Omdömet skrevs 17 mars 2018

Vi bodde här endast en natt i februari. Rummen är slitna och dörren känns som om man gick in i ett kassaskåp. Sängarna var okay. Det står att frukost ingår, det gör det inte. Vi var fyra men vi fick endast två kuponger som skulle fungera som frukost. Då fick man en bulle, kaffe och juice. Läget var det bästa med hotellet, det kan man inte klaga på. Wi-fi fungerade inte för oss heller. Undvik detta hotellet, det finns så många fler hotell som även är mycket billigare.

Bodde här: februari 2018, reste med familjen
Tack Jonas Å
Alfredo I, Manager på Hotel Pennsylvania, svarade på det här omdömetSvarade 17 april 2018

Dear Guest,

Thank you for your review, we appreciate the feedback. We’re sorry you were unhappy, we’ll work hard to fix the issue you experienced. Thanks for letting us know. We look forward to your next visit to New York City and welcoming you to the New York Hotel Pennsylvania.

Omdömet skrevs 19 februari 2018

Ligger centralt, men det är inte prisvärt att bo där. Är riktigt nedgånget. Vi önskar att vi hade valt ett annat hotell.

+ Hotellet ligger centralt (alldeles mittemot Madison Square Garden)
+ Tunnelbanan Penn station ligger alldeles vid hotellet
+ Snabbmatsrestauranger och fikaställen ligger nära hotellet
+ Finns en turistcheck i hotellet med turistbroschyrer
+ Är ett stort hotell

MINUS
- Riktigt slitet och smutsigt. Fönstren såg inte ut att vara tvättade på över 10 år och det var stora fläckar och avskavt både på väggar och golv.
- Kallt i rummet på natten och värmen på ACn fungerade ej
- Man fick betala en extra avgift när man checkade ut för service fee à 15 dollar + skatt för varje hotellnatt (=dold avgift)
- Städerskorna städade vårt rum först vid 16 tiden och då hände det att vi redan var tillbaka från dagens utflykt och höll på att förbereda oss för middagen vilket resulterade i att vi valde bort städningen (=vårt eget fel, men tråkigt, vid kl 16 tycker man ju att rummet borde vara färdigstädat)
- Frukost ingick ej i hotellpriset
- WIFI ingick ej i hotellpriset utan skulle kosta typ 200kr extra per dag
- Bagageförvaringen utcheckningsdagen ingick inte i hotellpriset

• Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack P V
Alfredo I, Manager på Hotel Pennsylvania, svarade på det här omdömetSvarade 15 mars 2018

We’re sorry you were unhappy - we’ll work hard to fix the issue you experienced. Thanks for letting us know.

Omdömet skrevs 22 januari 2018 från mobil enhet

Perfekt läge. Mittemot Madison Square Garden och Penn Station.
Slitet hotell. Lyhörda rum.
Bra snabb incheckning.
Nära till Time Square. Och de flesta tunnebanelinjer som tar dig överallt i New York.
Närheten till allt var ett stort plus

Bodde här: oktober 2017, reste med vänner
Tack Lisa E

Omdömet skrevs 7 januari 2018 från mobil enhet

Oerhört nergånget och dåligt städat. Vid incheckningen blev vi tvungna att betala $20 plus tax. per dygn och rum för telefon och internet som knappt fungerade. Rummen va oerhört slitna och dåligt städade fulla av mögel och dam. En dag hade dom inte städat något av rummen. Tolv hissar men endast några få som funkade. Tur att vi inte köpte frukost på hotellet för den va extremt dålig.

Claes E.

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack Claes E

Omdömet skrevs 27 december 2017 från mobil enhet

New Yorks bästa läge i alla klasser men inte mer än så, sunkigt hotell med stort renoveringsbehov. Alltid bra städat. Tänk på att hotellet tar betalt per väska om man nyttjar bagageförvaring innan eller efter utcheckning.

Bodde här: november 2017, reste med vänner
Tack mariasH8040BH