“Bra tur. ”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Vi gick denna tur i French quarters första dagen i New Orleans och fick en bra sammanfattning av både historia, mat och kultur.

Tack GunnarVanersborg

Omdömet skrevs 10 mars 2018 från mobil enhet

Vi gick två fantastiska turer - French quarter culinary tour och Voodoo tour med Free Tours by Foot när vi var i New Orleans för två år sen.
Denna gång valde vi St Louis Cemetary #1. Vår guide Kathy var superbra! Otroligt kunnig och trevlig och jätteduktig på att förmedla sin kunskap och hålla vårt intresse uppe.
Free Tours by Foot rekommenderas varmt.
Kom ihåg att ta med kontanter för att ge dricks utifrån vad du tycker om turen.

Tack kataril
Omdömet skrevs 10 augusti 2017

Vi deltog i två turer. Dels S:t Louis cemetary Tour och dels Garden District och Lafayette cemetary tour. Högsta betyg för båda dessa rundvandringar. Otroligt kunniga och engagerade guider. Trots ösregn på S:t Louis & 42 gradig hetta på Gardendistrictturen, så höll guiderna intresset uppe med sitt otroliga kunnande. Extra plus till betalningssystemet, att lägga en frivillig avgift. Gör att alla, oavsett börs, kan delta.

Tack Michael B
Omdömet skrevs 5 februari 2016 från mobil enhet

En trevlig och intressant vandring genom French Quarter där vi fick lära oss massor om New Orleans förr och nu, arkitektur, sedvänjor och framförallt mat och restauranger.

Dave är den perfekta guiden! Helt enastående! Kunnig, rolig, glad, välkomnande och otroligt insatt i New Orleans matkultur och restaurangvärld. Vi fick fantastiska tips under turen och sen e-postat en lång lista över alla restauranger, barer och kaféer som Dave kan rekommendera.

Varken mat eller provsmakning ingår, det får man fixa själv efteråt under resterande del av resan. Man betalar det belopp man man tycker att rundturen på ca 2 timmar är värd att betala för.

Rekommenderas skarpt!

Tack kataril
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 maj 2015

Vår guide, Sean Chick var väldigt underhållande och kunnig. Kunde berätta många historier med glimten i ögat och var väldigt påläst, trots att det var hans första guidning på kyrkogården. Jag hade kanske velat få lite längre tur genom French Quarter, men man kan inte få allt :)

Tack katrinzeta69

Resenärer som tittade på Free Tours by Foot tittade också på

Besökt Free Tours by Foot? Berätta vad du tyckte!