga av vägen in till Entren av Hotellet på kvällen. Det hade dom glömt att informera oss om. Verkligen inte meningen att vilseleda er på kvällen, vi ber om ursäkt för det och ändrar systemet.

Kul att ni gillar Korsika dess storslagna natur och befolkning. Det gör vi med.

Har du ytterligare synpunkter är du välkommen att kontakta mig på napoleon@langley.eu

Önskar dig med familj en trevlig fortsatt Sommar!

Med vänliga hälsningar.

Omdömet skrevs 25 juli 2018

Ett av välrenommerade Langleys hotell som man hade stora förväntningar på, men de kom helt på skam av följande skäl:
1) Rummen är väldigt slitna och i vårt fall angripna av mögel. Den person i vårt sällskap som hade enkelrum fick byta rum p.g.a. synligt mögel. Det rum som hon fick istället hade inga synliga mögelspår, dock luktade det starkt. Vid hemkomst till Sverige fick väskor och klädesplagg som varit i rummet saneras.
2) I hiss och i taket i baren finns spår av mögelangrepp (lukt och visuella observationer). I baren togs möglet i taket bort i mitten av veckan.
3) Man ska inte resa hit om man reser utan småbarn. Vid den trerättersmiddag som serveras på kvällstid så förekommer högljudd barnlek och bollspel. Personalen och föräldrar verkar tycka att det är i sin ordning. En gång under vistelsen träffade en boll mitt på ett bord. Vin och mat kom över alla gäster. Vid ett annat tillfälle hade vi under middagen ett barn som utförde gymnastiska övningar ca 50 cm från vårt bord.
4) Trerättersmiddag som serveras borde benämnas trerättersbuffé. Gästen är tvungen att servera sig själv i en skolmatsalsliknande miljö. Det känns som om fokus vid dessa tillfällen ligger på att sälja drycker till gästerna.
5) Hotellpoolen har tider avsatta för motionsimning, men det är omöjligt att simma då barnens vattenlekar får fortgå även under dessa tider. Hotellet gör ingenting.
6) I receptionen finns en väldigt lättstressad och irriterad "manager" som exempel kan nämnas ett tillfälle när han avbröt ett samtal med en kund mitt i en mening för att bryta in i en kollegas samtal, för att ge denna en tillrättavisning.
7) Ej möjligt att få handdukar utbytta mer än en gång i veckan.

På plussidan är den unga och engagerade personalen som alltid är tjänstvillig.

Tips för att välja rum: Ta inget rum i huvudbyggnaden p.g.a. mögelangrepp
  • Bodde här: juli 2018, reste med familjen
10  Tack BriGrips
Kristian D, Hotelldirektör på Langley Resort Napoleon Bonaparte, svarade på det här omdömetSvarade 27 juli 2018

Hej Mikael.
Tack för att du har tagit dig tiden att ge oss ett omdömme.

Stora delar av hotellet är helt nyrenoverat. Men det finns fortfarande få rum kvar som står på tur till vintern. Det är extremt hög luftfuktighet runt om medelhavet och det verkar ju som om att Hotellet har skött sig eftersom att dom då vidtager lösningar för att förbättra vistelsen för er. Mitt i Högsesong, det är då familjer väljer att resa pga av lov och liknande, är ganska naturligt att det finns barn på en resort som dessutom driver barnklubb. Vågar påstå att om man väljer att äta på senare tidspunkter så finns det lugn och ro. Man kan även välja att sitta lite avskilt om man önskar det.

Angånde våran Mat. Detta är något som ligger oss varmt om hjärtat och vi säger ju att vi serverar en tre rätters middag. Men det är så mycket mer än det. Kockarna anrättar förätter, och huvudrätter framför våra gäster i vårat showkitchen och berättar gärna hur vi valt att laga maten samt tanken bakom. Vi har ett stort salladsbord med Gaspacho, lokala grönsaker och olika sallader samt tillbehör. Ett dessertbord med kakor, tårtor frukt och lokala ostar, Varje dag! Tycker man något är extra gott tager man bara mer tills man blir mätt och belåten. Tanken är att man skall kunna bestämma sitt eget tempo. Vi försöker hela tiden att utveckla maten, smakerna och har duktiga experter som hjälper att sätta menyn med lokala inslag.

