“Imponerande och mäktigt!”
Omdöme om Bonifacio Citadel

Bonifacio Citadel
Rankad som nr 2 av 29 saker att göra i Bonifacio
Omdömet skrevs 9 oktober 2017

Bonifacio är verkligen värt ett besök, där det ligger ruvande uppe på klippan. Svindlande höjd, vacker utsikt över sundet mellan Sardinien och Korsika. Vita klippor i solnedgången, det gamla citadellet som verkligen imponerar med sin byggnadsstil och med mäktiga vingslag från historien Små vindlande gränder med fina butiker och pittoreska restauranger kompletterar bilden av en sevärdhet utöver det vanliga.

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack Therese S

Omdömet skrevs 30 juli 2016 från mobil enhet

Åkte färja från Sardinien till Bonifacio tog ca 50 min. Inloppet till Korsikas hamn fantastiskt fin, vita klippor. Från hamnen där det fanns alla tänkbara lyxbåtar var det brant uppför så bekväma skor rekommenderas. Väl uppe fantastisk utsikt, massor med små butiker och restauranger i gränderna. Mkt pittoreskt. I hamnen finns också restauranger, och butiker en del av det dyrare slaget. Mkt trevlig utflykt.

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack 735christinaa
Omdömet skrevs 12 juni 2016 från mobil enhet

Är man i Bonifacio så är citadellet ett måste! Underbara små trånga gränder . Härliga restauranger, flera med fantastisk utsikt! Även en del små spännande butiker mitt bland alla souvenibutiker!

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack Annica M
Omdömet skrevs 22 augusti 2015

Mycket vackert och den långa historia som platsen har gör ett besök här till ett starkt minne. Under högsäsong är det ganska trångt på gatorna. Vissa gator är trafiken som tillåts störande.

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack Jogga_1964
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 juli 2015 från mobil enhet

Tog båten över från Sardinien en heldag. Det var ev perfekt längd, man hann med hamnen, gamla stan och kolla alls utsikter utan problem. Jag rekommenderar verkligen ett besök hit!

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack kungensbror

Resenärer som tittade på Bonifacio Citadel tittade också på

Bonifacio, Corse-du-Sud

Besökt Bonifacio Citadel? Berätta vad du tyckte!