“Fantastisk upplevelse ”
Omdöme om Daniel

Daniel
Boka med OpenTable
Daniel har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 5 av 14 719 Restauranger i New York
Kök: Franskt
Bra för: Romantiska möten, Affärsmöten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Område: Upper East Side
Omdömet skrevs 5 februari 2017 från mobil enhet

Denna restaurang håller väldigt hög klass gällande maten, men framför allt servicen. Vi beställde deras 4 rätters meny. Man väljer själv vilka rätter man vill äta från meny. Smakerna var väldigt rätt komponerat och snygga upplägg.
Personalen var otroligt trevliga och förklarade menyn om man hade nått man inte förstod.
Gillar man god mat och vill ha en upplevelse så kan jag starkt rekommendera detta.
Och om ni firar något så säg det till personalen innan.
Vi fick smaka alla desserter från menyn när vi firade två 30åringar.

Tack freddenilssonpite

Omdömet skrevs 27 december 2013

Fransk mat.
Miljön fin men med många bord. Några av borden är för små med inte alltför bekväma stolar och för mycket spring runt ryggen av servitörerna. Ganska tätt mellan borden. Vi lyckade byta till mycket bättre och större bord in mot väggen med en mycket bekväma soffa. Belysningen är ganska dunkel. Ingen besvärande air-condition. Vacker dukning och silverbestick.
Servicen korrekt i timing, med någon smärre miss bara. Servitörerna åt det lite stresade opersonliga hållet, med ansträngda leenden men "korrekta" och trevliga hur som helst.
Vi tog in en avsmakningsmeny men bytte lamm mot kött. Maten väldigt klassiskt, lite "gammeldags" på gränsen till "stagnerad", dvs lite tråkig smakmässigt, trots fina/mycket fina råvaror. Folie gras rätten var klart smaklös och underkändes. Tai snapper med satsuma mandarin var däremot riktigt god. Scallop rätten var god men scallop var lite gummiaktig, dvs långt ifrån perfekt i konsistensen. Turbot (torsk) ej heller optimal, och lite intetsägandes i smaken, men ganska god ändå. Köttet däremot var riktigt mört och gott. Efterrätterna mycket klassiska i stilen och lite ospännande. Man blev rejält mätt av all mat. Vinförslag mycket goda. Maten motsvarar snarare 2 Michelinstjärnor, (och ej 3 stjärnor som de har nu), som vi uppfattar det. Vi lär inte gå hit fler gånger, med tanke på att det finns några andra klart bättre restauranger i New York.
Rekommenderas inte i första hand.

Tack qwertyStockholm
Omdömet skrevs 13 oktober 2013

Om man har tre stjärnor så får man leva med exceptionellt höga förväntningar, och de tycker jag inte riktigt att Daniel lever upp till. Det är några småsaker som stör helhetsbilden, som känslan för portionsstorlekar (FEM stora vita sparrisar som förrätt och löjliga mängder sötsaker tillsammans med desserten), att servicen är lite fumlig och inte riktigt sådär 100%-igt uppmärksam och att vi fick ett bord rakt under en spotlight som gjorde att det blev varmt.

Men visst - det är en löjligt bra restaurang och går man hit utan några förväntningar så blir man mycket nöjd.

Otroligt avspänd atmosfär, alla tar inte så hårt på dresscoden, och ganska högljutt sorl i restaurangen.

1  Tack MrHannity
Omdömet skrevs 2 januari 2013

Trevlig restaurang med tre stjärnor. Vi åt tre rätters meny som måste anses som extremt prisvärd. Maten var mycket bra, inte extremt bra. Servicen och personaltätheten är enormt imponerande. Toaletterna var dock inte rengjorda och ofräscha.

1  Tack Anders666
Omdömet skrevs 2 september 2012

Vi var här när min mamma fyllde 60 år. Restaurangen var lagom lyxig, maten var som förväntad god. Vi åt en 3-rättersmeny, Anka resp. soppa till förrätt och biff till varmrätt. Helhetsintrycket var kanon, servicen var nog det som gjorde att restaurangen kändes extra lyxig.

Tack Tapiren85

Resenärer som tittade på Daniel tittade också på

Besökt Daniel? Berätta vad du tyckte!