Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Ginger726
Uddevalla, Sverige

Centalt läge

5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 21 mars 2023
Hotellets favoritomdöme
Positivt: Det bästa med hotellet är dess centrala läge. Mer centralt kan det knappast bli. Cirka 10 min promenad till Times Square, och 5 min promenad till Macy´s.
Rent och fräscht. Trevlig och hjälpsam personal. Förhållandevis litet hotell.

Kunde varit bättre: Frukosten. Vi åt frukost en morgon, sedan köpte vi mycket trevligare frukost på stan istället.
Rummens storlek. Ganska små rum, men så är det ju ofta i storstäder.
Datum för vistelsen: oktober 2022
3,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorService
4,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
Guest Relations Manager, General ManagerBest Western Premier Herald Square, svarade på det här omdömet
Svarade 23 mars 2023
Dear Ginger726,

Thank you so much for your kind words. I’m so pleased that you found us a clean and pleasant place to stay and that our location and breakfast were to your liking. We take real pride in this hotel and in serving guests like you, and I’m extremely happy that you had such a pleasant stay. We look forward to having you with us again soon.
2 207 kr
1.6 km från Best Western Premier Herald Square
Rumsservice
Visa fler hotell i New York
Omdömet skrevs 16 augusti 2022 från mobil enhet

Bokade efter goda recensioner här, men blev en besvikelse. Världens mest anonyma hotellentré, kändes mer som att man gick in bakvägen än genom en huvudentré. Vid incheckning fick vi veta att housekeeping var ”limited”, det vill säga vi var tvugna att be om det när vi ville ha istället för att det skedde automatiskt. Det tycker jag är dåligt när städning ska ingå. Dock var det inga problem när vi väl beställde städning.

Hotellrummet var väldigt litet. Det var svårt att hitta någonstans att öppna sin resväska. Det kunde ha funnits krokar på väggarna att hänga sin jacka på. Våra gardiner var alldeles trasiga och lakanen var slitna. Själva täcket låg löst mellan vanliga lakan och vårt var fläckigt. Klockans display var trasig. Tvålbarer istället för duschcreme och pappmuggar istället för glas gav en billig känsla. Värst var att det var väldigt lyhört mellan rummen och korridoren. Vi hade otur att bo vägg i vägg med en kvinna som pratade högljutt hela dagarna och nätterna (vi undrar om hon ens var ute någon gång) och det var svårt att sova. Ta med öronproppar!

Positivt var i alla fall läget. För den som är i NY första gången så är det nära till många sevärdheter. Det är även en kortare promenad till Penn Station om man vill åka kollektivtrafik till flygplatserna. Personalen var trevliga och hjälpsamma. Sängarna var väldigt sköna.

Det har blivit dyrt att bo och leva i NY och vi tyckte detta verkade vara ett prisvärt hotell. Men tyvärr var det lite av en besvikelse och jag har ingen lust att bo här igen.

Datum för vistelsen: augusti 2022
Tack kimkeeper
Guest Relations Manager, General Manager på Best Western Premier Herald Square, svarade på det här omdömetSvarade 17 augusti 2022

Dear kimkeeper,

Thank you for your comprehensive review detailing your recent stay with us. We are very disappointed to learn of your experience at our hotel, and we apologize for the many issues that you encountered.

It is our goal to make sure each guest enjoys a welcoming and comfortable experience, and it saddens us to hear that your time with us did not meet your expectations or our standards. We apologize for the issue you encountered with the service you received, and we will address your concerns with our team. It would be wonderful to see you again so we can make sure you enjoy the excellent visit you deserve.

Sincerely,

Mustafah.H. Syed
VP of Operations
Best western Premier Herald Square

Omdömet skrevs 3 mars 2020 från mobil enhet

Fräscht hotell, helt och rent för en anständig peng. Receptionen är förhållandevis liten, vilket inte spelade någon roll för mig. Genomgående trevlig och mycket tillmötesgående personal. Stämningen på hotell kan närmast liknas vid familjär.
Rummen är lagom stora och mitt rum var hela tiden exemplariskt välstädat. Den obligatoriska N.Y.-heltäckningsmattan kändes inte gammal och sunkig. Något de annars rätt så ofta gör.
Frukosten var tämligen enkel, men tillräcklig. Kostade 10 USD i tillägg.

Jag upplevde hotellets läge på 36:e gatan som lugnt. Jag stördes aldrig nattetid av trafikens ljud. För övrigt vad gäller hotellets läge så är det centralt.

Datum för vistelsen: februari 2020
Restyp: Reste i arbetet
2  Tack tomasj650
Omdömet skrevs 28 december 2019

Vi bokade detta hotell för en vecka i new york över julen. Läget är helt perfekt med kort gångavstånd till bland annat Herald square, times square och penn station med bra tunnelbane förbindelser. 2 stora sängar i rummet fungerade utmärkt för 3 personer. Det var kanske lite trångt i rummet för 3 personer men det funkade ok. Det var väldigt tyst och skönt på rummet och inga störande ljud utifrån eller från andra rum. Sängarna var bekväma. Lite mindre hotell med utmärkt, trevlig och personlig service. Rent och snyggt. Frukosten var bra och hade det som behövdes. Vi åt frukost ganska tidigt, runt 7:30 på morgonen och då var det inga problem att få bord direkt. Frukostpersonalen var väldigt trevliga.
Taxi till flygplatsen ordnade receptionen och då fick man en betydligt bättre och fräschare bil än de gula taxibilarna men till samma pris.
Kan verkligen rekommendera detta hotellet!

Datum för vistelsen: december 2019
3  Tack 925larsn
Omdömet skrevs 19 oktober 2019

Har bott här två gånger om året i flera år och aldrig blivit besviken. Ibland har jag jobbat, ibland bara haft semester några dagar. Läget är perfekt mellan 5:e och 6:e, wifi fungerar direkt, det är rent och snyggt, personalen är trevlig och i dyra New York är priset överkomligt. Redan bokad för några dagar i vår.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
1  Tack Anders B
Omdömet skrevs 28 maj 2019

Vi stortrivdes på vårt hotell. Rummet var i och för sig litet men väl möblerat. Sängarna var mycket bekväma. Badrummet var väl utrustat. Vi hade fri tillgång på kaffe/te och dricksvatten. Det fanns att hämta i receptionen dygnet runt. Läget var perfekt för oss, centralt men lugnt. Vi bodde på elfte våningen och stördes inte av trafik, Frukosten var ok, det som saknades var pålägg t.ex ost, i gengäld fanns mycket annat.
Bra omhändertagande av väskorna som vi fick förvarade från utcheckningen till vi skulle åka. De förvarades i ett låst rum och lämnades ut mot kvittot vi fick när vi lämnade väskorna.

Datum för vistelsen: maj 2019
1  Tack Gulindberg