Spara
Höjdpunkter från omdömen
Charmig stad

En oerhört charmig stad med ett lugn och mysig känsla över sig. Härliga gator att strosa runt bland.

Omdömet skrevs 13 augusti 2018
Mattias B
Lund, Sverige
från mobil enhet
Bosa

En underbar liten stad som vi tyckte mycket bättre om än Alghero. Pittoreskt och genuint. Vackert ... läs mer

Omdömet skrevs 2 augusti 2018
Mia R
från mobil enhet
Läs alla 918 omdömen

översatt av Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Bosa
från 2,40 US$
från 14,10 US$
från 5,90 US$
från 14,10 US$
Omdömet skrevs 30 september 2017 från mobil enhet

Rom och Venedig har jag besökt - men Bosa har en genuinare charm. Ändlösa gränder, caféer, små butiker under medeltidsvalv.

Länge beundrade vi kakor och bröd medan kommersen var livlig. Jag lutade mig över disken för att fotografera, men han blev inte irriterad - istället bjöd han på en kaka.

Borgen hann vi inte med.

1  Tack Andebark
Omdömet skrevs 13 juli 2017

Åk hit för en utflykt över dagen. Bo inte här då det inte är mysiga stränder. Så fina pastellhus och mysiga gränder!

Tack 95 089 402
Omdömet skrevs 30 juni 2017

Jättemysig liten stad. Går man ifrån torgen och in bland gränderna finner man nya saker runt varje krök och mysiga små serveringar.

Tack Anna Ö
Omdömet skrevs 26 juli 2016

Vägen från Alghero ner till Bosa var smått magisk. Först hamnade vi dock i marinan, vilket var som marinor ofta är, stereotypa och omysiga. Men när vi sedan hittade till det riktiga centrumet, med husen längs kanalen, föll allt på plats vilken mysig, liten och ännu inte så turisttät ort, detta är.

Tack Andreas H
Omdömet skrevs 15 juni 2016

Väldigt mysig och liten stad som man kan upptäcka till fots. Vi tog det lilla tåget runt staden för att få en överblick, vilket rekommenderas. I Bosa kan man gå runt bland alla små gränder, titta på gulliga hus och ta en drink vid ett mysigt café. Även det gamla slottet är värt ett besök. Vi hade dock planerat en heldag i Bosa, vilket nästan var för länge - Bosa kan man besöka under några timmar och ändå få en bra upplevelse av staden.

Tack Emilia R