“Mysig restaurang”
Omdöme om El Chapulim

El Chapulim
Rankad som nr 15 av 111 Restauranger i Holbox Island
Omdömet skrevs 19 december 2017

De tar inte kreditkort! Mycket mysig och trevlig miljö. Borden blev snabbt uppbokade för kvällen. Vi kom straxt efter kl.18-tiden för att få ett bord ute, endast 4 bord utomhus. Färdig meny finns inte utan man för först förslag på ett antal drinkar. Efter det kommer en person och berättar om de 4 olika maträtter som finns att välja på: fisk, räkor, hummer eller kött. Vi gjorde 3 besök och smakade på allt och föredrog fisken som kostade 300 pesos/p.p. och kött för 350 pesos/p.p. Till den valda rätten kom det in 2 skålar per person med en potatisblandning samt en fruktblandning, lika för alla rätter. Efterrätter finns om man fortfarande orkar äta det. Vi tyckte om en Brownie kaka med glasskula (räckte för oss att dela på). Givetvis undrade man vad notan skulle sluta på och för oss 2 blev det runt 1200 pesos för en fördrink el. vin, 1 glas vin till maten p.p., middagsmaten samt en efterrätt att dela på. Väldigt trevlig personal och den restaurang vi trivdes bäst på i "byn". Priset 300 pesos var förvånansvärt bra pris på den fisk som serverades. Givetvis kan man hitta mat på andra restauranger runt 200 pesos, men man får lite efter vad man betalar.

Tack Karin V

Omdömet skrevs 12 december 2017 från mobil enhet

Trevlig restaurang utan meny. Kocken presenterar vad som erbjuds vid varje tillfälle. Hummern suverän. Mysig inredning. Prisvärd.

Tack hultberglena
Omdömet skrevs 13 mars 2017 från mobil enhet

Restaurangen har ingen meny men alltid fyra rätter att välja mellan. Idag var det kött, fisk, räkor eller hummer. Vi var förbi och frågade om man kunde boka bord men det kan man inte så vi kom 18:10 och då var redan de bästa platserna upptagna men vi fick ett runt bord inne. Tog husets drink och en Margarita som var stora och goda. Vi valde räkorna och hummern och det var sagolikt gott, såsen åt jag upp med sked och allt var förstklassigt! Kocken går själv ut och tar beställningarna och lagar ihop allt i ett litet kök inne i restaurangen. Snabbt och underbart gott. Är där fullt så fråga om ni kan sitta och vänta och ta en drink under tiden. De tar inte kort, två drinkar mat med vitt vin för två gick på ca 1200 pesos.
Vi kommer igen.

Tack Holger F
Omdömet skrevs 8 mars 2017

Kanon restaurang. Alltid lokala råvåror fångade för dagen. Resturangen har ingen meny. Vi fick välja mellan 4 rätter (fisk, räkor, hummer och en kötträtt). Jag valde Hummer! Fantastisk god. Kan varmt rekomendera.

Tack Eric S
Omdömet skrevs 6 mars 2017 från mobil enhet

så bra som alla tycker, missa inte!
Kan inte påstå att det var särskilt dyrt heller. Klart bästa middagen på två veckor i Holbox/PdC

Tack Vavom

Resenärer som tittade på El Chapulim tittade också på

Holbox Island, Quintana Roo

Besökt El Chapulim? Berätta vad du tyckte!