Omdömet skrevs 20 april 2015

Enkelt att komma till, trevlig personal, fina rum med gott om plats, aircondition, mycket fint utsikt, swimmingpool, privatparkering bredvid ingången utan extra betalning. Nära till cittadellas centrum.

Datum för vistelsen: april 2015
Tack Franco M
Omdömet skrevs 3 oktober 2013

Hotellet ligger med perfekt utsikt i den övre delen av Bonifacio (haup ville). Gångavstånd till många restauranger. Hotellet har en fin pool, med trevlig omgivning. Rummet var ganska litet men höll mycket hög standard och hade en fantastisk terass med utsikt över Bonifacios hamn. Frukosten var mycket bra och personalen var mycket hjälpsam. Priserna var något höga men jag vill ändå ge detta hotell en varm rekommendation.

Datum för vistelsen: september 2013
Tack Nbt98001
Omdömet skrevs 29 juni 2013

Hade bokat Panoramic Suite. Som många skriver tror man att detta skall ligga högst upp i staden där resterande av hotellets rum och pool ligger. Dock blir man förvisad ned i hamnen och ett annex på 3 våningar, där man har den översta.

När "besvikelsen" lagt sig så inser man att det är helt fantastiskt. Egen balkong med utsikt och balkong som är något högre än de fantastiska lyxyachter som hela tiden lägger till några meter utanför balkongen. När man sen inser att det är i hamnen allt händer så framgår rummet som fantastiskt och så även läget. Egen parkering, man är helt för sig själv och kan bara sitta och njuta se allt som händer i samband med att alla båtar/skepp skall lägga till. Går man sen vidare in i hamnen har man alla båtcharter, turistturer och restauranger av olika dess slag. Själv gick vi på någon av de små fina butiker som finns och handlade egen mat och vin och satte oss på balkongen och njöt. Ingen av de bästa restaurangerna hade sådant läge som vårt rum.

Det finns en stentrappa som leder direkt upp till staden uppe på berget. När man väl är där, tar ca 5 min uppåt, så möts man av en underbar stad...och nerför tar det ca 3 min till den härliga sviten.

Rummet som sådant var helt ok, inte världens vassaste men det är inte var dag man vaknar upp med en hamn ca 20 meter nedanför ens fötter och det var nästan som man lagt till bredvid någon av lyxyachterna.

Rekommenderas och skulle helt klart ta detta rum igen!

Rumstips: Tar man detta rum, Panoramic Suite, skall man vara medveten om att man inte "hör till" det riktiga hotellet. Rummet ligger nere i hamnen. Dock fri acess till parkering upp vid hotellet, så även egen parkering utanför annexet i hamnen. Dock helt klart värt varenda krona då man gör lite som man själv vill därnere och frukost kan de komma ned med för ca 20 EUR,,,eller så går man 30 sek till närmaste bageri och handlar eget och njuter på balkongen.
Datum för vistelsen: juni 2013
Tack fsvensson
Omdömet skrevs 21 juli 2012

Njöt hela tiden av detta vackert belägna hotell. Mycket rent, stilfullt och fräscht. Mycket hjälpsam personal. Härlig frukostbuffé och skönt poolområde

Datum för vistelsen: juni 2012
Tack musselmannen
Omdömet skrevs 10 augusti 2011

Jag och min kille bodde på hotellet i två nätter. Vi hade bokat "Panoramic Suite" och fick uppfattningen att den såklart låg på toppen av berget där alla andra rum låg. Sviten låg dock i en egen byggnad nere i hamnen. Personalen var extremt otrevliga när vi försökte byta rum så att vi var nära att strunta i vår bokning (och deposition) för att komma därifrån.

Sviten i hamnen var ok, men inte värd sitt pris, det kändes inte som en svit. dessutom var städningen undermålig.

Poolen uppe på hotellet var fin och med fin utsikt men det var ju någon kilometer att ta sig dit om man hade bokat sviten. Frukosten kostade 20 euro och var som en frukost på ett sämre svenskt hotell.

Kunde varit fantastiskt, med tanke på utsikten och att hotellet är inrett i ganska cool stil. Personalens bemötande mot en gjorde dock att hela visiten kändes mycket otrevlig. Skulle aldrig återvända hit.

Datum för vistelsen: juli 2011
1  Tack Lena012