Omdömet skrevs 15 januari 2017 från mobil enhet

Ett härligt hotell med super trevlig personal. Maten på hotellet var god men mest fisk rätter. Rummen var mysiga och annorlunda. Vi hade inga större problem med myggen. Där finns myggmedel på hotellet och dom sprutade medel mot dom runt området. Ac fungerade bra och wiif var kanon. Duschen var underbar :)

Datum för vistelsen: januari 2017
1  Tack sture2
Omdömet skrevs 4 januari 2017

Villas Flamingos är en fantastiskt fin liten hotellanläggning med bästa läge, mitt på stranden, med fina och fräscha bungalows, vi bodde en vecka i Arena bungalow vilken har en egen liten inomhuspool, havsutsikt och balkong med hängmatta, de privata inomhus- och utomhusduscharna var också otroligt fina bägge två. Personalen var väldigt trevlig och restaurangens mat var jättegod, jag rekommenderar gärna husets guacamole vilken är den godaste som jag någonsin har ätit. Poolområdet är litet men fint och där har man en fantastisk utsikt över havet och de vackra solnedgångarna. En av kvällarna åt vi en privat "romantic dinner" för två, ett vackert uppdukat bord på stranden med vit duk och levande ljus och med en egen servitör, en fantastisk måltid med bland annat hummer och champagne, en kväll som är ett minne för livet!
Stranden utanför hotellet är långgrund och möjlighet ges till långa promenader på nästan helt folktomma men snäckfyllda vita stränder. Inne i byn finns flera riktigt trevliga restauranger och några butiker, det är dock inget paradis för den shoppingsugne, men såå otroligt mysigt.
Isla Holbox och Villas Flamingos är en gömd diamant som vi kommer att återvända till så snart som möjligt.
Hotellet hjälpte oss att ordna transfer med privat taxi tur och retur Cancun, det fungerade smidigt och kostade ca 150 USD per väg för två personer inklusive färjebiljetterna.
Kan verkligen rekommendera både resmålet och hotellet :-)

Datum för vistelsen: februari 2016
3  Tack lindamC8170DX
Omdömet skrevs 12 juli 2016

Vi bodde i etagebungalow 2 veckor. Fantastisk bungalow och allt fungerade toppen. Perfekt läge vid stranden. Trevlig personal, tack Aldo, Paola, Jonathan, Christian och Manuel och alla andra!

Tack för två underbara veckor!

Oskar & Lilian, Sweden

Datum för vistelsen: juni 2016
1  Tack fjaamj
Omdömet skrevs 23 februari 2016

Vi hade bokat två veckor här. Men det var överbokat två nätter. Så när vi kom hit fick vi en flaska champagne som plåster på såren. Vi fick det absolut bästa rummet. Jacuzzi på övervåningen. Vi hade bokat privat pool på markplan. Så detta var mer än vi betalat för. Supermysigt trevlig personal.ligger dock en bit från centrum. Men tar inte lång stund o gå eller ta en taxi för 25 kr. Kan verkligen rekommendera detta hotell

Datum för vistelsen: februari 2016
1  Tack jansjogren
Omdömet skrevs 25 november 2015

Flamingos ligger lite avskilt med Nubes som granne, vilket gör att det blir en lugn och skön stämning. När vi anlände till hotellet fick vi en god välkomstdrink och all personal på hotellet är trevliga och serviceinriktade.
Själva hotellet är inte jättestort men ändå finns det gott om ytor med solsängar. Allt är otroligt rent och fräscht och det känns som att man anpassat hotellet efter naturen när man byggt det istället för tvärtom. Det är ett rikt djurliv utanför hotellet med flamingos, diverse fåglar, ödlor och de har två supersöta tvättbjörnar som springer runt på hotellet och letar mat.
Vi åt endast middag på hotellet en kväll men det var gott. Själva restaurangen är kanske inte den mysigaste men personalen är trevlig och maten är god. Frukosten kunde man välja att inta antingen i matsalen eller på strandbaren vilket är jättemysigt.
Det tar inte så lång tid att gå in till själva centrum, runt 15 min ca men orkar man inte det så hjälper personalen till att ringa efter golfbil som kostar ca 50 pesos.
Vi älskade detta hotell och kommer absolut återvända.

Datum för vistelsen: november 2015
1  Tack Jennie L