Omdömet skrevs 16 januari 2018

När vi anlände till hotellet 0,30 efter vissa förseningar möttes vi av lite ost, korv och skinka på rummet. Toppen efter en lång resdag! Vi bodde på rum 348 och hade bra utsikt mot en av backarna samt en stor balkong. Frukosten var god och precis lagom varierad för vår del. Bullar, juice av olika slag, yoghurt, kaffe och flera olika sorters pålägg. Middagen på kvällen bestod av 5 rätter. En liten förrätt, lite soppa (inte vår favorit..) salladsbuffé, huvudrätt där vi kunde välja mellan kött, fisk och vegetariskt varje dag samt dessert. Gott men lite för speciellt för vår smak ibland.
Precis som stod på resebyråns sida om hotellet fanns det wi-fi i receptionen (där ett flertal fåtöljer fans att tillgå) Det stod även att det skulle finnas wi-fi i sällskaps/tv-rummet men det fungerade inte när vi gick dit och provade. Däremot tycker jag att hotellet bör satsa på wi-fi i alla rum. Det kunde vi sakna på kvällar när vi ville lyssna på musik eller bara inte orkade gå ut efter 22 (vi är 50 år)
Fast vi bodde på tredje våningen hördes det tydligt på nätterna när bargästerna var på väg hem, allt för väl tyvärr.
Hotellets läge annars är toppen! Ca 100 m till liften uppför en liten backe och nära till centrum. Bra även med skidförrådet där varje rum hade sitt eget låsbara skåp där vi kunde lämna skor medan vi var i pisten.

Bodde här: januari 2018
Tack Petra P
Madeleine T, Rezeption på Hotel zum Hirschen, svarade på det här omdömetSvarade 18 januari 2018

Dear Petra P!
Thanks for your feedback.
We are glad that you enjoyed your stay here.
The hotel is located directly in the city center where our guests also can enjoy the night life and it is also very located for driving ski - just 100 m away from the lift and center - as you mentioned.
We will forward the compliment to our kitchen.
We hope to welcome you again in our house and wish you all the best in the meantime.
With kind regards
Jasmine & Madeleine
Reception

Omdömet skrevs 15 mars 2017 från mobil enhet

Vi är supernöjda med vår vistelse i Zell am See och boendet på Hotel Zum Hirschen. Fina och rymliga rum, trevlig personal och god mat. Läget var perfekt! Det var enkelt att promenera till liftsystemet och bussen som tog en till Kaprun/Kitzsteinhorn gick precis utanför. Efter en dag i backen kunde man njuta av närheten till After ski, restauranger/barer och butiker och shopping. Att hotellet hade en relaxavdelning som man kunde koppla av i efter en dag i skidbacken var också härligt. Detta boende rekommenderas varmt.

Bodde här: mars 2017, reste med vänner
1  Tack Helena L
Madeleine T, Leiter Gästebetreuung på Hotel zum Hirschen, svarade på det här omdömetSvarade 16 maj 2017

Liebe Helena L,
vielen Dank für Ihre Bewertung, wir freuen uns Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Madeleine, Rezeption

Omdömet skrevs 13 mars 2017 från mobil enhet

Ett trevligt hotell med fina rymliga rum som hade både mini-bar och tv. Badrummet var välplanerat med WC-delen innanför en glasdörr, bra lösning. Rummen var välstädade och fräscha.
Maten var fantastiskt god. I vår halvpension ingick det 5-rätters middag varje kväll.
Bra service och trevlig personal. Kan verkligen rekommendera detta hotell.

Bodde här: mars 2017, reste med vänner
2  Tack Agneta16
Madeleine T, Leiter Gästebetreuung på Hotel zum Hirschen, svarade på det här omdömetSvarade 22 maj 2017

Dear Agneta16,
thank you very much for your nice feedback.
We are looking forward to welcome you soon again!
Madeleine, Reception

Omdömet skrevs 26 juli 2015 från mobil enhet

När vi checkade in verkade det helt ok. Sen gick det bara utför. Rummen var varma. Ingen AC och svårt att sova i dem hårda sängarna. Vid frukosten var personalen otrevliga. Kaffet var gott och maten var ok. 35 min innan utcheckning ringde receptionen och tyckte vi skulle checka ut med en gång. Väl vid utcheckningen skulle vi betala parkeringen kontant, trots att dagen då vi kom betalat hotellrum, men de missade att debitera för parkeringen. Var därför tvungen att gå till en bankomat för att betala dem 9€ då de vägrar ta kort under 35€ trots att vi dagen innan betalat 150€ för rummet. Kommer aldrig tillbaka!

Bodde här: juni 2015, reste som ett par
Tack Freelia
Omdömet skrevs 22 februari 2014

Bra läge i hjärtat av Zell am See.
Kanonhotell.
Höjdarfrukost.
Pool och bastu i källaren.
Nära till kabinbana/lift.
Bra skidåkning utför.
Nära till After ski.
Nära till skiduthyrning.
Nära till shopping/butiker.
Nära till bankomat.
Gratis bussanslutning till Kaprun/ Kitzsteinhorn you name it :)

• Bodde här: februari 2014
1  Tack ThomasH4425