“Expensive, but very good quality of the meat!”
Omdöme om Benjamin Steakhouse

Benjamin Steakhouse
Boka med OpenTable
Benjamin Steakhouse har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 494 av 15 870 Restauranger i New York
Kök: Steakhouse
Bra för: Större grupper, Lokal mat, Romantiska möten, Affärsmöten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Frukost, Middag, Bokningar
Område: Midtown
Omdömet skrevs 1 maj 2018

Jag och min sambo besökte restaurangen en fredagskväll. Man gör nog bäst i att boka som vi hade gjort, för det blev snabbt fullt. Ganska hög ljudnivå i lokalen, så det var emellanåt svårt att höra varandra över bordet. Vi beställde kanadensiskt, knaperstekt bacon till förrätt och fick in varsin rejäl bit knaprigt bacon som mättade otroligt. Därefter åt sambon en T-bonesteak som måste vägt närmare ett halv kilo. Han fick kämpa för att få ner den! Jag åt grillad, norsk lax med stekt potatis, som också smakade mycket gott. Sambon drack en öl och jag drack vatten. För detta betalade vi drygt 1600:- svenska. Dyrt, men rejält tilltagna portioner och mycket god mat!

På minussidan:
* Kan vara svårt att få plats på ett spontanbesök om man har otur.
* Hög ljudnivå!
* Dricksen brukar ligga på 10-15% i USA, men på vårt kvitto hade restaurangpersonalen själv kryssat i att 30% dricks var en lämplig dricksnivå. Det fanns även en ruta för 25% och en för 35%! Detta upplevde vi som både märkligt och extremt dyrt, med tanke på att den service vi fick var att hälla upp vår dricka och ställa fram våra tallrikar. Inte riktigt proportioneligt.

På plussidan:
* Mycket god mat, med rejäla portioner.
* Serviceminded personal.

Tack Cornelia K
BenjaminPrelvukaj, Owner på Benjamin Steakhouse, svarade på det här omdömetSvarade 2 maj 2018

We're happy to hear that you and your partner had a great dining experience, Cornelia! We appreciate your patronage, thank you for taking the time to rate and review us, and we hope to serve you again soon!

Omdömet skrevs 17 februari 2018

Väldigt hög ljudnivå och maten var på sin höjd ok. Jag åt en New York Stripsteak som var god men priset motsvarade inte kvalitén.

Tack Frans P
BenjaminPrelvukaj, Owner på Benjamin Steakhouse, svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2018

First and foremost, Frans, we want to thank you for your patronage and for taking the time to share the details of your experience. That said, we’re disappointed to hear that the noise level was higher than expected and that your dining experience that did not live up to the standards you had when you walked through our doors. We take your feedback very seriously and do hope you’ll give us another opportunity to wow you in the future!

Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Vi kom rätt sent till restaurangen och hade bokat vilket var bra för det var riktigt fullt trots att det var en torsdag och sent på kvällen. Vi beställde New York steak och med tillbehöret sparris stekt i vitlök. Det var så galet gott! Det blev alldeles tyst kring bordet trots att vi brukar tala mycket kring middagsbordet. Servicen var riktigt bra men om det var något som drog ner så är det ändå det höga priset. Rekommenderas varmt ändå och jag kommer definitivt återvända!

Tack 901niklasf
BenjaminPrelvukaj, Owner på Benjamin Steakhouse, svarade på det här omdömetSvarade 7 februari 2018

We're happy to hear that you had an enjoyable dining experience, Niklas! We appreciate your patronage, thank you for taking the time to rate and review us, and we hope to serve you again soon!

Omdömet skrevs 3 februari 2018 från mobil enhet

Återigen en rekommenderad resturang med kött inriktning, och vilken resturang det var. Man möts av tavlor med kändisar i massor som besökt restaurangen för att sen komma in i själva restaurangen, en stor öppen spis välkomnar och hovmästaren placerar dig vid bordet. En bra meny och fantastisk vinlista, valet föll på en entrecote , och vilken köttbit det var. Stekt absolut perfekt, kryddning superb.
Så, sammanfattningsvis kan jag säga att är det nån gång man ska unna sig så är det här.

Tack lundholmhakan

We're happy to hear that you had a great dining experience! We appreciate your patronage, thank you for taking the time to rate and review us, and we hope to serve you again soon!

Omdömet skrevs 5 april 2016

Utsökt god och vällagad mat i stora portioner. Perfekt och trevlig service. Kan verkligen rekomenderas.

Tack MudandDust
Benjamin P, Owner på Benjamin Steakhouse, svarade på det här omdömetSvarade 6 april 2016

Good morning Mudanddust,

It was a pleasure to have you dine with us. We look forward to seeing you soon!

Resenärer som tittade på Benjamin Steakhouse tittade också på

Besökt Benjamin Steakhouse? Berätta vad du tyckte!