“Väldigt hög kvalite på allt”
Omdöme om Per Se

Per Se
Boka med OpenTable
Per Se har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 6 av 14 199 Restauranger i New York
Bra för: Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Frukost, Middag, Bokningar
Område: Midtown
Omdömet skrevs juli 19 2017

Om du letar efter en extraordinär upplevelse så skall du definitivt boka bord här. Det är inte billigt, men väldigt bra. Mycket bra mat, exceptionellt bra service i väldigt trevlig miljö. Man har även ett, enligt den som valde det, mycket bra vegatariskt alterativ på avsmakningsmenyn. Ovanstående i kombination med en bra vinlista gör att restaurangen kvalificerar som som ett av huvudmålen för en resa till NY.

1  Tack K_Thomas_G

Omdömet skrevs januari 15 2017

I ett köpcentra, Columbus circle, på andra våningen bakom en dörr öppnar sig en smaksensation till restaurang. Har varit på några av topp tio restaurangerna i världen inklusive Noma. Per Se var absolut topp. Vårt sällskap om sex personer åt en 18 rätters avsmakningsmeny med tillhörande vinpaket. En smakupplevelse långt över förväntan och inget man tror man skall få uppleva. Fäviken var av samma smakupplevelse, men har ju ett helt anna läge. Brukar aldrig ta vinpaket, men det Per Se satt ihop var en överraskning i vinupplevelse. Viner från distrikt vårt sällskap som frankofila sällan/aldrig dricker. Allt var bara topp!

1  Tack Svante T
Omdömet skrevs februari 15 2016 från mobil enhet

Hade en fantastisk middag på PerSe. Utsikten var toppen. Maten var fantastisk och servicen var utmärkt! Förstår att det kan vara svårt att få bord på denna restaurang. Rekommenderas starkt

Tack Josefina B
Omdömet skrevs april 27 2015

Jag förstår varför denna underbara restaurang har förtjänat sina 3 stjärnor. Smakerna är inte bara rena utan man får en upplevelse utöver det vanliga. Thomas Keller har verkligen lyckats med konceptet med bra produkter från hela världens hörn kombinerat med underbara måltider. Det enda som man kan kommentera som lite negativ är att serverings personalen var inte synkade alla gånger vilket kom som en förvåning med tanke på prislappen samt sitt rykte.
Vill man göra något speciellt och bara flyga bort i matensvärld ska man verkligen besöka denna restaurang.

Tack Anna-Karin B
Omdömet skrevs april 6 2015 från mobil enhet

Jag och min fru besökte denna underbara resturang
Vi fick ett fantastiskt bord vilket alla borden verkade vara hade en härlig utsikt över central park.
Servicen var absolut 100 % helt fantastisk,vår kypare hade lite humor vilket behövs på ett sådant ställe.
Vinerna som vi drack vad mycket väl komponerade till maten.
Alla flaskor var på en halv liter vilket var väldigt lagom för två personer.
Maten var till stora delar helt fantastisk,självklart kan det var någon rätt som inte faller en i smaken ,men maten smakade gott var väldigt väl presenterad både muntligt och på tallriken.
Måltiden avslutades med ett inferno av fantastiska desserter .
Detta är vår absolut godaste måltid någonsin
Den blir svårslagen
Är det någon resturang jag kan rekommendera så är det denna.
Men DU ta med stora plånboken
För smakar det så kostar det.

3  Tack Mno4

Resenärer som tittade på Per Se tittade också på

Besökt Per Se? Berätta vad du tyckte!