“Vilken atmosfär!”

Konoba Ranc
Rankad som nr 4 av 44 Restauranger i Tucepi
Kök: Kroatiskt
Omdömet skrevs 18 september 2020 från mobil enhet

Den här restaurangen OCH platsen är väl värda ett besök. Detta är en olivodöing som är omgjord till restaurang så träden är kvar och borden placerade under dem. Verkligen jättemysigt!
De har Peka som är en traditionell Kroatisk (långkokt) gryta. Måste dessvärre beställas i förväg så den missade vi men de har hel fantastiskt kött och gott inhemskt vin!!

Datum för besöket: september 2020
Tack Marie K

Omdömet skrevs 22 augusti 2019 från mobil enhet

En olivgård omgjord till krog. Jättemysig miljö.
Trevlig personal, god mat och vältempererat vin.
16 olika varianter på egen smaksättning av sprit (grappa i grunden).
Värd ett besök som omväxling till centrala restauranger. Taxi från Makarska 200 kuna t/r.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack 924thomasz
Omdömet skrevs 8 juli 2019 från mobil enhet

På rekommendation hade vi hittat Ranc. Som hämtat ur en beskrivning av Tolkien öppnade en hel restaurang upp sig under olivträden. Otroligt mysigt att sitta i små naturliga rum under träden ute i trädgården.

Stället serverade dessutom fantastiskt god mat. Vi var nio i sällskapet och alla åt kött i olika former. Samtliga var supernöjda. De hade dessutom bra fisk på grillen.

Ett måste om man är i närheten och skall äta middag ute.

Datum för besöket: juli 2019
2  Tack DanielD1971
Omdömet skrevs 25 juni 2019 från mobil enhet

Fantastisk restaurang med underbar mat mysigt att sitta under olivträden och njuta av den goda maten grymt kött

Datum för besöket: juni 2019
Tack thomasabr
Omdömet skrevs 15 september 2018 från mobil enhet

Fick skjuts med trevlig taxichaufför (Jakov Maras +385(0)989912020) till denna mysiga Konoba i olivlunden. Väldigt charmig och romantisk restaurang. Super god mat. Vi åt båda grillat lamm och pannkaka med glass. Strömmen gick vid några tillfällen vilket gjorde det lite mer spännande. Som tur är finns ficklampa i mobilen. Vi ringde efter samma taxichaufför som kom på tre minuter och körde oss tillbaka till hotellet. Av honom fick vi veta att konoban funnits i 30 år och drivs av två bröder och att invånarna i Tucepi gärna besöker Ranc.

Datum för besöket: september 2018
Tack EKristin

Resenärer som tittade på Konoba Ranc tittade också på

Tucepi, Split-Dalmatiens län

Besökt Konoba Ranc? Berätta vad du tyckte!