“Ci ritorneremo!”

Rankad som nr 38 av 296 Restauranger i Gallipoli
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Abbiamo trovato quello che ognuno cerca continuamente e che non sempre trova:
- genuinità
- freschezza negli alimenti
- gentilezza nel personale.
Locale semplice ma molto pulito. Abbiamo mangiato tutto a base di pesce ed abbiamo trovato sia l’insalata di mare che il primo (linguine con le cozze) oltre alla frittura di paranza molto fresche e ben confezionate. Ottimo rapporto qualità prezzo senza aggiunte odiose di coperti e varie. Noi ci ritorneremo di sicuro.

Ett helt underbart litet ställe med fantastisk mat. Nyfångad färsk fisk (ägarna är själva yrkesfiskare med stor fiskebåt). Här hittade vi det som man många gånger söker men inte alltid hittar:
-genuinitet
-dagsfärsk fisk
- mycket vänlig personal.
Lokalen är enkel men mycket ren. Vi åt en ordentlig fiskmåltid där allt var utsökt, från förrätten ”antipasto di mare” till pastan med blåmusslor samt en underbar friterad mix av räkor, calamari och fiskar. Schyssta priser utan tillägg som bröd och bordsduk som man annars alltid får betala.
Vi kommer helt säkert tillbaka. Enkelt ställe som rekommenderas varmt i hjärtat av det historiska Gallipoli.

Tack Paluollie

Omdömet skrevs 22 oktober 2017

Omdömet skrevs 29 augusti 2017 från mobil enhet

Omdömet skrevs 8 augusti 2017

Resenärer som tittade på La Navicula tittade också på

Gallipoli, Province of Lecce

Besökt La Navicula? Berätta vad du tyckte!