Omdömet skrevs 8 februari 2018 från mobil enhet

Rummen helt okay, bra service på personalen, ca500m från centrum, stranden håller hotellet ren och snygg! Enformig frukost!
Sol taket ovanför receptionen ger vi ett stort plus!
Mycket klor i dom 2 poolerna.

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack ChristerR85
XperienceHR, Gerente på Holbox Dream Beach Front Hotel by Xperience Hotels, svarade på det här omdömetSvarade 15 februari 2018

Dear Ambassador Christer R,

Thank you very much for your positive review. We are glad to hear what a great time you had during your stay.

It is very nice to read that you have enjoyed the room, the beautiful location, our service and breakfast, knowing these details gives us the opportunity to offer our Ambassadors (Guests) the bed that suits their dreams.

Please contact us directly for your next visit, we would be more than happy to assist you and offer you the best market rates in all our Xperience Hotels.

Kind regards,

Maximiliano Pagano
Resident Manager

Omdömet skrevs 11 februari 2016

Bra hotell på stranden med trevligt strandområde och pooler. Dock verkar personalen oinspirerad och restaurangen är dålig. Gå hellre till Je Jardin för frukost och någon annan stans för middag. Hotellet skulle få bättre betyg om service och gästvänlighet förbättrades! I övrigt rekommenderas Holbox som ö varmt.

Datum för vistelsen: januari 2016
Tack indiepingis
Omdömet skrevs 1 januari 2016

Mysigt hotell på stranden och runt hörnet till centrum (dvs byns huvudgata).
Vi hade bokat två rum och hade tur med läget, en trappa upp med en terrass gemensamt för bara två rum, med utsikt över pool och strand. Mysigt att sitta och hänga i hammock för skugga. Rummen är enkla, med en dubbelsäng och en enkelsäng. Hårda. Jag saknade läslampor vid sängarna. Duschmunstycket var en stor snäcka, vilket var fint, men gav en svår stråle att tvätta sig i. Ett av rummen hade en otrevlig lukt, men vi kunde stå ut med det.

Fritt wi-fi men begränsad kapacitet. Ibland var "kvoten" full och det gick inte att koppla upp sig.

Restaurangen har inte samma ägare, vilket vi upptäckte när vi provade frukosten en dag, och försökte sätta notan på rummet men det inte accepterades. Frukosten var inte heller något att ha, så alla andra dagar åt vi på Le Jardin i kvarteret ovanför, vilket var jättemysigt och med franska bröd och bra utbud.

För lunch är Palapa de Victor bredvid på stranden ett bra alternativ. Men var beredd på att det tar tid att få maten.

Att boka taxitransfer från/till Cancun via hotellet är jättedyrt!
Vi gjorde det men skulle inte göra om det. Bekvämt, visst, men du kan spara tusenlappar om du tar buss från Cancun, och båt.

Datum för vistelsen: december 2015
1  Tack Schmoz
Omdömet skrevs 3 december 2015 från mobil enhet

Jättemysigt, familjärt och nära till det mesta. Inga märkvärdiga bekvämligheter men rent och fräscht och med en härligt avslappnad atmosfär. Bra restaurang i anslutning till hotellet också. Litet minus till den inkluderade frukosten som var väldigt sparsmakad.

Datum för vistelsen: december 2015
1  Tack Tommy N
Omdömet skrevs 6 mars 2015

Charmigt och mysigt hotell med ett väldigt bra läge precis på stranden och nära byn. Hotellet är byggt i en charmig mexikansk stil och rummen är mysigt inedda med snäckor.
Rent och fräscht. Lugnt läge.

Kan varmt rekommendera detta hotell till kompisgäng, vänner och famijler med lite större barn (från 4-5 år) .

Försök att få ett rum så nära stranden som möjligt.
Ta med ficklampa, lite mörkt att gå hem från byn på kvällen via stranden (går att gå via bygatan istället för den som vill det)

Bra läge nära byn. Det är bara ett par minuters promenad till byn längs stranden.

+ Mysig innergård med hängmattor
+ Hängstolar vid stranden också
+ Läge precis på stranden
+ Mysiga rum
+ Bra läge i förhållande till byn
+ Fritt Wi-fi. som fungerade bra inom hela hotellet
+ Fräscht och välstädat
+ Mysiga uteplatser/balkonger vid rummet

- Frukosten är basic. Rostbröd, juice från koncentrat, sötad yoghurt och ngt sött att äka (kaffe/te)
En "amerikansk" frukost. För den som vill ha mer så erbjuds det annat att köpa
- Inget kylskåp på rummet, hade gärna haft möjlighet att kyla vatten och att ha lite frukt på rummet
- Ingen safety box på rummet
- Vi hade en dålig lukt i badrummet. Den gick dock bort genom att vi hade fönstret öppet i badrummet hela tiden
- Det finns två små pooler - men dessa är inte uppvärmda. När vi var på hotellet, i mitten av februari, så var de verkligen iskalla. Omöjigt att bada i dem. Ingen badade i dem under den veckan då vi var på hotellet.

Datum för vistelsen: februari 2015
Tack allaroundtheworld200