Omdömet skrevs 9 februari 2018

Jag gillar hotell med takbarer. För det mesta. På POD 39 fick jag ett hat som nästan gjorde mig lite illamående.

Om jag skall bo flera nätter på samma ställe och jag varje dag får stå 10-15 minuter och vänta på att åka hiss när en ledig hiss till takbaren står oanvänd så börjar mitt tålamod tryta. Det här var det som gjorde att hotellet tappade ett poäng för mig. Det hade kunnat vara utmärkt.

Annars. Små effektiva rum. Bra Wifi. Lätt att hitta. Nära till mycket.

Medelåldern är 25-30, så har du som jag passerat 40 så känner man sig som en pensionär ibland. En mix mellan nördar, hipsters, instagrammare och förälskade par tycks välja det här hotellet.

Första natten gick brandlarmet och det var mindre kul att bo högt upp. Brandkåren kom snabbt och ryktet gick det var en joint som låg bakom. Personalen var duktiga och tydliga och evakueringen gick smärtfritt.

Hade takbars hissen kunnat användas av oss hotellgäster med hade jag lätt återkommit. Nu är jag lite småsur. Dessvärre.

Rumstips: Ju högre upp ju bättre utsikt.
Datum för vistelsen: augusti 2017
  • Restyp: Reste ensam
1  Tack Niklas J
Omdömet skrevs 7 oktober 2017 från mobil enhet

Läget är grymt med nära till typ allt Midtown Manhattan. Fräscht rum. Två nackdelar med rummet: glasdörr/vägg till badrummet så det är bra om de som delar rum känner varandra väl. Det andra var gemensamt täcke, (Vi hade queensize säng) och vi "slogs" om täcket.

Trevlig personal, bra info om sevärdheter och vägbeskrivningar.

Utsikten från hotellets takterass med tillhörande bar är värt ett besök bara den!

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack Anna W
Omdömet skrevs 23 augusti 2017 från mobil enhet

Bra läge, städat och bra rum, bra restauranger och matbutiker i området. Finns en citybike station precis utanför hotellet. Lite lyhört ut i korridoren men inget som stör mig iallafall och lite sega hissar ibland annars väldigt bra hotell.

Datum för vistelsen: augusti 2017
Restyp: Reste ensam
Tack Erik U
Tim L, Front Office Manager på Pod 39 Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 28 augusti 2017

Hallå Erik U

Tack så mycket för att du har valt att stanna hos oss nyligen. Vi hoppas att du väljer att stanna hos oss nästa gång du letar efter ett annat New York City-äventyr.

Skål
Timothy Lau
tim.l@thepodhotel39.com

Omdömet skrevs 4 juni 2017 från mobil enhet

Bra hotell men mycket små rum. Passade dock oss som inte var på rummet så mycket.
Bra: rummen var rena och städningen bra. Vi hade våningssängar och varje säng hade en tv. Läget var perfekt,ca 5 min att gå till grand central. Roof top var mycket fint. En bit från hotellet finns en restaurang som serverar frukost. Riktigt bra.

Dåligt: som sagt rummen mycket små. Man fick precis plats med två stora resväskor. Så reser ni med barn så måste vagnen kunna fällas ihop. Dörren in till toan är av frostat glas, en skjutdörr. Så inget för de som vill vara privata då det den inte stängs ordentligt.
Personalen kunde vara lite trevligare,brukar inte bry mig så mycket men här märktes det. Rooftop baren var mysig men inte mycket att välja mellan att dricka. Tråååångt.

Men kan tänka mig att bo här igen för att det är rent och nära till mycket.

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack millis82
Omdömet skrevs 3 mars 2017

Hotellets läge är nog så bra som man kan förvänta sig i den prisklassen!
Rummen är ju verkligen så små som det framgår men de har rätt smart förvaring under sängen så att även två stora ryggsäckar får plats bra där!

Sedan är det lyhört men det är ju lite standard i USA enligt mina upplevelser.

De två stora negativa sakerna är framförallt toaletten... Är man två eller fler i rummet så gäller de att man inte är blyg för dörrarna ger ingen enskildhet! Jag är 195cm lång och kunde med lätthet se personen som satt på toa om jag stod i rummet.... Även alla ljud kom ut då det inte är tättslutande dörrar utan glasskjutdörrar...

Den andra stora negativa är ACn/heatern, den låter väldigt mycket och ger ett fruktansvärt drag oavsett om den ger värme eller kyla.

Så för att sammanfatta, inget speciellt men i sin prisklass i New York är de nog väldigt bra...

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Christoffer H