Priceline
Bli belönad med One Key
Algotels
2 152 kr
Omdömet skrevs 8 maj 2018 från mobil enhet

Första besöket i the big Apple och vi spenderade tio nätter på detta hotell. Vi kände oss verkligen hemma! Personalen är supertrevlig och hjälpsam, rummen mysiga och hotellet är centralt lokaliserat med nära till allt. (Öppnar du fönstret fram mot eftermiddagen kan du höra uppsjungning från diverse artister som förbereder sig inför kvällens Broadwayshow) Tunnelbanan ligger bara ett stenkast bort med flera linjealternativ. Gångavstånd både till Times Square och central park. Det ligger flera restauranger och frukostställen runt hotellet så det finns gott om alternativ att stilla hungern. Städningen var lite märklig vissa dagar bl.a. med konstiga bäddningar men det är förlåtligt eftersom sängarna var så sjukt sköna. Syrran och jag hade tänkt att vi inte skulle sova en blund i the city that never sleeps pga trafiken men vi har aldrig sovit bättre. Ett stort plus till gymmet på källarplan, som har bra utrustning och allt man behöver för att trötta ut kroppen, om man nu inte redan blivit helt slut av allt turistande. Det här stället är helt enkelt kanoners! Vi kommer tillbaka!

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack MajaO222
Volodymyr K, Front Office Manager på Ameritania At Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2018

Dear Maja,

We're delighted to hear that you had a wonderful experience with us! We're so glad you enjoyed our convenient location, the hotel facilities and friendly service. We strive to provide our guests with the best possible experience, so this is great to hear our hotel became "the home awau from home" for you. We'd love to share an even more fantastic visit with you in the future.

Kind Regards,
Volodymyr K

Omdömet skrevs 21 april 2017 från mobil enhet

Bra läge och fräscha rum. Hade ett rum med två queensize (2 vuxna å 2 barn, 7& 10), funkade jättebra! Har tidigare bott på hotell i New york där man störts av mycket ljud på kvällar/nätter/morgnar. Men här, ganska tyst, på våning 10, med New York mått mätt.
Plus för wi-fi i lobbyn och fritt kaffe. Testade hotellets frukost en morgon, helt ok och hyfsat prisvärt.

Datum för vistelsen: april 2017
Tack AnnaHallden
Emily N, Manager på Ameritania At Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2017

Thank you for your post. We are happy to hear that you enjoyed your stay and were able to experience all the delights that The Ameritania has to offer. Hoping to welcome you back soon for another visit!

Omdömet skrevs 4 mars 2017 från mobil enhet

Bodde här med sambon under 2 veckors tid. Helt enastående hotell & en magnifik personal. De tog jättebra hand om en & såg till att hjälpa en enda till det yttersta. Hit rekommenderar jag er verkligen att bo om man skall till new york. Läget på hotellet var perfekt.

Det enda negativa är isåfall deras internet. Funkade sådär. Men vafan, man är i new york. Ut och upptäck staden istället!

5/5 alla dagar i veckan. SUPERNÖJDA!!

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack tobbx
Emily N, Manager på Ameritania At Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 6 mars 2017

Thank you so much for taking the time to share your 5 STAR experience with us on TripAdvisor. I am delighted to know that you enjoyed your stay and look forward to welcome you back for a future visit.

Omdömet skrevs 10 februari 2017 från mobil enhet

Hotellets läge är utmärkt nära det mesta. Vi gick mestadels och nådde alla måste inom en mil gångväg. Rummet var lite slitet men sängarna var underbara. Vi åt frukost på Applebee's på 50th gott och hyfsat pris, valde bort frukost på hotellet då det var lite torftigt.
Personalen var mycket tillmötesgående allt från desk personalen , städerskan ( alltid rent ) och dörrkillarna.

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Systeryster65
Emily N, Manager på Ameritania At Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 11 februari 2017

First and foremost I would like to say thank you for making The Ameritania Hotel to be your hotel of choice on your visit to New York. I am pleased you enjoyed our prime location. I would love the opportunity to have you back as our guest and provide you with a stay that exceeds your expectations. We look forward to having you back!

Omdömet skrevs 22 januari 2017 från mobil enhet

Ok standard, cool lobby, sköna sängar, mycket bra o trevlig personal, Julian o Jeff i dörren e sköna killar. Placeringen ok på Broadway men det är jobbigt med allt tutande utanför på natten (öronproppar rekommenderas).

Datum för vistelsen: januari 2017
Restyp: Reste i arbetet
Tack Patrik R
Emily N, Manager på Ameritania At Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 23 januari 2017

Thank you for taking the time to share your experience with us on TripAdvisor! I am delighted to know that you had a great stay and that Jeff and Julian were able to help you during your visit. I hope that you got the opportunity to explore many of NYC's hidden gems and fun attractions! Hope to welcome you back soon.