Rabattmeddelande! 14 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 14 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 160 US$/natt.

Casa Maya Holbox(Holbox Island)
  • Precis vid stranden
Amaité Hotel & Spa(Holbox Island)
Rabattmeddelande! 30 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 30 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 200 US$/natt.

Holbox Dream Beach Front Hotel by Xperience Hotels(Holbox Island)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
  • Precis vid stranden
Golden Paradise Beach Hotel(Holbox Island)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
  • Precis vid stranden
Casa BlatHa(Holbox Island)(Mycket prisvärt!)
  • Restaurang
Rabattmeddelande! 22 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 22 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 81 US$/natt.

Xaloc Resort(Holbox Island)
  • Frukost ingår
Las Nubes De Holbox(Holbox Island)
  • Fri parkering
Villas Flamingos(Holbox Island)
Cancelon
Rabattmeddelande! 17 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 17 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 340 US$/natt.

Omdömet skrevs 28 januari 2018 från mobil enhet

Fick rekommendation av en vän att boka detta hotell och vi blev oerhört nöjda.

Front desk med bra service och trevlig personal
Frukosten med allt du behöver och lite till
Läget nästan precis intill vattnet
Oerhört lugnt och fridfullt
Sköna sängar
Rymliga rum
Promenadavstånd in till byn

Lunchbuffén ska helt hoppas över, varken god god eller prisvärd, beställ istället för poolbaren eller gå in till byn
Wi-fi fungerar uselt, även i reception, men detta verkar vara generellt för ön

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack JohanIR
Omdömet skrevs 14 december 2017 från mobil enhet

Bra läge vid stranden, bara 10 min promenad till centrum, du kan verkligen koppla av. Notera att wi-fi existerar inte, ingen mottagning i mobilen på rummet, dåligt om utrymd för att förvara kläder på rummet, inget tvål vid handfaten - endast i duschen. Det är alltså ingen lyx men helt ok om man har rätt inställning. Glöm inte myggmedel då det är massa mosquitos där så fort solen går ner...

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack Katarzyna K
salescaribbean, Director de Relaciones Públicas på Villas HM Paraiso del Mar, svarade på det här omdömetSvarade 24 december 2017

Lieber Gast,

Vielen Dank für Ihre Kommentare. Ihr Feedback ist uns sehr wichtig. Dank unserer Gäste können wir unsere Dienstleistungen verbessern, um eine einzigartige Erfahrung und Zufriedenheit unserer Gäste zu gewährleisten.

Bitte entschuldigen Sie die Unannehmlichkeiten, die Sie während Ihres Aufenthaltes bei uns haben. Wir hoffen, Sie möchten uns mit Ihrem Besuch noch einmal ehren und uns damit zeigen, dass unser Engagement zu Ihrer Zufriedenheit über bloße Worte hinausgeht.

Mit freundlichen Grüßen,

Omdömet skrevs 12 december 2017 från mobil enhet

Trevligt hotell. Bra service av trevlig personal. Stora fina rum. Rent och snyggt. God frukostbuffé med mycket att välja på. Nära till fin långgrund strand. Kort gångavstånd till centrum i Holbox med bra variation av restauranger och caféer.

Bodde här: december 2017, reste med vänner
Tack hultberglena
salescaribbean, Director de Relaciones Públicas på Villas HM Paraiso del Mar, svarade på det här omdömetSvarade 19 december 2017

Lieber Gast,

Zunächst möchten wir Ihnen dafür danken, dass Sie sich die Zeit genommen haben, Ihre freundliche Rezension auf TripAdvisor zu teilen.

Es war uns eine Freude solche netten Kommentare zu lesen und wir freuen uns sehr, dass Sie den perfekten Urlaub in den Villas Hm Paraiso del Mar hatten.

Danke, dass Sie uns wissen lassen, dass Sie unsere gastronomische Vielfalt und Unterkünfte wirklich genossen haben, wir sind zufrieden, dass Sie entspannt waren und eine friedliche Zeit hatten. Wir werden Ihre Lobeshymnen mit all unseren Abteilungsleitern und Mitarbeitern teilen, da Ihr Feedback uns hilft, unser Team jeden Tag motiviert zu halten.

Wir freuen uns, Sie bald wieder zu begrüßen.