Motions simmningen är viktig så är det absolut något som vi kommer att följa upp på. Det skall självklart vara möjligt att Motionssimma , så vi skall vara tydligare och försöka "skydda" motions simmarna under de utsatta tiderna.

Punkt 6&7 här är vi direkt oeniga. Vår Front desk manager är extremt harmonisk och vill bara hjälpa alla. Om detta är en missförståelse för att han bara vill hjälpa till för att rädda att informationen till våra gäster skall vara riktig vet jag inte, annars känner jag inte igen den personen du beskriver. Det kanske var mig du pratade med? Vi bytar alltid handukar på rummet en gång i veckan normalt detta för att skydda miljön med tvättmedel och vattenförbuk. Men om man ber om extra byte är detta absolut möjligt, för det frågade ni väl om? Vi ger även ut gratis badhandukar vid ankomst. Vill man byta dom under veckan kan man alltid göra detta för en kostnad av 2 €. Detta står som information på rummet.

Tråkigt att du använder dig av så starka ord som "Varning boka inte detta hotell", Det känns väldigt orättvist. Skriv då hellre att detta hotell inte passar er. Så som jag läser det finns det ju positiva vinklar också. Verkar som om att vi har gjort vad vi kunnat eftersom vi har bytat rum åt er och att den unga personalen är engegerad och tjänstvillig. Har du ytterligare lust att komma med feedback, får du gärna kontakta mig på napoleon@langley.eu

Önskar dig en trevlig Sommar

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 10 juli 2018 från mobil enhet

Stort och pampigt klassiskt hotell, precis renoverat när vi kom dit, nästan väl nyligen för det fanns lite byggdamm kvar i korridoren. Stort och rymligt rum och badrum med välfungerande AC. Havsutsikt. Halvpension = middag ingår. God och varierad mat med alternativ för vegetarianer och allergiker. Uppmärksam och trevlig personal överlag i restaurangen. Tyvärr det motsatta i receptionen, där personalen var ovan, ointresserad och dålig på att ge service. Skulle behöva rejält med coachning faktiskt. Mycket bra läge mitt i hamnområdet i L’Ile Rousse.

Bodde här: juni 2018, reste som ett par
Tack gundur63
Kristian D, Hotelldirektör på Langley Resort Napoleon Bonaparte, svarade på det här omdömetSvarade 12 juli 2018

Kära gundur63.

Tusen tack för ditt omdömme, som vi har tagit till oss här på Langley Resort Napoleon Bonparte.
Trevligt att läsa om din bedömning av hotellet generellt, Vi tager till oss dina kommentarer vidrörande Receptionen och satsar på lite coachning, det som du har delat med dig bidrager klart till att vara med att göra upplevelsen större för våra gäster.

Riktigt trevlig sommar och välkommen åter!

Omdömet skrevs 19 juni 2018 från mobil enhet

Ett jätte charmigt hotell nästan på den underbara stranden
Korsika en jätte vacker spännande ö
L’ile Rousse en charmig liten ort med små affärer restauranger köttmarknad och gamla hus
Symboler för Korsika som jag lärde mig Det svarta huvudet med bandana och den lilla vita snäckan

Bodde här: maj 2018, reste med vänner
Tack Marie A
Krix72, Hotelldirektör på Langley Resort Napoleon Bonaparte, svarade på det här omdömetSvarade 5 juli 2018

Kära Marie.
Tack för ditt omdöme från ditt besök på Langley Resort Napoleon Bonaparte.
Mycket trevlig läsning!.

Med Vänliga Hälsningar.

Omdömet skrevs 17 juni 2018 från mobil enhet

Slitet hotell men personalen gjorde allt för att gästerna skulle trivas. Många aktiviteter för barnen. barn pool finns och vuxen pool Ac finns inte. Nära centrum där möjlighet till chopping finns. Tennisbana finns. Maten var helt ok.

Bodde här: juni 2018, reste som ett par
Tack G_ran_L_12

Hej G_ran!
Tack för ditt omdömme. Vi har AC på hela hotellet.
Fint att du tycker att personalen har skött sig.
Hoppas att det bliver fler besök.
Med vänliga hälsningar