Omdömet skrevs 12 juni 2017 från mobil enhet

På resa tillsammans med jobbet, snabb incheckning, tillmötesgående personal (spansk standard). Bra frukost och middagsbuffé (med laktosfritt och glutenfritt alternativ). Bra kaffe!

Rummen var generösa, sängen kanske var hård för den som gillar att sova mjukt, tyst och lugnt på hotellet. Bodde på våning 3, med utsikt över havet. Hotellets bästa rum med bäst utsikt är 302.

Takterass på hotellet, använde vi och köra morgonyoga. Fanns även solsängar med bubbelpool. Nere på markplan fanns också solstolar med stor pool.

Några meter ner till havet bara, gick man ca 200 m åt höger kom man till en ännu finare strand. Promenad/joggingvänlig strandpromenad.

Bodde här: juni 2017, reste i arbetet
Tack hannahellstrom
Omdömet skrevs 26 juni 2016 från mobil enhet

Väldigt fint hotell. Rent och snyggt, men väldigt stort. Poolen ligger omringad av hotellet vilket gör att det blir mycket oväsen från de badande gästerna.
Stranden och tavernorna vid hotellet är fina och har en unik utsikt ut mot havet där det ofta går meterhöga vågor. Inga busskommunikationer i juni. Man tar taxi.

Bodde här: juni 2016, reste som ett par
1  Tack movi001
Omdömet skrevs 10 maj 2016

Vi har bott här i en vecka i början av maj. Tyvärr har vädret varit ovanligt regnigt så vi var tvungna att tillbringa några timmar på hotellet i stället för att sitta på stranden som ligger några meter från ingången. Vi har haft halvpension: frukostbuffé och middagsbuffé med ett glas vin per person som var av bra kvalité. Nu när vi har ätit här i en hel vecka känns det som att maten är lite tråkig men de första dagarna var vi mycket nöjda för att urvalet av rätter var stort. Färska grönsaker är utmärkta och varierande. Rummet är rymligt, städningen är bra.

Tips för att välja rum: Om man bor på fjärde eller femte våningen har man ett havsutsikt.
  • Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack ElenaRolf-J
Omdömet skrevs 23 november 2015

Bra utsikt över havet om man tar ett rum högt upp.
Fin strandpromenad att gå. Många bra matställen därefter.
Busshållplats precis utanför hotellet om man vill åka in till Centrum.
Gångavstånd till havet. Helt ok mat på hotellet, lite segt wifi.
Fin pool. Bra priser på mat och på drinkar.
Finns ett ganska bra spa.

• Bodde här: maj 2015, reste i arbetet
Tack Peter B
Omdömet skrevs 27 december 2014

Ett ganska bra hotell som serverar frukost, lunch och middag som smakar okej.Rummen är bra och har ett litet kylskåp,städningen är ganska bra.
Hotellet har ett litet spa och en pool på taket. Almunecar är en liten trevlig stad,med nära till sol och bad.Jag vill framhålla gamla stan som har många småbutiker att gå och titta i.

• Bodde här: oktober 2014, reste med familjen
Tack Sören T