2 457 kr
Algotels
travelup.com
2 423 kr
Omdömet skrevs 25 februari 2019

Hotellet ligger väldigt bra men personalen är inte trevlig man känner sig inte välkommen. Vi beställde detta hotell för det ingick executive lounge och vi har stor erfarenhet av lounge på många hotel runt omkring i världen. men den här loungen var inte bra, det saknades dryck, kakor hela tiden. vi sa till om detta och de lovade att detta kommer att lösas inom kort men det löstes inte alls under hela vistelsen, vi var där ändå i 5 dagar hur svårt är det att få fram coca cola och kakor som skulle ingå i loungen.

Datum för vistelsen: februari 2019
Omdömen sammanställs i samarbete med Hilton Hotels & Resorts
Tack 521mikaelb
Omdömet skrevs 17 maj 2018 från mobil enhet

Vi har varit i New York många gånger och har bott på Hilton Midtown vid de flesta besöken. Det är ett ganska charmlöst hotell, men ligger utmärkt vid 6:e Avenyn och har nära till både Central Park och Times Square. Att bo på hotell i NY är dyrt och detta är inget undantag. Rummen är fräscha och badrummen nyligen renoverade.
Det finns en frukostrestaurang (48US$/person) och en Gör-din-egen-måltid-shop, där du kan köpa mat (sallader, burritos etc) och äta bredvid restaurangen.
Hotellet har en stor konferensvåning, träningsanläggning och två barer, där man både kan dricka något och beställa en lätt måltid.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack 5lenas
Omdömet skrevs 2 november 2017

Bra läge, personalen hade helt ignorerat att vi var 5 som skulle sova i ett rum, efter att ha rest med 3 barn i 17 timmar för att komma fram så dröjde det 2 timmar och 5 samtal med "kundservice" innan vi fick sovplatser till alla. Rummet var listat som max 6 personer, vi hade bokat för 5, men det fanns bara sovplatser för 2.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Omdömen sammanställs i samarbete med Hilton Hotels & Resorts
Tack 540fredrikd
Omdömet skrevs 19 april 2017

Rekommenderar absolut Hilton Midtown, det är ett helt vanligt Hilton hotell, inga överraskningar men det ligger bra till och det är helt ok rum till hyfsade priser. Generellt sett föredrar jag att bo mer söderut på Manhattan men vill man bo i området är det ett bra hotell.

Datum för vistelsen: maj 2016
Tack Erik_Henriksson
Omdömet skrevs 28 augusti 2016 från mobil enhet

Bodde en vecka i ett 2queen executive rum på 28 våningen. Första minuset var att någonstans i bokningen (?) försvann vår frukost och tillgång till executive loungen.
Hotellets frukost kostar då för 2 personer 45$*2 plus dricks ~ nästan 100$.
Man käkar med andra ord ej frukost på hotellet utan på diverse "diners" runt hörnet. Ej heller fritt Wi-Fi på rummen, vill man ha det så ytterligare ca 20$\dygn..
Bra saker då, sängarna sköna, personalen som var väldigt service minded. Behövde man hjälp med något så gick det blixt snabbt, tex boka biljetter (i vårt fall musikal).
Tipset blir att ska man bo här se till att alla "tillbehör" är bokat klart innan man anländer

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack koxarn