Omdömet skrevs 6 september 2017

Mycket bra läge, precis vid Freedom Tower och 9/11 museet.
Tunnelbana precis utanför hotellet. Outlet 21 Century i kvarteret sidanom.
Receptionsområdet och fasad jättefint, rummens utsikt galet bra dock har man glömt att höja statusen på rummen som börjar bli lite väl slitna, rent och fint men det kännsatt rummen behöver en ansiktslyftning, frukosten på hotellet, liten och dyr, vi åt där en gång av fem möjliga. Trevlig lobybar.
Dyrt hotell, du betalar troligtvis för läget. Personalen var mycket tillmötesgående och hjälpsam. Vi var en familj på sjupersoner och tre rum.

• Bodde här: september 2017, reste med familjen
Tack Anders S
MilleniumHiltonHotel, General Manager på Millennium Hilton New York Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 7 september 2017

Dear Anders,
Thank you for your review. Glad you and your family enjoyed Liquid Assets, our lobby bar and found our staff friendly. Thanks for your note on the rooms. We look forward to welcoming you back to the hotel.

Warm regards,

Boris Guerov,

General Manager

Omdömet skrevs 19 april 2017

Gillar Millenium, det är ett helt normalt hotell med N.Y mått mätt och det ligger väldigt bra precis bredvid ground zero. Bra kommunikationer och närheten till fina promenader längs vattnet. Se till att få ett rum lite högre upp och uppgradera gärna så blir det riktigt bra. Helt klart ett bättre alternativ än högre upp mot Central Park. Finns även många bra restauranger i närheten.

Bodde här: september 2016
Tack Erik H
Omdömet skrevs 19 april 2017

Håller med tidigare resenär lite lyxkänsla, en fantastisk utsikt över World Trade Center
och den nya Oculus "fågeln" kvällarna de upplysta höghusen imponerande.
Stort shopping center och även Metro med några steg ut från Hotellet.Flertalet restauranger i närheten mm
Underbar tålmodig personal ,hjälpsamma och vänliga kunning personal .
Finns även upp värmd pool ,välstädat varje dag på rummen ,de fixade vatten kokare för vi hade med oss snabbkaffe själva, annars fanns en jätte fin kaffekokare för två koppar , arbeten pågår runtom vissa tider hör man detta Bor gärna här igen.

Tips för att välja rum: Hörnsvit mot World Trade Center bästa utsikt från vån 10 och uppåt
  • Bodde här: april 2017, reste med familjen
Tack 712yvonne
Omdömet skrevs 6 juni 2016

Detta hotell var mycket trevligt. Rummen var rena och fina. Vi fick ett rum på våning 39. Mycket fin utsikt mot ground zero. Fanns allt på rummet man behövde. Kaffebryggare så man kunde brygga två koppar på en gång. Minibar fanns också. Sköna sängar och gosiga kuddar. Gratis Wi-fi.Frukostbuffén var mycket bra kanske lite dyr. Personalen var trevlig. Kommer vi till NY igen bor jag gärna här igen.

• Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack peppe667
MilleniumHiltonHotel, General Manager på Millennium Hilton New York Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 10 juni 2016

Hello peppe667, thank you for your lovely review. It make me happy to read that you had such a wonderful time in the City and that our hotel was a part of those memories. I look forward to welcoming you back to the hotel. Regards, Jimmy Sarfraz, General Manager

Omdömet skrevs 24 augusti 2015

Jag var (tyvärr) bara här en natt i mitten av augusti. Även om det tog ett tag att få checka ni - lång kö och bara en som jobbade i receptionen - så var det helt klart värt väntan. Jag hade ett rum på 30e våningen med en fantastisk utsikt över ground zero och det nya One World Trade Center. Jag hörde att andra gäster klagade lite på att byggarbetarna på bygget bredvid satte igång att föra oväsen tidigt (vid 05:00) men det är inget som bekommer mig p.g.a. tidsskillnaden :). Rummen var stora (med NYC mått mätt) och rena. Det var också mycket tyst vilket ju var skönt. Att det fanns en bra inomhuspool var också riktigt skönt eftersom det var mycket varmt i NYC.
Läget är bra, lugnt och nära tunnelbanestationer. Ett utmärkt hotell på många sätt! Kan varmt rekommenderas

Tips för att välja rum: Jag hade rum 3007 som hade en fantastisk utsikt och var mycket tyst
  • Bodde här: augusti 2015, reste ensam
1  Tack Niclas B
MilleniumHiltonHotel, Manager på Millennium Hilton New York Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 26 augusti 2015

Hello Niclas,

Thank you for your wonderful review. We’re so glad you enjoyed your stay and the Lower Manhattan neighborhood! Yes, a pool in NYC is always exciting! We have spoken to our Front Office staff about the wait at check-in. Thank you again for your feedback. We hope to see you upon your next (hopefully longer) visit to New York!

Emily Egan
Marketing Manager, Millenium Hilton