“Värt pengarna”
Omdöme om Buddakan

Buddakan
Boka med OpenTable
Buddakan har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 61 av 14 031 Restauranger i New York
Kök: Asiatiskt
Bra för: Större grupper, Särskilda tillfällen, Romantiska möten, Barhäng
Middagsalternativ: Lunch, Middag, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Chelsea

Fantastiskt bra mat i väldigt härlig miljö! Mycket bra service! Priserna ändå rimliga för det man får. Vi åt Dim-sun för två till förrätt, skaldjur och nudlar till varmrätt ( generösa portioner!) delade på en efterrätt och drack 1 flaska vin. Det gick på ca 2000 SEK inkl dricks.

Tack Moa F

Detta var mitt andra besök och med ett bra minne från det första då allt var helt perfekt med service, mat och prisvärt så gjorde jag ett återbesök. Stället är supertrendig och maten håller hög klass. Men den här gången glömde man bort oss och vi fick vänta orimligt länge på vårt bord trots påtryckningar och då tänker man att servisen kommer att väga upp det men inte, bordet var inte ens uppdukat och allt tog väldigt lång tid. Men så kom maten och den rätade upp "det sjunkande skeppet" Maten var fantastisk och vi gick där ifrån mätta och lyckliga även om jag kan tycka att priserna dragit iväg. Kanske gör jag ett återbesök men det finns så många bra restauranger i New York som jag ännu inte besökt så det kanske blir på någon annans önskemål som jag kommer tillbaka inom de närmaste besöken i NY. Ps blev ett par andra besök under min vistelse september 2017.

Tack Roger I
Omdömet skrevs september 7 2017 från mobil enhet

God mat med goda smaker och en trevlig servitör vid vårt bord. Däremot var det mycket under kvällen som inte var så bra. När vi kom blev erbjudna att ta en fördrink i baren innan vårt bord var färdigt vilket vi gjorde. Det konstiga var att de nästintill krävde att vi skulle betala våra drinkar innan vi gick och satte oss vid bordet. Då hade vi precis fått in drinkarna när bordet blev klart så vi fick sitta kvar i baren för att vänta på någon som kunde ta vår betalning. På notan var dricksen redan i fylld till 0.08 dollar vilket jag tyckte var mycket märkligt. Fanns inte utrymme att fylla i någon egen dricks så jag signerade bara och så gick vi till vårt bord. Ca 5 minuter senare kommer servitrisen från baren och säger att det gamla kvittot hade försvunnit (hennes chef hade slängt det) och att jag var tvungen att signera kvittot en gång till. Då är det dock tomt på raderna för dricks och total summa. Vilket gav oss intrycket att hon ljög för oss för att få dricks. Hade verkligen uppskattat om hon varit ärlig.

När vi sedan beställde mat sa vi tydligt att två i sällskapet var vegetarianer och att en var allergisk mot kyckling. När maten sedan kommer in ligger en av rätterna som vegetarianerna beställt i kycklingspad (!) samt att en av rätterna som vi uttryckligen bett att få utan kyckling innehållandes kyckling. Och detta är inget som kompenseras förrän vi ber om det.

Sedan plockas maten undan medan vi fortfarande äter och när det frågat om vi vill ha dessert eller kaffe och vi svarat nej tar det ca 3 minuter innan nån har slängt fram notan på bordet (som vi inte bett om än) trots att vi har dryck kvar i glasen.

Ger restaurangen tre stjärnor för maten men det är det enda. Skulle aldrig gå tillbaka hit eller rekommendera någon annan att gå hit.

Tack Mikaela E
Omdömet skrevs augusti 30 2017

Hade fått tips från flera håll om Buddakan innan vi åkte till NY så vi bokade bord redan i Sverige. Hade läst att det var svårt att se entrén och det stämde, det är bara en enkel dörr och knappt ett fönster in mot lokalen så man måste veta var det ligger. När man kommer får man checka in och blir hänvisad till baren och sedan kommer en servitör och hämtar en. Vi tog varsin drink i baren och dom var väldigt goda! Vi blev visade till vårt bord som var i den stora matsalen (känns igen från Sex and the city). Ljudnivån är hög så det är inte ett ställe för en intim och mysig middag. Vi valde att äta dim sum till förrätt och det var mycket bra! Vi valde varsin huvudrätt och dessa var bra men de serveras med väldigt lite tillbehör så det får man välja till. All mat vi åt var väldigt god och väl tillagad och även om det blev en dyr middag så var det värt det.

Tack Ellen F
Omdömet skrevs augusti 14 2017 från mobil enhet

Inte billigt men väldigt god asiatisk mat. Nudlarna med svamp, mumma! Härlig och cool (rätt högljudd) lokal. Gå hit är tipset. New Yorks svar på Miss Voon, förresten.

Tack Sanoj84

Resenärer som tittade på Buddakan tittade också på

Besökt Buddakan? Berätta vad du tyckte!