Omdömet skrevs 30 maj 2015

Läget på hotellet var väldigt bra. Hotellrummen var ok men tyvärr ingen fåtölj att sitta i. Sängarna var breda men rätt hårda. Bra med kylskåp och värdeskåp. Bra och fräsch toalett. Det mest negativa var servicen på hotellet. Utlovad leverans till födelsedag, som de tog rejält betalt för, var ett dygn sen och de ville inte erkänna att något blivit fel. Frukosten var väldigt dyr.

Datum för vistelsen: maj 2015
Tack Anette F
TennileB, Director of Guest Experience på Hilton Garden Inn Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 3 juni 2015

Thank you for taking the time to share your feedback. I am very sorry to hear that you did not enjoy your stay with us. I will be certain to address your comments with the Concierge company as the hotel does not sell amenities.

Regards,
Tennile Boyd

Omdömet skrevs 21 september 2014

Som alla vet finns det hur många hotell som helst i New York men detta är ett hotell som sticker ut.
Det ligger perfekt vid 8th ave och därmed lite ifrån stressen vid Times Square och Broadway. Riktigt nära till många av teatrarna och riktigt nära till många bra restauranger. Rummen är stora och bekväma och kyl, mirco och en modern kaffebryggare ingår. Hotellets gym är av hög standard med moderna maskiner i en bra lokal, totalt 5 maskiner plus vikter.

Frukost intas på Restaurang Pigall som ligger bredvid hotellet och du behöver inte gå ut för att nå Pigall. Frukosten var mycket bra och vi tog buffen varje dag. Det är enormt mycket folk eftersom den är så populär men killarna och tjejerna gör ett fantastiskt jobb för att ge dig den bästa service. Pröva gärna både lunch och middag eller en happy hour drink med fräscha tilltugg.

Jag fick inte så stort förtroende för personalen i receptionen men det var inget problem.

Datum för vistelsen: september 2014
Tack Resande56
Joanna B, Guest Relations Manager på Hilton Garden Inn Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2014

Hej Resande56 och tack för din recension! Det är bra att veta att du haft bekvämligheten med Hotell plats och utnyttjade bekvämligheter som tillhandahålls och haft middag i restaurangen bredvid. Jag beklagar att vår personal inte kunde wow dig med exceptionell service som vi är så väl kända för.
Jag hoppas att vi kommer att få en chans att välkomna dig tillbaka en dag!
Ha det så bra!

Omdömet skrevs 2 juli 2014

Att det är dyrt att bo i NY är ingen nyhet. Här tycker jag ändå att man får ett prisvärt boende precis i händelsernas centrum Time Square. Trevlig personal och bra standard på rummet. Mycket sköna sängar. Fri WiFi. Businesscenter där man får låna datorer och skrivare. Gratis Starbuckskaffe på morgonen:)

Datum för vistelsen: februari 2014
Tack Peter_Berg_SWE
Joanna B, Guest Relations Manager på Hilton Garden Inn Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2014

Dear Peter_Berg_SWE,
Tack så mycket för att du tog dig tid att se över vårt hotell. Jag är glad att höra att du hade en bekväm vistelse, och kunde dra nytta av den fria Starbucks! Vårt mål är alltid att ge bästa service till våra gäster, och jag är glad att du kunde uppleva det under din vistelse. Vi hoppas att få välkomna dig igen i framtiden!

Omdömet skrevs 28 juni 2014

Läget; ett stenkast från Times Square med gångavstånd till Madison Square Garden om man ska se på Hockey eller gå på konsert. Hjälpsam, serviceinriktad och trevlig personal. Rummen var rena och rymliga (Bodde i ett rum för fyra personer). Kylen som fanns på rummet kom väl till användning. I omnejden finns mängder av matställen och barer. Rekommenderas varmt, fantastiskt läge och fantastiskt hotell!

Datum för vistelsen: december 2013
Tack HankthetankSweden
Joanna B, Guest Relations Manager på Hilton Garden Inn Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 29 juni 2014

Hej HankthetankSweden och tack för att dela dina erfarenheter med resor gemenskap. Det är bra att veta att hotellet platsen var bekvämt beläget inom gångavstånd till alla sevärdheter och jag är mycket glad att ni har haft varje aspekt av vistelsen.
Jag hoppas att det hjälper dig en dag om du väljer att besöka NYC igen!
Alla de bästa!

Omdömet skrevs 27 maj 2014

Mycket bra läge nära Time Square, tunnelbana, busstation. Stort rum, slitet badrum f.ö. bra standard med kyl, mikro och kaffekokare på rummet. Luftkonditioneringen var effektiv men mycket bullrig och störde nattsömnen. Städningen mycket bra.
Både receptionspersonalen och conciergen var ointresserade, nonchalanta. Ingen information vid incheckningen om att takterrasen och gymmet var stängt.
Kommer inte att boka detta hotell igen.

Datum för vistelsen: maj 2014
1  Tack AHNilsson
Joanna B, Guest Relations Manager på Hilton Garden Inn Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 30 maj 2014

Dear AHNilsson,
Jag vill personligen tacka dig för att skicka in din recension. Jag är glad att höra att du haft centrala läge och faciliteter som finns i rummet. Det är tråkigt att höra att det fanns en del utmaningar under din tid hos oss och vi misslyckades med att ta itu med det ordentligt. Vänligen acceptera min uppriktiga ursäkt för eventuella besvär och hoppas att kanske i framtiden kommer att ge oss en chans att kompensera för denna upplevelse!
Alla de bästa!