Omdömet skrevs 2 februari 2016

Bra hotel, Ligger vid Times Square precis vid en av de stora reklampelare, hotellet är ok man måste ta hiss till receptionen på 7 våningen, fick ett hörn rum på 51 våningen, imorse när jag vaknade hade jag ett läckage på rummet, det fixades snabbt och jag fick mail om detta var de bad om ursäkt för detta samt att de satt in 2000 poäng på mitt konto, väldigt bra kundservice.

• Bodde här: februari 2016, reste i arbetet
Tack Jens H
Omdömet skrevs 2 juni 2015

Jag har tidigare bott på W´s hotell i Europa, och en gång tidigare i NY (fast W vid Lexington) och jag har alltid varit nöjd. Men senaste upplevelsen slutade tyvärr i katastrof. När vi väl kom till hotellet så glömde de fyra personerna, som hjälpte till att öppna dörren från bilen, att nämna att receptionen låg ett par våningar upp. När vi väl kom upp så visade det sig att inget av våra 2 beställda rum var klara. Ingen fara då vi var där precis innan rummen skulle vara tillgängliga. Efter nästan 2 timmar i baren så gick vi återigen upp till receptionen där vi bemöttes arrogant och nonchalant, varpå det visar sig att enbart 1 av våra två rum var klara. För att addera upplevelsen kommer nästa steg, vi bli ombedda att ta oss till vårt rum för att invänta att det andra rummet blir klart. Vi går till väskportiern (fyra stycken killar som står och pratar utan något att göra) och ber om att få våra väskor till rummet, vi får kaxigt till svars att det kommer ta 45 minuter! Inte en chans säger vi, varpå svaret vi får är "men ni kan få era väskor nu på en gång om ni vill", 30 sekunder senare står vi med väskorna i handen som tydligen skulle ta 45 minuter att få till rummet. Sista droppen kommer när vi åker till rummet. Vårt ena rum hade nummer 311 varpå vi såklart tänker att det är på våning 3, men nej, då landar vi i restaurangen där vi stöter på restaurang managern (som vi tidigare fått trevlig kontakt med efter de två timmarna i baren) som säger till oss att vi ska till våning 8:a och frågande undrar om ingen sagt till oss vart vi ska...

Därefter gick vi ner till receptionen och sa att vi struntar i bokningen och hotellet. Vi börjar ringa runt till hotell och 10 minuter senare hade vi en ett rum Carlton-Ritz vid Central Park. Det är mycket möjligt att W Times Square är ett bra hotell, precis som de andra vi bott på, men vi fick aldrig uppleva det...

• Bodde här: maj 2015, reste med familjen
Tack KungBabar
WGuestServicesTeam, Guest Relations Manager på W New York - Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 17 juni 2015

Vi tackar dig för återkoppling och ber om ursäkt att ditt rum var inte redo när du anländer eftersom det är inte nivån på service vi ger. Vi förstår att din incheckningen var mindre än perfekt och vi verkligen beklagar att du inte har den fullständiga W upplevelse. Vi inbjuder dig att komma tillbaka som vi vet att vi kan ge dig en verkligt fantatastic vistelse.

Omdömet skrevs 2 april 2015 från mobil enhet

sov i en rum med sovrum och vardagsrum. vi var 4 pers bokade till rummet. Två av oss sov på soffan som var väldigt obekväm. Bara frukost för två pers ingick i priset. Tråkiga badrum , gamla och slitna. inget gratis wifi. svårt att sova då gardinerna skyddar knappt från ljuset. Dörren i badrummet och toan är genomskinliga. man kan se genom. plus för trevlig personal.

Bodde här: april 2015
Tack Emilia1988
WGuestServicesTeam, Guest Relations Manager på W New York - Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 15 april 2015

Tack för din ärliga och balanserad respons och först vill jag personligen be om ursäkt för din mindre än perfekt färska erfarenheter med oss. Det är oerhört oroande för oss när vi lär en av våra värderade gäster har haft en obehaglig upplevelse när vi arbetar flitigt varje dag för att bygga en servicekultur lyhörda för de individuella behoven hos våra gäster. Detta sagt, vara säker Jag har sedan personligen delade dina kommentarer i avseende på Wi-Fi samt rummets storlek med hela vår ledningsgrupp för att säkerställa din oro omedelbart över och åtgärdas för framtiden som din komfort är naturligtvis vår högsta prioritet.

