Omdömet skrevs 26 juni 2018 från mobil enhet

Hotellet är mycket bra. Läget är suveränt med nära till mycket sevärdheter. Man bor nästan granne med Empire state building, vilken är vacker även i mörker, från hotellets takterrassen som även den är ett plus. Rummen och personalen är utmärkta på alla vis. Bra frukost.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack Ammwi
Omdömet skrevs 13 oktober 2017

Bodde på Hotel Metro i 8 nätter.
Läget var kanon! Mitt på Manhattan, med gångavstånd till allt....om man nu vill promenera!
Hotellet har bra standard. Vi fick ett mindre rum med en 160 cm säng. Riktigt skön!. På rummet fanns det TV, kylskåp och allt vad man behöver. Hade ett rum in mot "gården" ( men även om man hade haft rum utåt gatan hade man bara haft en annan byggnad som utsikt... ), vilket var ganska skönt om nätterna eftersom där är mycket trafik dygnet runt. Fanns även AC på rummet.
Hade frukost på hotellet, en enkel sådan, men vilket vi tyckte va skönt, att slippa gå ut och äta på morgonen. Uppe på taket fanns en terrass, med sol och utsikt mot Empire State Building
Personalen var trevlig och hjälpsam.
Och med anledning av min födelsedag, stod där ett fint kort och en flaska bubbel på rummet när vi anlände!
Ett hotell att rekommendera!.

Rumstips: Vårt rum var in mot gården. Skönt med tanke på all trafik dygnet runt Och rum ut mot gatan är utsikten "bara" en annan byggnad ändå.
Datum för vistelsen: september 2017
Tack Carlstav
Omdömet skrevs 28 maj 2017

Bokade två enkelrum åt min man och hans syster. De blev mycket väl omhändertagna med uppgraderade rum, grattiskort och mousserande vin på rummet födelsdagen till ära! Ett av de bästa trestjärniga och mest prisvärda hotellen på centrala Manhattan så vitt de kunde bedömma. Rent, fräscht och bra personal. Kanonläge, underbar takterass, vinprovning. Bra att bo högt upp i huset och Premier room. Många tack till bokningen på hotellet!

Rumstips: Högt upp i huset.
Datum för vistelsen: maj 2017
Tack AKS054
Omdömet skrevs 20 april 2017 från mobil enhet

Mysigt hotell med bra läge. Men bodde på tredje våningen med fläktsystem utanför fönstret vilket hade ett mkt högt ljud. Luftkonditioneringen lät också mkt så den gick inte att köra på natten. Frukosten var enkel men funktionell, bagels, muffins och yoghurt. Kaffe ingick dygnrt runt samt vinprovning varje eftermiddag. Trevlig hjälpsam personal.

Datum för vistelsen: april 2017
Tack Piia Q
Omdömet skrevs 10 oktober 2016 från mobil enhet

Otroligt bra läge om du har ont om tid och vill hinna med så mycket som möjligt. Tar 10 min att promenera till Times square och 5 min åt andra hållet om du vill till Flat Iron building. Empire state building ligger ett hus bort. Hotellet är mysigt och har rena rum med sköna sängar. Frukosten är lite tråkig, men den duger. Herald square tunnelbanestation ligger 2 min från hotellet. Kommer jag tillbaka till New York så kommer jag att bo här igen.

Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack lemmylina s