Omdömet skrevs 22 april 2018 från mobil enhet

Vänlig och hjälpsam personal!
Vi fick ett stort rum med stora sköna sängar. Inte det modernaste hotellet men passade oss utmärkt! Stort plus för kapsel maskinen som fylldes på varje dag ☕️

Litet minus för att varmvattnet tog en himla lång tid i duschen.

Läget var kanon! Nära parken, nära Times’ square, tunnelbanan, port authorety.

Bodde här: mars 2018, reste med vänner
Tack TildaLou
Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Ett hotell med lite gammaldags charm. Suveränt läge för en semester, nära till teaterdistriktet, Central Park och linje 1 i tunnelbanan, (man åker på några minuter Uptown - Downton). Badrum utan krokar och utan toalettlock, American style. Stora, sköna sängar, bra stor TV. Antingen buffefrukost eller a la carte, bra sådan, men man saknade lite ost och skinka. Personalen är mycket hjälpsamma och trevliga. Kan nog vara lyhört, men vi hade tur att ha tysta grannar. Tyvärr kunde vi inte prova poolen, vi hade blandat snöstorm och sol, men kyligt.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Marianne H
VanessaWatsonHotel, Front Office Manager på The Watson Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2018

Hallå Marianne H,
Tack så mycket för dina vänliga ord. Vi är så glada att du njöt av din vistelse hos oss. Vår pool öppnas endast sommarmånaderna. Vänligen kom tillbaka då, så att du kan njuta av vår pool när den är öppen.

Omdömet skrevs 19 januari 2018

Ett ok hotell med bra läge på 57th street mellan 9-10 Avenue. Gångavstånd till Central Park, Columbus circle där det går många tunnelbanor, bussar på både 9th och 10th Avenue. Lite bedagad och skulle må bra av en uppfrächning. Vi bodde i South Tower. I ett Double Deluxe Corner. Rummet är stort men sängarna är inga dubbelsängar enligt svenska mått utan ca 140 cm breda. Vi var en familj om 4 vuxna och fick be om en extrasäng för att alla skulle sova ordentligt. Extrasäng 25$/natt. Städningen kunde varit bättre (fick bla torka bort fläckar på insidan av badrumsdörren - lite ofräscht). Dock se till att inte få ett rum nära hissarna i South Tower för hissarna (3st) lät hela tiden, pep till vid varje våning den passerade vi hade blivit tokiga om vi haft intill hissen. Gymet ett av bättre för att vara på hotell - det finns allt (sonen sa att hade det varit i Stockholm hade han köpt gymkort). Något som är lite märkligt är att man inte gör mer reklam för frukosten? För den är bra visserligen i den övre prisklassen men ändå billigare än ute på stan. 17.50$/person för buffen och då fanns det mycket att välja bland - juice, yougurt, färsk frukt, varma rätter med omelett, äggröra, bacon, korv, French toast, pannkakor, kaffe, te, varm choklad etc. Finns även ala carte meny.
Baren besökte vi 1 gång och beställde varsin Cappucino (jag och maken) och fick Svart kaffe med vispad grädde......så det gjorde vi inte om!
Bra service med stora bilar till Flygplatserna med fast pris.

• Bodde här: december 2017, reste med familjen
Tack Caroline S
VanessaWatsonHotel, Front Office Manager på The Watson Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 26 januari 2018

Hallå Caroline S,
Tack så mycket för dina detaljerade kommentarer om din vistelse. Det är bra att veta att vår sängstorlek skiljer sig från Sverige. Jag trodde alltid att det skulle vara samma storlek överallt. Jag är glad att du haft vår frukost och gym. Jag hoppas att du och din familj kommer att besöka oss igen.

Omdömet skrevs 20 oktober 2017

fint o rent på rummet , genomgående trevlig personal med bra och snabb service! Gångavstånd till många sevärdheter och det är precis så vi tyckte man ser mest genom att promenera. Hotellet ligger i ett fint och säkert område, Vi kände aldrig några dåliga vibbar på gatan. Enda nackdelar var att frukost inte ingick samt poolen var stängd för säsongen 15 oktober drygt 20 grader och sol räckte för oss att vilja prova. Vi hade bra utsikt över skyline och times square området från 12e våningen.

• Bodde här: oktober 2017, reste med familjen
Tack safarijunkie2017
VanessaWatsonHotel, Manager på The Watson Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 31 oktober 2017

Dear Safarijunikie2017,
Thank you so much for your wonderful review of our hotel. We are pleased to hear that our location and room’s arrangements were up to par to your standards. It’s our goal to consistently provide superior service and accommodations and your comments are very important to us. We truly hope to make your future stay enjoyable.
Sincerely,
Michael Melendez
Guest Service Manager

Omdömet skrevs 8 augusti 2017 från mobil enhet

Bra läge i närheten av Columbus circle där tunnelbanan kan ta dig via de flesta linjer. Dubbelrummet var rymligt, hade ac, var ljudisolerat, ganska skön säng (lite jobbigt att sova två personer i den då den inte var så bred och endast hade ett täcke). Hotellet är lite äldre vilket märks på slitage. Detta var dock inget som upplevdes som otrevligt eller smutsigt. Ingen kyl fanns på rumnet men ishink och ismaskin i hallen. På taket fanns en trevlig pool och utrymme för att sola. Bi provade inte frukosten. Kan rekommendera hotellet då man fick mycket för pengarna.

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Emelie T
VanessaWatsonHotel, Front Office Manager på The Watson Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 9 augusti 2017

Hallå Emelie T,
Tack så mycket för att du delar dina underbara kommentarer. Jag är så glad att du haft din vistelse hos oss. Jag är också glad att vädret var tillräckligt bra för att du kan njuta av vår fantastiska pool. Jag hoppas att du kommer att kunna besöka oss igen.