“Bättre blir det inte”

Bra för: Romantiska möten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Frukost, Lunch, Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Midtown
Omdömet skrevs 25 november 2017 från mobil enhet

Den överlägset bästa måltiden jag någonsin ätit. Fantastisk mat, lokal, service. Blir inte bättre. Å andra sidan den dyraste måltiden jag ätit.

Tack Masken46

Omdömet skrevs 19 juli 2017

Om du letar efter en extraordinär upplevelse så skall du definitivt boka bord här. Det är inte billigt, men väldigt bra. Mycket bra mat, exceptionellt bra service i väldigt trevlig miljö. Man har även ett, enligt den som valde det, mycket bra vegatariskt alterativ på avsmakningsmenyn. Ovanstående i kombination med en bra vinlista gör att restaurangen kvalificerar som som ett av huvudmålen för en resa till NY.

1  Tack K_Thomas_G
Omdömet skrevs 15 januari 2017

I ett köpcentra, Columbus circle, på andra våningen bakom en dörr öppnar sig en smaksensation till restaurang. Har varit på några av topp tio restaurangerna i världen inklusive Noma. Per Se var absolut topp. Vårt sällskap om sex personer åt en 18 rätters avsmakningsmeny med tillhörande vinpaket. En smakupplevelse långt över förväntan och inget man tror man skall få uppleva. Fäviken var av samma smakupplevelse, men har ju ett helt anna läge. Brukar aldrig ta vinpaket, men det Per Se satt ihop var en överraskning i vinupplevelse. Viner från distrikt vårt sällskap som frankofila sällan/aldrig dricker. Allt var bara topp!

1  Tack svantet2016
Omdömet skrevs 15 februari 2016 från mobil enhet

Hade en fantastisk middag på PerSe. Utsikten var toppen. Maten var fantastisk och servicen var utmärkt! Förstår att det kan vara svårt att få bord på denna restaurang. Rekommenderas starkt

Tack Josefina B
Omdömet skrevs 27 april 2015

Jag förstår varför denna underbara restaurang har förtjänat sina 3 stjärnor. Smakerna är inte bara rena utan man får en upplevelse utöver det vanliga. Thomas Keller har verkligen lyckats med konceptet med bra produkter från hela världens hörn kombinerat med underbara måltider. Det enda som man kan kommentera som lite negativ är att serverings personalen var inte synkade alla gånger vilket kom som en förvåning med tanke på prislappen samt sitt rykte.
Vill man göra något speciellt och bara flyga bort i matensvärld ska man verkligen besöka denna restaurang.

Tack Anna-Karin B

Resenärer som tittade på Per Se tittade också på

Besökt Per Se? Berätta vad du tyckte!