Omdömet skrevs 17 september 2014

Ett härligt hotell av det klassiska slaget. Stort ombonat, inte superfint men väl värt en fyra. Wifi är det lite sisådär med. Det är gratis men fungerar i praktiken bara hjälpligt i lobbyn och runt poolen. Frukostbuffén saknar nödvändiga komponenter som bacon och rörda ägg. Rummen är relativt lyhörda men allt detta är I-landsproblem. Maten är i övrigt helt fantastiskt och faktum är att plånboken kan stanna hemma. Allt ingår, utom ett par Ala Carte restauranger som 2014 ville ha €10 per person. Det verkar vara mycket handikappvänligt då vi sett många i rullstol här. Personalen är fantastisk och det är svårt att inte trivas. På förmiddagarna pågår en del poollekar och vill man lämna in sin/sina barn på dagaktiviteter anordnas sådant av proffsig personal från Turkiet, Ryssland och Holland. Vi har åkt flera gånger till Thailand men jämfört med kostnaden och restiden är det här ett oändligt mycket mer prisvärt resmål, om agendan är sol/bad/soft hotelliv.

Tips för att välja rum: Almost no wifi signal in the rooms (1134)
  • Bodde här: september 2014, reste med familjen
Tack DouglasHamilton1968
Omdömet skrevs 22 juni 2014

Ett fantastiskt hotell för familjen. Bergen, pinjeträden och blomster omger hotellområdet och gör hela inramningen till något extra. Detta i kontrast till många hotellkomplex med bara sand....
God vällagad mat som står sig mycket väl i konkurrens med andra all inclusive hotell.
Fina shoppingmöjligheter som vanligt i Turkiet, uppskattas av alla i familjen. Vi åkte i mitten juni och klimatet är då helt optimalt enligt oss, 27 grader i vattnet och mellan 30-35 grader i luften. Så här skall en midsommarafton firas:-) Missa inte chansen att dyka, då det erbjuds test i poolen dagligen för att sedan kunna åka ut och dyka på riktigt (scubadykning). Passar även nybörjare och man får mata fiskar från handen. En upplevelse för livet! Som grädde på moset fick vi kontakt med en fantastiskt trevlig familj från Sundbyberg. Kort och gott ett helt suveränt hotell med en fantastisk natur.

Tips för att välja rum: Vi bodde i huvudbyggnaden - finns även parhusbyggnader med direkt utsikt över havet. Vet ej om man kan välja var man blir placerad.
  • Bodde här: juni 2014, reste med familjen
1  Tack PJanthe
Omdömet skrevs 13 september 2013

Helt okej allinclusive hotell.
Incheckningen var lite rörig då d bildades en lååånng kö med många incheckningar samtidigt, dem hade inte d bästa systemet direkt. Anlände sent på kvällen och hotellområdet var stort, svårt å hitta till rummet då ingen visade vägen, lite trist. Hotellrummet dock jätte modernt och superfräscht med heltäckningsmatta, fint badrum, lcdtv (som d tyvärr inte gick å höja å sänka ljudet på, kanske bara fel på vår fjärrkontroll(?) ), stor balkong och bra luftkonditionering (ingick i priset).
* Frukosten, stort utbud av bröd, sallader, ostar, sylt, pannkakor, våfflor, ägg. Gott!
*Lunch och middag, mycket av detsamma. Grillad fisk (min favorit!), grillade köttbullar, pitabröd med köttfärs, pasta, Salladsbuffe, olika inhemska rätter.
*Efterrättsbordet, mestadels gelatinbakelser, inte så gott...eller kulglass(!)
Många i personalen som inte kunde någon engelska, speciellt bar och restaurangpersonalen. Många "praktikanter" på 15-17år.
Trevligt med flera poolområden och mycket bra med en barnfri (14års gräns) pool och restaurang på området. Synd att det ibland kom vindpustar med avloppslukt där dock. Varför vet vi ej?
Strandbaren, jätte härlig stooooor brygga med 300kuddar utlagda som sittplatser, även en del med bord å stolar, bra dansgolv å egen dj (bra sådan).Lite tråkigt med bara 2timmar dans! Hade önskat mer.

Lite "hoppig" recension. Men försökt få med det mesta. :)

• Bodde här: augusti 2013
Tack Milluska
Omdömet skrevs 12 juni 2013

Första solsemestern på fem år ställde höga krav. Gran Yazici Club "Turban" motsvarade våra förväntningar med råge. Trötta med ankomst mitt i natten togs vi och bagaget om hand och anvisades fräscha fina rum. Matsal och restauranger bjöd på underbart god och varierad mat vid alla tider på dygnet, kompletterad med god dryck. Vid poolen möttes vi av sköna dynor, någon som drog fram ett parasoll när vi behövde det och gladlynt och proffsig entertainment-staff som roade och aktiverade. På Spa-avdelningen gavs vi renande hamam (några blåmärken också från massagen) och kunde börja semestern med en mjuk kropp. Vattnet var kristallklart. Underhållningen av oväntat hög kvalitet. Kattungarna vid vårt hus jättesöta, fem stycken. Butiken prisvärd. Vi hade gärna stannat ett par dagar till och kommer gärna tillbaka. Då tänkte vi vinna luftgevärsskyttet TRE dagar i rad :-D!!!
Förbättring kan ske genom en aktuell karta, en del av poolen som går att dyka i (dvs djupare) samt en ny minigolfbana.

• Bodde här: juni 2013, reste med familjen
Tack HydenSweden
Omdömet skrevs 8 augusti 2012

Ett fantastiskt läge med havet/stranden som närmsta granne. Hotellet ligger inbäddat i en lummig pinjeskog och rummen är belägna i huvudbyggnaden eller i mindre hus i trädgården. Man bor vackrast i trädgårdshus, men har då en bit att gå till resturanger och barer.
Vi fick ett rum bestående av två sovrum, med dörr emellan och två badrum. Perfekt !!!
Hela anläggningen är fräsch och det städas hela tiden, mycket rent och snyggt. Personalen jobbar för att alla gäster skall vara nöjda.
All inclusive-konceptet inbjuder till total bekvämlighet. Ett litet minus är att buffematen i längden blir lite enformig. Maten på hotellet är dock både vällagad och välsmakande. Suveränt är att kunna gå till någon av barerna och hämta valfri dryck, när man är törstig!!!
Resans höjdpunkt var besöket på Delfinparken som ligger i närheten, där möjlighet ges att få simma med delfinerna.
Hotellet är beläget mellan Icmeler och Marmaris och det är en bit att gå till båda städerna. Att ta taxi är prisvärt och rekommendras, är dessutom lite av en upplevelse.
Ett hotell som man gärna återvänder till!!!!

• Bodde här: juli 2012, reste med familjen
3  Tack Annelie339