Mit freundlichen Grüßen,

Omdömet skrevs 16 februari 2017 från mobil enhet

Det är ett charter hotel med all-inclusive gäster, vi gjorde tyvärr inte vår förarbete och hamnade här. Det positiva är, stora rum, aircon, bra vatten, bra personal framför allt receptionen och framför allt de kvinnliga, hotellet tog hand om sin lilla del av stranden (vilket inte många andra gjorde) och en sval pool. Det negativa, maten är inte gjord med kärlek, dricka serveras i plastmuggar vid strand området, strandområdet med solstolar är riktigt ocharmigt, växter gör myggor, ja det finns massor runt hotellområde. Nej vi kommer inte tillbaka, finns bättre alternativ men helt okey för våra 3 nätter men inte längre.

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
1  Tack Elli H
Svar från företaget:Svarade 14 april 2017

Agradecemos su comentarios y los tomamos en cuenta para mejorar nuestros servicios.
Los mosquitos son parte de fauna de la isla así como aves, animales marinos y terrestres.
Saludos cordiales

Nicole B

Omdömet skrevs 27 januari 2017

Efter en väldigt kort resa med en av öns golftaxibilar från färjeläget var vi framme på kvällen.
Vi var ett par stycken som skulle checka in samtidigt och medan vi väntade fick vi en fräsch drink att sippa på.
"Villorna" har antingen en liten egen veranda eller balkong. Så vitt vi kunde se hade alla en varsin hängmatta på verandan eller balkongen, väldigt trevligt!
Ön Holbox som är helt i sand fortsatte även inne på hotellets område där man hade fina sandgångar mellan de olika byggnaderna, vissa var även upplysta med LED-slinga på kvällarna vilket var mycket fint!
Dessa gångar var man även noga med att kratta eftersom det ofta fallit löv eller annat från träden som täcker de övriga ytorna i det lilla hotellet. Mycket lummigt och mysigt!

Rummen var helt okej, man bevarar en viss "Holbox-känsla" samtidigt som det kunde ha varit lite mysigare på sina håll. Sängen tyckte vi var lite hård och det fanns tyvärr ingen möjlighet till extra madrass.

Efter varje städning (varje dag) gjorde personalen ett konstverk av handdukar som väntade på sängen, väldigt trevlig touch!

Personalen var trevliga och det märktes att hotellets ägare (som även ofta själv stod och stekte omeletter åt gästerna på morgonen) var noga med att personalen höll bra klass.
Frukosten var fenomenal, det lämnade ingenting att önska! Smoothies efter eget behag med färska ingredienser på ett bord, pannkakor, ägg eller omeletter tillagades efter beställning, och allt var utsökt!

Vi valde att inte ha all inclusive men åt ändå tre middagar på hotellet som var helt ok. Bra utbud och man hittade alltid nånting man gillade!

Hotellet är beläget, precis som många andra, precis intill den vackra stranden. Efter att ha utforskat hela ön måste jag säga att solstolområdet på det här hotellet är helt klart ett av de finaste!
Det tar ca 5-10 minuter att gå in till den lilla byn som finns på ön där det finns ett okej utbud av olika restauranger. (Recenserar flera separat).

Vad gäller myggor och andra djur störde vi oss inte särskilt på nånting.
Gillar man inte ödlor (snälla söta Leguaner) så bör man hålla sig borta från poolen där det bor en familj på tre under poolkanten.
Vidare såg vi även ett par nyfikna tvättbjörnar på området.
Myggorna är mycket beroende på luftfuktigheten och den var olika från dag till dag. Vill man sitta ute och äta är man mer eller mindre ute i en djungel, väldigt mysigt, men en del mygg om det är fuktigt. Vi reagerade bara på detta en enda dag av sju.

Talar man inte spanska går det såklart att göra sig förstådd på engelska, även om det kräver ibland att en personal går och hämtar någon annan som förstår engelska bättre. Men upplevelsen överlag i Mexico är att det inte är så många som talar engelska.

Vill man ha bra Wifi har man kommit till fel ö. Den tycktes inte fungera bra någonstans på ön.

Vi var här på våran smekmånad som vi hade mailat om i förväg, dock utan svar eller vidare särskilt gest för detta. Om det var ett medvetet val från hotellet vet jag inte.

Skulle i allra högsta grad rekommendera det här hotellet till mina vänner!

Tips för att välja rum: Undvik rum i mitten av hotellet, där springer mycket personal som kan väsnas ibland.
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
1  Tack Martin S