Omdömet skrevs 11 april 2017

Ett helt okej hotell i New York. Stort plus till de extremt sköna sängarna och möjligheten att kunna boka ett rum där 4 personer kunde bo i samma rum tillsammans. Sjukt bra pris för kvalitén och läget. Perfekt för en weekend resa med familj där syftet med resan är att familjen verkligen skall umgås. Mycket vacker utsikt mot floden om man bor högt upp!! Gratis wifi i lobbyn! Bilderna på deras hemsida är lite missvisande mot hur det ser ut i verkligheten.

• Bodde här: november 2016, reste med familjen
Tack mikaelak315
BentleyNYC, General Manager på The Bentley Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 12 april 2017

Halla mikaelak315,

Tack för din recension. Vi är glada att se att du njöt av din vistelse med oss totalt sett Men vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter.

Vi hoppas kunna välkomna dig en dag tillbaka!

Vänliga hälsningar,
Bentley Guest Services Team

Omdömet skrevs 16 mars 2016

Mycket bra bemötande från personalen. Väldigt trevliga och vi fick ett rum med fantastisk utsikt över bron och kanalen. Rummer är lite konstig planlösning men ändå klart godkänd storlek. Ganska fräscht även om badrummet kanske kändes lite slitet. Luftkonditioneringen låter mycket men det gör den nog överallt i New York. Det enda negativa är att Wifi kostar pengar. Men om man väl betalar så får man ett snabbt internet för att vara NY. Hotellets läge är bra om man vill shoppa på Upper east eller gå i Central park. Alldeles för långt bort om man vill gå runt i Soho och Brooklyn.

Tips för att välja rum: utsikt mot bron
  • Bodde här: mars 2016, reste som ett par
Tack nikitaeng
MikeWilliamsGM, General Manager på The Bentley Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 22 mars 2016

Hi Nikita E - Thank you for sharing your feedback with us! I am glad to hear you enjoyed the lovely view from your room! The bridge views are one of a kind!

We hope to have the opportunity to welcome you back soon.

Take care!

Mike Williams
General Manager
mwilliams@bentleyhotelnyc.com

Omdömet skrevs 13 maj 2015

Bra hotell.Trevligt läge med många bra restauranger/butiker i närområdet.extra plus till Ritz Diner och Lunetta Pizza.
Minus,högljudd aircondition(gammal anläggning) ej fri wifi(kostar extra)
Ganska långt till Metro,(behöver ej vara negativt,kan vara bra med en promenad)

• Bodde här: maj 2015, reste som ett par
1  Tack teuvojuhanit
JP D, Director of Rooms på The Bentley Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 17 maj 2015

Hello teuvojuhanit ,

Tack för din recension . Vi försöker verkligen vårt bästa för att våra gäster tycker om den service vi ger och det verkar som om vi åstadkommit det med din senaste vistelse . Vi ser fram emot att träffa er snart igen ! Nå ut till mig direkt när du bokar den reservationen .

Thank you,

JP Destreza
Director of Rooms

Omdömet skrevs 2 september 2013

Här hittar du ett Hotell som inte ligger mitt i smeten i NY, poängavdrag för det lite gamla och slitna rummen samt att frukosten som fanns att köpa extra var extremt dålig. Dock gångavstånd till det mesta samt ypperlig service, med taxi når du hela NY inom ett nafs.

Tips för att välja rum: Sök rum högt upp
  • Bodde här: juni 2013, reste som ett par
Tack CB19681219
Omdömet skrevs 16 augusti 2012

Bodde på detta hotell under 10 dagar i Augusti och har inget att klaga på. Bra rum, hög standard och fina badrum med badkar. Det bjuds på lotions, tvål, shampoo och balsam som luktar himmelskt. Vi hamnade först i ett rum på våning 3 utan någon vidare utsikt men pratade med receptionen och frågade om vi fick byta, första natten fanns det inga lediga rum men dagen efter flyttade väskorna åt oss till ett rum på översta våningen med en otrolig utsikt över east river och stan! Queensize sängen var enorm och man kunde sova på vilken längd som helst :)

Det ligger bra restauranger i närheten och en bra diner som heter "Ritz". Kostade 5-6dollar med frukost på vardagar, dyrare på helger.

Tips för att välja rum: 2011 hade vi, våning 20. Alla rum över våning 9 har fin utsikt!
  • Bodde här: augusti 2012, reste som ett par
1  Tack Daniel A