Omdömet skrevs 19 juni 2018 från mobil enhet

Ett jätte charmigt hotell nästan på den underbara stranden
Korsika en jätte vacker spännande ö
L’ile Rousse en charmig liten ort med små affärer restauranger köttmarknad och gamla hus
Symboler för Korsika som jag lärde mig Det svarta huvudet med bandana och den lilla vita snäckan

Tack Marie A
Krix72, Hotelldirektör på Langley Resort Napoleon Bonaparte, svarade på det här omdömetSvarade 5 juli 2018

Kära Marie.
Tack för ditt omdöme från ditt besök på Langley Resort Napoleon Bonaparte.
Mycket trevlig läsning!.

Med Vänliga Hälsningar.

Omdömet skrevs 17 juni 2018 från mobil enhet

Slitet hotell men personalen gjorde allt för att gästerna skulle trivas. Många aktiviteter för barnen. barn pool finns och vuxen pool Ac finns inte. Nära centrum där möjlighet till chopping finns. Tennisbana finns. Maten var helt ok.

Bodde här: juni 2018, reste som ett par
Tack G_ran_L_12

Hej G_ran!
Tack för ditt omdömme. Vi har AC på hela hotellet.
Fint att du tycker att personalen har skött sig.
Hoppas att det bliver fler besök.
Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 12 juni 2018 från mobil enhet

Bor på hotell Napoleon Bonaparte just nu. Rummen är väldigt spartanska , ingen känsla för att göra rummen trevliga och inbjudande. Man har tagit vad man haver . Vi är två personer i rummet och har en stol att sitta på ,en supereliten garderob så vi får ha kläder kvar i väskorna. Hotellet är mycket vackert på utsidan men när man kommer in så får man en chock över att man har totalt struntat i att få det fint, som sagt igen ,man tager lite billigt tjafs och sätter ut lite varstans.
Frukosten är supertråkig och intetsägande, man blir aldrig överraskad iallafall. Maten på kvällen blir man mätt på ,ingen wowfaktor. Har man inga höga förväntningar så ska man åka hit. Vi hyrde solstolar på stranden och det kostade 150kr per dag för två . Dyra strandbarer, billigaste tomat och mozzarella salladen kostade 140kr , en bit lasagne 130kr
Poolområdet var trist , litet och få solstolar.
Korsika är fint men att leva här är dyrare än i Sverige. Vill man gott och dricka bra viner så kostar det på.

Bodde här: juni 2018, reste med vänner
2  Tack kiraj2002
Krix72, Hotelldirektör på Langley Resort Napoleon Bonaparte, svarade på det här omdömetSvarade 8 juli 2018

Kära kiraj,
Först och främst tack för din feedback och dina kommentarer gällande vårat hotel.
Vi försöker hela tiden att förbättra kvaliten på bakrund av det våra gäster upplever. Därför har din feedback stor betydelse för oss!

Stora delar av hotellet är renoverade för nyligen och det är meningen att de sista rummen som ännu inte är renoverade, kommer att renoveras till vintern denna sesong. Vi är ledsna att höra att du tycker våra rum är opersonliga och hoppas verkligen att du pratade med receptionen om att få upp en extra stol till rummet som dom säkert hade kunnat ställa upp åt dig.

Det du nämner omkring våran frukost och middag, tycker vi inte riktigt att vi känner igen som ett problem.

Vårt matkoncept och kvaliten på maten i restaurangen är något som vi går upp i, och något som vi hela tiden söker utveckla och förbättra.

Tanken bakom frukosten är, att den skall vara fräsh, modern och att det skall finnas något som passar till allas smaker, salt som sött.
En bra start på dagen helt enkelt.

Angående middagen, så serveras det alltid en 4 rätters meny till alla gäster som beställer halvpension förutom på lördagar.
Här serveras förätterna och desserterna i buffet form där tallrikarna är anrättade av våra kockar, sedan är det bara att ta vad som lockar med tillhörande variationer av olika sallader. Vi har också en pizzeria som producerar olika variationer a pizza för kvällen. De två huvudrätterna serveras av våra kockar i restaurangens Show Kitchen där rätten lagas upp individuellt framför våra gäster med en liten förklaring till hur vi har tänkt med varje rätt. Det menar vi är Wow.

Att vårt Matkoncept inte har tilltalat dig är tråkigt. och vi kommer givetvis att föra med din feedback till respektive ansvarspositioner.

Har du ytterligare feedback eller kommentarer rörande vårt hotel och matkoncept sätter vi stort pris på om du vill dela detta med oss.
Kontakta oss på feedback.hotel@langley.eu

Vi önskar dig en trevlig sommar.
Med vänliga hälsingar

Omdömet skrevs 4 juni 2018

Ett trivsamt hotell i klassisk stil i pittoreska L'Île-Rousse.
Hotellet ligger nära både den fina sandstranden, torget och tågförbindelsen med Calvi.
Våra vänner valde att bo i den nya tillbyggnaden som håller något högre standard än i gamla slottsbyggnaden, i vilken vi bodde nu och för 10 år sedan. Lika charmigt då som nu och nyrenoverat.
Tyvärr inte riktigt klart (iaf vårt rum), för i vårt badrum fattades handduks hängare och väggkrokar. Efter andra tillsägningen i receptionen fick vi istället en stol att hänga på (!). Bättre än ingenting. Vattenavrinningen i duschavloppet var ringa men fixades hjälpligt till slut.
Rummet var enkelt men stort med sköna sängar!
Till skillnad mot tidigare år då den goda middagsmaten serverades vid bordet, gäller numera trerätters middag á la buffé stil. Men precis som förr, god mat och dryck!
I övrigt är boendet här, med omnejd, mycket trevligt.
Trevligt utflyktsprogram som presenterades översiktligt av reseledare Markus och ska ha eloge för sin bergstur.
Trots små skavanker, ett härligt boende som vi gärna återkommer till!

Tips för att välja rum: Övre våningsplan inte mot bilinfarten pga morgontidig sopbil!
Tack Owe B
Krix72, Hotelldirektör på Langley Resort Napoleon Bonaparte, svarade på det här omdömetSvarade 12 juni 2018

Kära Owe B
Det var en fin beskrivning av Ile Rousse och Langley Resort Napoleon Bonaparte. Vi förstår att det finns rum för förbättringar och vi tager det till oss. Hoppas på att ha er här snart igen. Med vänliga hälsningar Kristian.

Omdömet skrevs 9 maj 2018 från mobil enhet

Besvikelsen blev stor över ”slottets” skick när vi steg in genom entrén. Vattenskador på väggar o tak, sunkiga heltäckningsmattor. Sängen för två i vårt rum är högst 140cm( grand lit) vilket är trångt och obekvämt. Alla utom några i receptionen och köket är svenskar .
Mycket positivt med den unga entusiastiska personalen som håller hela verksamheten igång. En stor eloge till dem. Städningen i rummet är också mycket bra. Rent trots de dåliga förutsättningarna. Maten på hotellet är också bra.
Il Rousse är en liten pittoresk stad.

1  Tack vonnzie

Kära Vonnzie
Tack för feedbacken, vi uppskattar dina kommentarer och uppskattar din hjälp för att förbättra Servicen på plats. Det finns planer för denna del av "Chateau" -byggnaden, som är gammal men charmig som du nämner. Kan vara bra att veta är att vi har nyrenoverade frächa rum i dom andra delarna av hotellet. Hälsningar Kristian