“Bra hak!”

Southern Hospitality BBQ
Boka med OpenTable
Southern Hospitality BBQ har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 2 029 av 14 908 Restauranger i New York
Kök: Grill
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Område: Midtown
Omdömet skrevs 24 april 2018 från mobil enhet

Ett bra grillställe med god mat. Vi beställde pulled chicken och bbq ribbs med tillbehör. Gott och mättande. Inget mer framträdande men rejält. Bra för den som vill ha något enklare och snabbt tillsammans med en öl eller annat drickbart. Hyfsad prisnivå.

Tack blegel

Omdömet skrevs 10 juli 2017 från mobil enhet

Vi var här och åt middag. Personalen var helt OK och maten var bra! Vi beställde babyribs som vi fick serverat med potatis, coleslaw och bönröra. Atmosfären var lite sportbarsaktig, men trevlig.

Tack Patrik N
Omdömet skrevs 3 maj 2017 från mobil enhet

Vi kom och var ett stort sällskap på 28 personer. Första kvällen i New York och fick bord tillsammans en trappa ned. Smidigt på ett sätt men eftersom det bara var vi där blev det inte lika kul. God mat och trevlig service. Packat med folk en trappa upp.

Tack JonasKl
Omdömet skrevs 24 april 2016 från mobil enhet

Vi var sugna på en riktigt amerikansk-afton och letade oss igenom utbudet på Tripadvisor. Av bilderna att döma var det till Southern hospitality vi skulle!

Direkt vid ankomst kommer en servitris fram och berättar att hon skall vara våran servitris för kvällen och om vi önskar något att dricka. Väldigt bra!

En servitris som under kvällens gång skall visa sig vara väldigt påpasslig och mycket trevlig.

Nu till maten! Vi tänkte nog lite fel då vi beställde in mat till ett helt fotbollslag, trots att vi bara var två.

Jag tog in Prime rib eye medium rare. Som den köttoman man är kan jag säga så här: Detta köttet gick rakt in på topp 3 någonsin. Helt underbart goda och rena köttsmaker. Det smälte på tungan likt guldnougat och lämnade mig mycket, mycket nöjd. Till köttet fick man en ljuvlig pepparrotssås och även en buljong från köttet. Den kostade hela 34 dollar, men var inte menat som en enmansrätt.

Partnern tog in deras "World famous Tennesse fried chicken". Också en rätt för två. Fyra riktigt stora friterade kycklingbitar serverat med en lönnsirap med sting (cayennepeppar/chili). Bra pyjamas runt kycklingen, hårt friterat och bra tjocklek.

Till detta delade vi på sötpotatispommes och coleslaw. Sötpotatisen var riktigt bra. Medans coleslawen var smaklös och faktiskt ganska dålig om du frågar mig. Den smakar mest mejeriprodukt. Det saknas salt, peppar och det som gör coleslawen till din egen. (Till exempel chili, blue cheese, pickles eller liknande).

Extremt fina lokaler, bra service, stora portioner med fantastiskt kött! Om tillfälle ges i framtiden blir det ett nytt besök.

Rekommenderas.

Tack SimonP3154
Omdömet skrevs 30 mars 2016 från mobil enhet

Hela familjen hittade något gott att äta. Kändes klassiskt amerikanskt.Rejäla portioner och snabb service. Prisvärt. Fanns även ett bra chilenskt vin, öl mm.

Tack LouiseU27

Resenärer som tittade på Southern Hospitality BBQ tittade också på

Besökt Southern Hospitality BBQ? Berätta vad du tyckte!