Omdömet skrevs 7 oktober 2017 från mobil enhet

Läget är grymt med nära till typ allt Midtown Manhattan. Fräscht rum. Två nackdelar med rummet: glasdörr/vägg till badrummet så det är bra om de som delar rum känner varandra väl. Det andra var gemensamt täcke, (Vi hade queensize säng) och vi "slogs" om täcket.

Trevlig personal, bra info om sevärdheter och vägbeskrivningar.

Utsikten från hotellets takterass med tillhörande bar är värt ett besök bara den!

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack Anna W
Omdömet skrevs 23 augusti 2017 från mobil enhet

Bra läge, städat och bra rum, bra restauranger och matbutiker i området. Finns en citybike station precis utanför hotellet. Lite lyhört ut i korridoren men inget som stör mig iallafall och lite sega hissar ibland annars väldigt bra hotell.

Datum för vistelsen: augusti 2017
Restyp: Reste ensam
Tack Erik U
Tim L, Front Office Manager på Pod 39 Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 28 augusti 2017

Hallå Erik U

Tack så mycket för att du har valt att stanna hos oss nyligen. Vi hoppas att du väljer att stanna hos oss nästa gång du letar efter ett annat New York City-äventyr.

Skål
Timothy Lau
tim.l@thepodhotel39.com

Omdömet skrevs 4 juni 2017 från mobil enhet

Bra hotell men mycket små rum. Passade dock oss som inte var på rummet så mycket.
Bra: rummen var rena och städningen bra. Vi hade våningssängar och varje säng hade en tv. Läget var perfekt,ca 5 min att gå till grand central. Roof top var mycket fint. En bit från hotellet finns en restaurang som serverar frukost. Riktigt bra.

Dåligt: som sagt rummen mycket små. Man fick precis plats med två stora resväskor. Så reser ni med barn så måste vagnen kunna fällas ihop. Dörren in till toan är av frostat glas, en skjutdörr. Så inget för de som vill vara privata då det den inte stängs ordentligt.
Personalen kunde vara lite trevligare,brukar inte bry mig så mycket men här märktes det. Rooftop baren var mysig men inte mycket att välja mellan att dricka. Tråååångt.

Men kan tänka mig att bo här igen för att det är rent och nära till mycket.

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack millis82
Omdömet skrevs 3 mars 2017

Hotellets läge är nog så bra som man kan förvänta sig i den prisklassen!
Rummen är ju verkligen så små som det framgår men de har rätt smart förvaring under sängen så att även två stora ryggsäckar får plats bra där!

Sedan är det lyhört men det är ju lite standard i USA enligt mina upplevelser.

De två stora negativa sakerna är framförallt toaletten... Är man två eller fler i rummet så gäller de att man inte är blyg för dörrarna ger ingen enskildhet! Jag är 195cm lång och kunde med lätthet se personen som satt på toa om jag stod i rummet.... Även alla ljud kom ut då det inte är tättslutande dörrar utan glasskjutdörrar...

Den andra stora negativa är ACn/heatern, den låter väldigt mycket och ger ett fruktansvärt drag oavsett om den ger värme eller kyla.

Så för att sammanfatta, inget speciellt men i sin prisklass i New York är de nog väldigt bra...

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Christoffer H
Omdömet skrevs 20 februari 2017

Ett modernt billigt hotell i Murray Hill, nära till det mesta. Rummen är så som brukligt mycket små, riktigt små, se upp när ni ska gå på toan på natten, slog jag i fotknölen rejält, men här sover man ju bara, vårt rum var med våningssäng. Kringutrymmen i hotellet mycket bra,trevlig restaurang och bar, ung publik. WI-Fi överallt, USB uttag på rummet. Och som sagt väldigt prisvärt!

Rumstips: Bästa läget, nära till det mesta!
Datum för vistelsen: mars 2016
2  Tack arneanka2015
Tim L, Front Office Manager på Pod 39 Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2017

hello arneanka2015

Tack för din recension på tripadvisor. Våra rum är lite mindre, och jag är så ledsen du skadar din vrist när hon gick på toaletten. Jag hoppas att det inte skadar alltför dåligt! När det gäller vår rummets storlek, är att vårt koncept. Allt på Pod är lite mindre sida. Får jag fråga vilken våningssäng rum gjorde du reservera? Det var vår lilla våningssäng rum eller standard våningssäng rum? Våra normer kan vara din bästa insats för extra bagage och benutrymme du kanske letar efter nästa gång du väljer att bo hos oss. Rummet är lite mer spaceious än våra små våningssängar rum.

Hör av dig nästa gång du är intresserad av att komma, jag ska vara glad att hjälpa till!

Skål
Timothy Lau