“Enkelt men bra.”

The Plum Tree Bar & Restaurant
Rankad som nr 6 av 105 Restauranger i Qawra
Bra för: Familjer med barn, Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Lunch, Frukost, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 20 december 2016 från mobil enhet

Typ en pub åt det engelska hållet. Prisvärda rätter och ett trevligt vattenhål om man vill relaxa med några öl och bra wifi. Trevlig personal som är väldigt hjälpsamma och tipsar om saker att göra på Malta.

Datum för besöket: juli 2016
1  Tack toj72

Omdömet skrevs 13 oktober 2016 från mobil enhet

Vi gick förbi under dagen och såg menyn, då bestämde vi oss för att äta där på kvällen. Var nästan fullsatt utomhus då vi kom vid 20.30 tiden. Vi fick dock ett bord och beställde in en champinjonsoppa samt en tallrik musslor i tomatsås till förrätt. En stor tallrik med mycket välsmakande musslor kom in och soppan var så krämig och smakrik som man kan önska. Till huvudrätt tog vi svärdfisk och friterade bläckfiskringar. Båda kom in med stekt potatis och pommes frites samt rejält med sallad. Då vi varit på andra restauranger och då bara fått in en ynka liten sallad till maten så beställde jag en tomatsallad också men det var överflödigt. Till det beställdes 1 stor öl (cisk) o en flaska vatten. Sen tog vi dessert äppelpaj, semifreddo och 1 irish Coffee samt en vanlig kaffe. Rejält mätta tog vi in notan och blev då bjudna på varsin kaffelikör. Notan gick på 58 euro och det tycker vi var billigt. Maten som vi fick var den mest välsmakande vi fått under vår tid på Malta.Då mycket vi ätit tydligen ska vara så rent som möjligt och därmed inte smaka så mycket. Mycket trevlig ägare samt personal vilket gör att vi definitivt kommer tillbaka/Krister

Datum för besöket: oktober 2016
1  Tack Krister J
Omdömet skrevs 27 februari 2015 från mobil enhet

Vi hade dagens specialmeny. Gott. Fantastiskt trevlig atmosfär och personal! Outstanding service! Kan absolut rekommenderas. Ordentliga portioner till humana priser.

1  Tack mattsj2015
Omdömet skrevs 6 augusti 2014 från mobil enhet

Vi åt här sista kvällen då vi ville ha nåt Maltesiskt.Vi beställde kanin och medelhavsräkor .Maten var god ,men inget överväldigande .Saknade grönsaker till räkorna och kaningrytan såg lite färglös ut.Vi uppskattade att det var duk på bordet ,vilket är svårt att hitta i området .

Tack AnnaL846
Omdömet skrevs 15 december 2012

Trevlig restaurang med vällagad mat och trevlig personal. Den är väl värd ett besök. Även om vår ganska kräsna treåring inte hittade något på menyn så svängde kocken ihop en uppskattad spontanrätt utan omsvep.

Datum för besöket: oktober 2012
Tack Tobias W

Resenärer som tittade på The Plum Tree Bar & Restaurant tittade också på

Besökt The Plum Tree Bar & Restaurant? Berätta vad du tyckte!