“Felaktig klassificering”

Kök: Italienskt
Bra för: Affärsmöten, Lokal mat, Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Frukost, Middag, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 26 september 2016

Restaurangen var listad som nr 2 i Montefalco. Tyvärr var den sämsta vi upplevt på många resor senare år. Andra restauranger i området levde mer än väl upp till sin klassificering.
Min hustru beställde "sausages" vilket kyparen tyckte ett bra val. På fatet kom tre
identiska korvar utan någon som helst garnering för att tillfredsställa ögat.
Kan verkligen inte rekommendera detta ställe

Tack kennethbertilsson

Omdömet skrevs 25 september 2016

Efter att ha läst alla positiva omdömen var det med stor förväntan vi besökte denna restaurang. Trevlig lokal, serveringspersonal bra om än litet pretentiös.
Jag beställde grillade revben och fick efter en stund fyra jättebitar mer eller mindre slängda på ett fat. Och ben var det eftersom de i stort sett var helt bortskrapade från kött. Minimalt att äta, dessutom ingen större smakupplevelse. Ingen i sällskapet var belåten med maten, tyvärr.
Kanske hade kocken en dålig kväll, vad vet jag!
Kommer inte att besöka detta ställe flera gånger.

1  Tack Sven P
Omdömet skrevs 22 oktober 2014

Coccorone ligger lite undanskymt, men det är värt besväret att leta sig dit. Snygg lokal, bra meny, trevlig personal och vällagat och gott. Värt ett besök.

Tack TomandLena
Omdömet skrevs 26 juli 2014 från mobil enhet

Jag och min fru hade blivit rekommenderade denna restaurang och vi blev inte besvikna! Helt klart bästa köttet i området! Även väldigt mycket bra viner till bra priser.
Vill ni äta kött finns inget bättre ställe!

Tack Kallea6
Omdömet skrevs 17 juli 2013

Vi har ätit 1 gång på Il Coccorone

Fördelar:
Mycket hjälpsam personal, särskilt servitören
Maten som rekommenderades höll hög klass
Trevlig miljö på terass vid ett litet lokalt torg
Bra toaletter
Bra vinlista med många bra lokala viner, prisvärda
8 olika salter att välja till köttet, något för alla..

Nackdelar:
Att mötas av frasen "har ni bokat bord.." Och en suck vid svar nej, är aldrig trevligt

Övrigt:
Vi åt rekommenderad pasta med svamp och det lokala köttet som grillades över kolgrill.

• Atmosfär
Tack DasReiseleiter

Resenärer som tittade på Ristorante Coccorone tittade också på

Montefalco, Province of Perugia

Besökt Ristorante Coccorone? Berätta vad du tyckte!