“Häftigt”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 5 februari 2017

Trevlig vandringsled till toppen. Härlig utsikt över Honolulu. Vi gick från Honolulu till toppen. Jobbigare än man tror men värt de.

Tack chz84

Omdömet skrevs 31 augusti 2016 från mobil enhet

Fullt med turister så var beredd att tar tid att komma upp till toppen. Inträde 1 $ som går till underhåll av parken. Utsikten från toppen är fantastisk. Se till o ha bekväma skor o vatten med er.

Tack Agry72
Omdömet skrevs 15 augusti 2016 från mobil enhet

Jag och min syster var där med våra äldre föräldrar. De klarade också av att gå upp för Diamond Head (de har dock gjort det tidigare)

Beroende på ens kondition så går det ganska snabbt att ta sig upp när man väl är där och påbörjar stigarna. För oss (med gamla pappa med hjärtproblem) så tog det nog bara 30 min.

Jag rekommenderar att ha ordentliga skor, inga flip-flops och en flaska vatten med sig.

När du väl kommer upp på toppen så har du utsikt över hela Honolulu. Så fantastiskt vackert.

1  Tack Jeanette B
Omdömet skrevs 7 augusti 2016 från mobil enhet

Mycket vacker utsikt, själva parken är inte så speciell! Värt en utflykt dock! Parkeringen inne i kratern kostar 5$

Tack m95bopa
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 2 augusti 2016 från mobil enhet

Vi gick upp till entrén från waikiki, en rätt ordentlig promenad. Köp med vatten, det kommer att behövas. På visitor center i anslutning till entrén finns toaletter och dryck. Vandringen uppåt därifrån tog ca 40 min, gympaskor rekommenderas eftersom det är lite ojämnt underlag. Man passerar en tunnel men den är bred och kort så fungerar även om man har en släng av klaustrofobi. Utsikten makalös!

Tack josephine700

Resenärer som tittade på Diamond Head tittade också på

Besökt Diamond Head? Berätta vad du tyckte!