“Inte två stjärnor”
Omdöme om The Modern

The Modern
Boka med OpenTable
The Modern har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 26 av 14 719 Restauranger i New York
Bra för: Barhäng
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Lunch, Frukost, Bokningar
Område: Midtown
Omdömet skrevs 10 maj 2016 från mobil enhet

Goda och välsmakande rätter om än relativt små, speciellt med tanke på att det inte serverades några mellanrätter vilket man vanligtvis får på en stjärnkrog. För oss var det gott men motsvarade inte den klass som en Michelinkrog med det betyget har. Serveringen var bra men inte toppklass.

Tack HelenTennander

Omdömet skrevs 5 maj 2016 från mobil enhet

Svårt att hitta adekvata ord för att beskriva maten, stämningen och service. Kan utan överdrift och blygsel beskriva mig själv som både van och kritisk. Med det sagt vågar jag säga att den middag jag fått ikväll överträffar allt jag upplevt i fråga om kvalitet. Det spelar ingen roll vilken aspekt på en måltid jag väljer när allt når toppnivå. Kan bara buga och hoppas på ett snart återbesök.
Ödmjuk
Olle Rex

Tack Olle0530
Omdömet skrevs 15 maj 2015 från mobil enhet

En riktigt trevlig och avspänd miljö för en god och vällagad lunch. Hög kvalitet på maten. Personalen i baren omhändertagande. En lunch här i kombination med ett besök på MoMas kan aldrig bli fel.

Tack Ingrid J
Omdömet skrevs 8 maj 2015 från mobil enhet

Det är alltid värt en lunch i den fina baren vid MOMA-besök. Vi sitter gärna vid bardisken och får utmärkt betjäning av den trevliga personalen. Det är hög klass på maten. Till förrätt åt vi Crab Fritters resp Steak Tartare. Bägge rätterna var utsökta. På servitörens förslag delade vi på en varmrätt, Branzino, som var helt ok. Vinlistan har ett bra utbud, även vid beställning glasvis.

Tack Jan J
Omdömet skrevs 15 december 2011

Vi stannade på lunch, ren improvisation.
Stället är för kostymnissar, med tillhörande priser.
Vilken mat!!
Pytteportioner, men sagolikt smakrikt.
Vi tog anden med päron som tillhörde deras mest avancerade rätter.
Den lämnades oss inte besviken.
Får ni chansen, pröva den.

1  Tack danTrysil

Resenärer som tittade på The Modern tittade också på

Besökt The Modern? Berätta vad du tyckte!