Jag förstår din frustration och ville klargöra att när du bokar via SPG hemsida får du komplement Wi-Fi. . Jag uppskattar verkligen att du delar din feedback. Snälla låt mig veta när din nästa bokning är bekräftad som jag ser fram emot att välkomna dig tillbaka med oss. Ha en underbar dag

Thank you for your honest and balanced feedback and first I would like to personally apologize for your less than perfect recent experience with us. It is extremely disconcerting to us when we learn one of our valued guests has had an unpleasant experience as we work diligently each day to build a service culture responsive to the individual needs of our guests. This being said, rest assured I have since personally shared your comments in regards to the Wi-Fi as well as the room size with our entire management team in order to ensure your concerns are immediately reviewed and addressed for future as your comfort is of course our number one priority.

I do understand your frustration and wanted to clarify that when booking via the SPG website you will receive complement Wi-Fi. I sincerely appreciate you sharing your feedback. . Please do let me know once your next reservation is confirmed as I look forward to welcoming you back with us. Have a wonderful day

Omdömet skrevs 23 mars 2015

Modernt och fräscht hotell med bra service. Det var lugn och ro inne på hotellet och man hörde inte ljuden utifrån. Bra Wifi och trevlig bar och restaurang. Perfekt läge för shopping och nära subway...

• Bodde här: maj 2014, reste i arbetet
Tack Anne-Lie O
WGuestServicesTeam, Guest Relations Manager på W New York - Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 30 mars 2015

Trevligt att höra från dig och tack för att du tog dig tid att fylla i vår enkät. Vi är väldigt lyckligt lottade på W New York - Times Square har ett stort team av duktiga medarbetare här och positiva kommentarer om hotellet, som ditt, verkligen fortsätter att motivera dem att överträffa våra gästers förväntningar. Jag är så glad att du haft din vistelse! Tack än en gång och hela vårt team ser fram emot att välkomna dig tillbaka till ditt hem-away-from-home! Under tiden har en underbar dag

Omdömet skrevs 27 januari 2015

Vi bodde högt upp på 47e våningen med utsikt norrut. Vi bodde i ett "superior room" och det var stort med stor säng och stora fönster. Badrummet var nästan lika stort som rummet och man fick en hel del toalettartiklar så man behövde inte ha med sig så mycket själv. Dörren till badrummet var frostat glas det kanske inte alla tycker är så kul ifall man vill vara ifred. Eftersom de flesta byggnader på Manhattan är så pass höga kunde de som satt på kontoret mitt emot se snett mitt emot se rakt in. På nätterna var det fest i lobbyn och baren men det var absolut inget man stördes av då detta var så pass långt ner i byggnaden. Det var bara skön stämning när man kom hem sent och det var liv och rörelse på hotellet. Personalen var väldigt trevlig och serviceminded. Det fanns safteybox och morgonrock samt tofflor. Hotellet ligger verkligen mitt på Times Square så du har ju nära till allt men när du kommer ut på gatan möts du för det mesta av en mur av människor. Hotellet har en Starbucks precis mitt emot ifall du vill ta en frukost to go medan du promenerar till Central Park tex. Jag vill verkligen rekommendera detta hotell. W Hotels håller hög standard och det känns riktigt lyxigt. Det var förhållande vis rätt dyrt men jag känner att man fick vad man betalade för. Jag var där med min pojkvän och han var också mer än nöjd. Fantastiskt att vakna på morgonen till denna utsikt!

För fler av mina bilder och info om hotellet: http://camillasilen.blogspot.se/2014/05/greetings-from-new-york.html

Tips för att välja rum: Satsa på ett rum högt upp för ljudnivån och utsiktens skull.
  • Bodde här: maj 2014, reste som ett par
Tack Camilla S
WGuestServicesTeam, Guest Relations Manager på W New York - Times Square, svarade på det här omdömetSvarade 29 januari 2015

Hej Camilla!
Tack för din ärliga och balanserad respons och vi verkligen uppskattar att du tog dig tid att dela dina kommentarer! Vi har sedan gärna delade din recension med vårt team och vi är glada att du hade en bra vistelse totalt. Allt du behöver i framtiden, tveka inte att nå ut till vårt team som vi är här för dig 24/7 för att hjälpa till! Tack än en gång och vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka till hjärtat av The Big Apple!