“Ta gärna en öl, men ät inte här!”

McGee's Pub & Restaurant
Rankad som nr 1 979 av 14 820 Restauranger i New York
Kök: Pub
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Midtown
Omdömet skrevs 17 november 2016

Puben låg när vår bostad och vi behövde äta.
Ölet var det inget fel på, men frugans vin som endast serveras glasvis, var bedrövligt.
Fanns ingen vinlista, så det var bara att acceptera det som erbjöds.
Vi beställde fish an chips resp Sheppards Paj.
Fisken hade kocken troligen glömt i fritösen, för paneringen var nästan ogenomtränglig, men fisken var bra.
Pajen var en rand med potatismos och en skopa köttfärssås. Smaklöst och halvljummet.

Tack KarlRoos

Omdömet skrevs 5 november 2016 från mobil enhet

De har full fokus på sin How I met your mother historia. De utgår ifrån att alla turister är ute efter just denna märkliga relationen till TV-serien. Finns inga som helst likheter...

Dricks ska man ge, absolut men att dunka på 20% på notan direkt är inte snyggt. Det är illa nog med procentsatsskola som många restauranger kör på kvittot.

Synd för att servicen är mycket bra och burgarna är helt ok.

Tack Pegmatit
Omdömet skrevs 9 september 2015 från mobil enhet

Vi kikade in eftersom vi var nyfikna hur puben som inspirerar How I met you mother puben såg ut. Det slutade med en god måltid som var mer intressant än puben i sig. Kul att ha sett, men verkligen inte samma som i serien så var medveten om det om ni går dit för att ni är fans. Shepherdspie och löksoppa var gott! Vi blev supermätta.

Tack Eva V
Omdömet skrevs 10 november 2014 från mobil enhet

En pub som de flesta andra om man jämför atmosfären. Gick dit för att jag läst om att det var inspiration för HIMYM, även om man inte märkte jättemycket av det. Men personalen var trevlig och berättade en del om det och maten helt okej.

Tack DanielForssell
Omdömet skrevs 6 maj 2014

Gick hit för att se vart inspirationen till HIMYM kom ifrån. Mysig restaurang och pub, relativ centralt belägen.

• Atmosfär
Tack Sannapannakaffekanna

Resenärer som tittade på McGee's Pub & Restaurant tittade också på

Besökt McGee's Pub & Restaurant? Berätta vad du tyckte!