“Bosa”
Omdöme om Centro Storico Bosa

Centro Storico Bosa
Rankad som nr 1 av 19 saker att göra i Bosa
Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

En underbar liten stad som vi tyckte mycket bättre om än Alghero. Pittoreskt och genuint. Vackert torg och kullerstensgata i centrum med affärer och restauranger. Och så fint med husen i regnbågens alla färger.
Då det är väldigt trångt inne i stan och svårt att få till ett bra foto över alla färgglada hus som klättrar uppför bergssidan så rekommenderas att köra över bron och fortsätta upp mot bergen. Där finns en liten ”parkering” där man kan stanna och ta fantastiska foton!

Tack Mia R

Omdömet skrevs 28 juni 2018

En jättemysig gammalstad med underbara gränder. Vägen dit från Algehro var mycket vacker. Bra väg dessutom. Vi hann aldrig till stranden tyvärrr..

Tack Jenny R
Omdömet skrevs 30 september 2017 från mobil enhet

Rom och Venedig har jag besökt - men Bosa har en genuinare charm. Ändlösa gränder, caféer, små butiker under medeltidsvalv.

Länge beundrade vi kakor och bröd medan kommersen var livlig. Jag lutade mig över disken för att fotografera, men han blev inte irriterad - istället bjöd han på en kaka.

Borgen hann vi inte med.

1  Tack Andebark
Omdömet skrevs 13 juli 2017

Åk hit för en utflykt över dagen. Bo inte här då det inte är mysiga stränder. Så fina pastellhus och mysiga gränder!

Tack 95 089 402
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 30 juni 2017

Jättemysig liten stad. Går man ifrån torgen och in bland gränderna finner man nya saker runt varje krök och mysiga små serveringar.

Tack Anna Ö

Resenärer som tittade på Centro Storico Bosa tittade också på

Bosa, Province of Oristano

Besökt Centro Storico Bosa? Berätta vad du tyckte!