Algotels
travelup.com
Skyscanner.com
Håkan Z

Bra läge. extremt nära till tunnelbana. Rekommenderas

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 4 nov. 2022
Hotellets favoritomdöme
Extremt bra läge. Dubbelrum i den storlek som man betalar för. Tyvärr bara tre hissar för 50 vån med 10 rum per våning. Tidvis tog städpersonalen över hissarna vilket skapade mycket långa väntetider. Kunde vara upp till 5-10 min iextrema fall. Problemet är känt av hotellet och det finns ursäktande anslagi hissen?
Datum för vistelsen: oktober 2022
4,0 av 5 bubblorRum
4,0 av 5 bubblorService
4,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
Guest Service Manager, OwnerHoliday Inn Manhattan-Financial District, an IHG Hotel, svarade på det här omdömet
Svarade 5 nov. 2022
Dear 525h_kanz,

Thank you for recommending Holiday Inn Manhattan-Financial District to future travelers. We are glad you liked our convenient location. However, we regret that we missed meeting some of your expectations with our elevators. We utilize feedback like yours to improve our guest experience, and we hope to see you in the future.

Area General Manager
    2 379 kr
    2 380 kr
4.4 km från Holiday Inn Manhattan-Financial District, an IHG Hotel
Restaurang
Arlo SoHo Lobby and public space.
3 058 kr
6.9 km från Holiday Inn Manhattan-Financial District, an IHG Hotel
Rumsservice
Visa fler hotell i New York
Omdömet skrevs 6 oktober 2022 från mobil enhet

Fantastisk bra hotell till ett bra pris. Helt underbar utsikt och väldigt serviceinriktad personal.
Enda nackdelen är att det inte fanns någon frukost.
Väldigt nära till många sevärdheter och gångavstånd till tunnelbanan.
Kan var rekommendera detta hotell.

Datum för vistelsen: oktober 2022
Tack Navigator24102559567
Guest Service Manager, Owner på Holiday Inn Manhattan-Financial District, an IHG Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 oktober 2022

Dear Guest, Thank you for choosing and recommending Holiday Inn Manhattan-Financial District. It is wonderful to know that we exceeded your expectations and that you particularly enjoyed our fantastic city views. We appreciate your comments about our associates and will surely share this review with our team. We are pleased to know our location was perfect for your stay. It was a pleasure having you as our guest, and we look forward to welcoming you back to the area.

Area General Manager

Omdömet skrevs 16 april 2018 från mobil enhet

Mycket fräscht och fint hotell. Trevlig personal och snabb service. Bra på att städa och hålla hotellet i topp. Vi hade ett hörnrum där man såg ground zero och utsikt över New Jersey. Otroligt vackert! Hotellet ligger supernära rector st. där subway 1 röd linje går ifrån. Den tar dig väldigt långt. Lugnt kvarter där man inte kände sig orolig en enda gång. Nära mycket turistfällor, men bra sevärdheter. Gillar du att motionera och göra det tidigt om mornarna rekommenderar vi att ta dig ner till Battery park och jogga längst vattnet på västra sidan.

2  Tack Fjuno
Greg R, General Manager på Holiday Inn Manhattan-Financial District, an IHG Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 17 april 2018

Greetings Frida J,

Thank you for staying with us and writing a review. We are pleased that you enjoyed your stay, the location and all the things to do in the area. I am also glad that the staff was so helpful and friendly. We always hear how great the service is from the team.

We hope to see you again. Take care and safe travels.

Omdömet skrevs 15 april 2018

Vi är mycket nöjda med detta hotell och positivt överraskande av standarden i förhållande till vad vi betalde! Läget är perfekt med närhet till tunnelbanelinjer, restauranger och annan service. Servicen på hotellet fungerade jättebra. Kan dock hålla med om det som också redan skrivits här tidigare, hissarna är underdimensionerade i förhållande till antalet rum på hotellet. 50 våningar, 3 hissar....
Sängarna var jättesköna men en aning för korta om man råkar vara 1.90 lång! ( Man sover dock gott även om fötterna sticker ut lite). Frukosttips om man inte vill äta på hotellet, testa restaurang George (gul skylt precis utanför). "Dinerkänsla" men mycket goda pannkakor! Vi är mycket nöjda med vår vistelse!

Rumstips: Undvik om möjligt rum nära ismaskinerna i korridorerna! Dessa låter jättehögt, speciellt om någon får för sig att göra is mitt i natten...
Tack Frida E
Greg R, General Manager på Holiday Inn Manhattan-Financial District, an IHG Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 16 april 2018

Greetings Frida E,

Thank you for staying with us and writing a review. We appreciate hearing from all of our guests and glad that you liked the hotel. We hope to see you again. Take care and safe travels.

Omdömet skrevs 12 april 2018

Jag saknade handdusch och mindre kuddar annars motsvarade hotellet priset. Mycket bra läge med tunnelbana alldeles utanför och en servicebutik om hörnet. Personalen var hjälpsam och framför allt trevlig. Dock var inte mitt rum städat under en hel dag. Lyhört.

Restyp: Reste ensam
Tack BeritSydafrika
Greg R, General Manager på Holiday Inn Manhattan-Financial District, an IHG Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 13 april 2018

Greetings BeritSydafrika,

Thank you for staying with us and writing a review. My apologies as my Swedish is a bit rusty, but overall you enjoyed your stay and we certainly look forward to seeing you again on your next trip to NYC.

Take care and safe travels.

Omdömet skrevs 1 oktober 2017 från mobil enhet

I förhållande till priset var hotellet riktigt bra. Välstädade fina rum, sköna sängar och gudomliga kuddar. De enda nackdelarna jag kan finna var att våningsplanets ismaskin var alldeles utanför vår dörr och det hördes när det skramlade och surrade i den samt att en av våningsplanets städerskor verkade ha ett mycket hett temperament. Det hände att man väcktes vid 7 tiden på morgonen av en ilsken kvinnoröst som skrek på spanska. Sedan kunde det vara rätt lång väntan på hissen. 3 hissar på 50 våningsplan är troligen för få, i synnerhet då en av hissarna ofta verkade användas som servicehiss för personalen.

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack 982elisabeths
Greg R, General Manager på Holiday Inn Manhattan-Financial District, an IHG Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 oktober 2017

Greetings Elisabeth S,

Thank you for staying with us. We were happy to have you here and hope to see you again. Take care and safe travels.

General Manager